Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 122 / Bezoekers Vandaag: 7581
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Nieuw met Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Christian

3 berichten

Geplaatst - 21 jul 2007 :  08:25:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Christian  Reageer met citaat
Hallo Allemaal!

Ik heb sinds kort een programme gezocht waarmee ik me trein digitaal (op de pc) kan laten draaien.
Die heb ik dus gevonden... Koploper!

Maar ik snap niet hoe dat allemaal werkt met die decoders.
Ik zie ook nergens op het forum staan HOE je de decoders etc. moet installeren.

Ik heb wel de intellibox.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Christian

Bewerkt door Christian op 21 jul 2007 08:26:16

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 21 jul 2007 :  14:44:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Christian,

ten eerste welkom op het forum.
Wat betreft de decoders, deze moet je aan de hardware zijde aansluiten zoals je dat altijd doet. Koploper koppel je dan aan je digitale systeem (eventueel via een interface als deze niet in je centrale module zit) en hij zal het systeem dan allerlei opdrachten geven (en bezetmeldingen binnenhalen).
Wel moet je in koploper het door jou gebruikte systeem selecteren, en het aantal decoders invoeren.
Begin eens met een simpel ovaal met inhaalspoor te bouwen. Hiermee kun je dan experimenteren en daarna je echte baan volledig koploper-compatible maken.
Check ook eens de handleiding van koploper en de handleiding voor beginners, welke op de pahasoft website te downloaden zijn.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

Christian

3 Posts

Geplaatst - 22 jul 2007 :  08:20:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Christian  Reageer met citaat
Hartelijk bedankt!
Nu gaat het me zeker lukken.
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 23 jul 2007 :  00:11:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Christian,

Je naamgenoot Chris Burger heeft een hele nuttige inleiding geschreven waarbij je stap voor stap ingeleid wordt in Koploper. Je wordt als het ware aan het handje genomen om een proefbaan werkend te krijgen, Dan ben je daarna in staat je eigen baan te automatiseren. Te vinden op www.pahasoft.nl




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Christian

3 Posts

Geplaatst - 28 jul 2007 :  18:25:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Christian  Reageer met citaat
bedankt!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina