Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 1968
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 digitale wissels
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bigad

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 01 jul 2007 :  09:01:18  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo medespoorders,
Ik heb 6 digitale wisselaandrijving gekocht,hoe krijg ik die in koploper aan de praat want het gaan dus niet met de viessmann 5212.
elke wisseldecoder heeft een adres hoe doe ik dit
dit zijn decoders van rocco die zijn opzich zelf al digitaal,en die sluit je direct aan op de rail,en niet op een viessmann deco.
groetjes ad

Bewerkt door bigad op 01 jul 2007 10:09:05

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 01 jul 2007 :  10:11:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ad,

Bij digitale onderdelen voeg je wisseldecoders toe en geef je het aantal op.
In baanontwerp klik je met de rechter muisknop op een wissel en kies eigenschappen. Hier kun je het adres van de wissel opgeven.
Ook de wisseldecoders moet je instellen. Zie hiervoor de handleiding van de wisseldecoder hierin staat beschreven hoe je deze met dipswitches kunt instellen of moet programmeren.
Gebruik je b.v. een IB zul je ook eerst je decoder(adressen) moeten programmeren.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

bigad

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 01 jul 2007 :  10:45:10  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo hub,
normaal sluit je wissels aan op een viessmann decoder,maar deze niet.
wat ik ook probeer ik krijg het niet voorelkaar.
gr ad
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 01 jul 2007 :  11:02:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ad,

Je zegt dat je de wissels normaal op de decoder aansluit, maar deze (wissels) niet.
Vraag daarbij is dan wat zijn het voor wissels. Wissels met een normale aandrijving kun je zo op de decoders aansluiten. Het adres (in DCC) instellen gaat dan als volgt. Sluit een wissel aan op een ingang (b.v. 1). Druk op de programmeerknop, wissel gaat heen en weer, druk een adres in 1-4, 5-6, 7-12 enz druk vervolgens nogmaals op de rode knop.
Indien je het Motorola protocol wilt gebruiken doe je hetzelfde als bovenstaande. Met dat verschil dat na de 1 maal indrukken van de rode knop de wissel langzaam heen en weer beweegt vervolgens nogmaals de rode knop en de wissel gaat sneller, hierna kun je de wissel programmeren en afsluiten door weer op de rode knop te drukken.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

bigad

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 01 jul 2007 :  11:13:49  Toon profiel  Reageer met citaat
hub, wat je zegt klopt helemaal,maar dit zijn wissels met aandrijving en decoder in een deze zijn van rooc line.
dus je sluit hier de wissel niet op een decoder aan zoals de viessmann 5212,maar je sluit deze directaan op de rail.
en dan is de vraag hoe bedien ik dit met koploper.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 01 jul 2007 :  12:06:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook bij de decoders moet je eerst het adres programmeren, zij het niet voor 4 adressen maar voor 1 adres. Wissel 1 adres 1, wissel 2 adres 2 enz. Vervolgens ook in Koploper.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina