Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 163 / Bezoekers Vandaag: 7655
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Lite@Night en Koploper op een laptop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tomprins

Netherlands
538 berichten

Geplaatst - 18 mei 2007 :  19:34:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Er is een stukje electronica verkrijgbaar dat lichteffecten aanstuurt als knipperlichten, langzaam ontstekende gaslampen en wat al niet meer. Dit wordt aangestuurd met aparte software. Er gaat een kabel van de parallelle poort naar deze electronica. Koploper doet ook het nodige met de rekenkracht van de computer. Volgens de leverancier kan een wat snellere computer beide tegelijk aan. Is er iemand die zowel met Koploper rijdt en ook Lite@Night heeft aangesloten? Daar zou ik graag wat ervaringen van willen horen

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Hansvds

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 18 mei 2007 :  19:55:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Ik kan dan weliswaar geen direct antwoord geven op je vraag doch....waarom neem je Lichtorgel van Leon van Perlo niet in overweging? Heb je geen enkele aansturing in real-time van je PC nodig dus ook geen belasting.

Uiteraard zou ook de OM32 serial kunnen dan heb je zelfs een actieve aansturing.

Bovendien zijn beide opties fors goedkoper dan Lite@Night.

Mvg,

Hans

Bewerkt door Hansvds op 18 mei 2007 19:57:02
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 mei 2007 :  20:06:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Het maakt mij niet uit, maar heeft die leverancier ervaring met Koploper? Heeft die leverancier dezelfde baangrootte als jij en rijden er evenveel treinen? Heeft die leverancier ook dezelfde Pc enz enz ...

Die leverancier wil natuurlijk verkopen en dan ben ik toch behoudend in uitspraken, vooral als hier Koploper niet blijkt te werken om de een of andere reden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 18 mei 2007 :  21:20:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Klopt wat je zegt en die om32 is zelfs vanuit Koploper aan te sturen. Ik weet niet of je lite@night op het internet hebt opgezocht maar het heeft wel een aantal heel leuke effecten die ik dus niet tegenkom bij de om32. Het lichtorgel van Leon van Perlo moet ik even bekijken. Maar het helpt bij de overwegingen wat je zegt.

Paul: De verkoper kent Koploper en schat ik in als objectief, al is er sprake van commercie. Met een hele snelle en sterke pc werkt het. Ik ben echter vooral nieuwsgierig naar ervaringen. Maar deze twee reacties helpen al.
Dat Koploper goed werkt, gaat uiteraard boven alles.


Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 18 mei 2007 21:21:43
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 18 mei 2007 :  21:29:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

De lichtorgelschakeling van Leon van Perlo heeft veel mogelijkheden.
Eenmaal geprogrammeerd hoeft deze niet meer op de PC aangesloten zijn. Activeren van 1 van de 4 programma's kan b.v. via een schakeldecoder die middels Koploper aangestuurd wordt.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 19 mei 2007 :  10:34:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Dan wordt het inderdaad tijd voor een klein vergelijkend warenonderzoek. Vast staat dat Lite@Night niet met Koploper is aan te sturen en duur is. De mogelijkheden zijn fors en de dure software krachtig. Maar het prijsplaatje is niet gering: 120 voor de electronica en bijna 100 voor de software.

Als het lichtorgel en de OM32 direct of indirect via Koploper aan te sturen zijn, is dat wel een enorm voordeel.

Het gaat dus nu feitelijk alleen om de vraag: Hoe krachtig is het lichtorgel in vergelijking met Lite@Night?

Al met al blijf ik benieuwd naar evaringen!

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 19 mei 2007 :  22:02:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Het maakt mij niet uit, maar heeft die leverancier ervaring met Koploper? Heeft die leverancier dezelfde baangrootte als jij en rijden er evenveel treinen? Heeft die leverancier ook dezelfde Pc enz enz ...

Paul,

Dat is het moeilijke punt. Als mijn baan klaar is, wat nog wel zal duren tot na mijn lange zomervakantie, zijn er in principe 18 opstelsporen en alles bij elkaar tien stationssporen. Het is mijn intentie met maximaal tien treinen tegelijk te rijden. In totaal is er sprake van 15 maal een s88. Er staan seinen op, ontkoppelrails en een draaischijf. Al met al hoeft Koploper zich niet te vervelen. Mijn laptop draait met een klok van 2800. Afgaand op mijn gevoel denk ik dat het niet wijs is om Lite@Night naast Koploper te laten draaien. Omdat Koploper toch niet communiceert met dit programma, wat denk ik ook niet perse hoeft, kun je natuurlijk Koploper op de laptop draaien en Lite@Night op een oude PC.
Door de opmerkingen van Hans en Hub ben ik wel meer gaan nadenken over de OMserial en het lichtorgel, waarvan de een direct en de ander met een kleine kunstgreep ook door Koploper aan te sturen is, en twijfel ik nu inderdaad aan de aanschaf van Lite@Night. Als iets met Koploper is aan te sturen dan weet ik tenminste dat het goed gaat.



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 21 mei 2007 :  20:49:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Het gaat dus nu feitelijk alleen om de vraag: Hoe krachtig is het lichtorgel in vergelijking met Lite@Night?

Wie kan iets vertellen over de ervaringen met een lichtorgel van van Perlo?



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 21 mei 2007 20:52:17
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina