Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 171 / Bezoekers Vandaag: 6356
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Speciale actie en Logische Indicatie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kreijger

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 17 mei 2007 :  20:44:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Koplopers,

Het lijkt erop dat bij mij de Logische Indicatie als resultaat van een Speciale Actie niet werkt. Het volgende is het geval (zie ook mijn opgestuurde backup FWIBDS63).

In het kopstation Altenstein laat ik willekeurig een rangeerlokje uit de lokloods (blok 43) via de draaischijf (blok 40) via een van de stationsporen 24, 25 of 26 en het toegangsspoor 11 naar het kopspoor 23 rijden en vice versa. Om geen deadlock te krijgen wil ik voor vertrek uit de loods weten of een van de sporen 24, 25 en 26 van het station Altenstein vrij is. Daarvoor heb ik gemaakt een Logische Indicatie "Altenstein is vrij", die weer gebruik maakt van de Logische Indicaties "zB24 is beschikbaar" en "zB25 is beschikbaar" en "zB26 is beschikbaar".

Het probleem zit al in die laatste Logische Indicaties. De bedoeling is dat de betreffende actie controleert of het blok gereserveerd is of bezet. Als geen van beide het geval is moet de indicatie "zB2x is beschikbaar" "waar" worden en anders "onwaar". Het lijkt wel of deze actie een willekeurige uitkomst geven, die vervolgens niet verandert bij het bezet of vrij maken van het betreffende blok.

Het gekke is dat de logische indicatie B11 + B23 is vrij wel goed werkt.

Wat doe ik hier fout?

Download Attachment: FWIBDS63.bck
192,14 KB

Met vriendelijke groet,
Bas Kreijger
H0, Fleischmann, Roco, Trix
HCCM en Intellibox

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 mei 2007 :  16:07:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bas,

Ik heb even gekeken naar je database en ik kan niets vreemds ontdekken. Omdat ik weet dat er wat wijzigingen zijn in de verwerking van de logische/speciale acties heb ik even jouw database geladen in de testversie van Koploper: volgens mij werkt het hierin wel zoals jij zou verwachten.

Ik verwacht binnenkort met de betaversie uit te komen. Misschien voor je dan ook even een goede test met deze versie. Ik ga het zeker niet meer aanpassen in 6.3!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

kreijger

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 19 mei 2007 :  10:25:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik zal graag een test uitvoeren met de beta versie van de nieuwe release.

Groet, Bas

Met vriendelijke groet,
Bas Kreijger
H0, Fleischmann, Roco, Trix
HCCM en Intellibox
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina