Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 157 / Bezoekers Vandaag: 9512
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Brawa schuifbrug in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tomprins

Netherlands
538 berichten

Geplaatst - 18 mei 2007 :  18:35:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ik heb een Brawa schuifbrug aan de praat onder Koploper. Ik werk met 6 adressen van een schakeldecoder die elk de motor onderbreken op het opstelspoor waaraan ze gekoppeld zijn. Verder een 2x um relais en twee uitgangen van een wisseldecoder die de 2 uitgangen van dat relais aansturen. Het werkt maar ik vraag me af of het eenvoudiger kan. De oplossing van een tijd ingeven om naar een opstelspoor te gaan kan natuurlijk maar dan moet de snelheid waarmee de brug schuift constant zijn. En dat wil ik liever niet. Is er iemand die een andere oplossing heeft gevonden? Het gaat er om dat de locs automatisch van en naar een opstelspoor van de schuifbrug gaan en daarmee een locwisseling mogelijk maken in een vaste route.


Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl

evers420

18 Posts

Geplaatst - 21 mei 2007 :  21:31:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van evers420  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Misschien heb je hier wat aan...

http://www-users.rwth-aachen.de/Markus.Herzog/schiebdec.html

Ik vermoed dat mijn draaischijfoplossing ook wel toe te passen is op een rolbrug...

http://members.home.nl/robert.evers/ZIP/flm_draaischijf_besturing_draai15_mrdirect.zip

Detectie van spoor vindt plaats door de op/afritten volledig te isoleren van de rest... Zo weet ik waar de brug zich bevindt als die de opstelsporen 'raakt'... Of ie nu draait op schuift, contact zal ie wel maken....

Kwam deze net nog tegen voor wat inspiratie..

http://www.windigipet.de/download4.html

Workshop 25...

Robert

Bewerkt door evers420 op 21 mei 2007 21:48:46
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 23 mei 2007 :  19:59:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Robert,

Mijn dank. Alles overziend is mijn oplossing makkelijker te maken en uitstekend met Koploper aan te sturen. Een OMserial maakt de oplossing betaalbaar, want schakeldecoders zijn duur. Bent toch benieuwd of er verder nog mensen zijn die de Brawa hebben aangesloten, kennelijk niet!



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina