Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 544 / Bezoekers Vandaag: 7343
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Uitroeptekens
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bas

Switzerland
55 berichten

Geplaatst - 11 jun 2007 :  14:44:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Gisteren de hele avond met Koploper gereden...probleemloos. Vandaag zet ik de pc weer aan, start Koploper en geeft een foutmelding in de trend van dat een wissel niet meer aangestuurd kan worden doordat de bijbehorende decoder mist. Blijken alle wissels te zijn, dan de melding dat alle bezetetmelders niet meer aanwezig zijn. Hij start het scherm op en overal staan uitroeptekens. Bijgevoegd mijn backup van de baan.

Ik werk met Lenz 3.5 en tot gisteravond werkte alles feilloos. Koploper normaal uitgezet zoals altijd..nergens geen problemen en nu dit. Kent iemand het probleem???

Groeten

Bas

Download Attachment: Testbaan.bck
264,14 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 jun 2007 :  18:55:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bas,

Ik mis in jouw backup eigenlijk alles wat van belang is. Je mist ook alle treinen, treintypes, bloktypes en dergelijke. Alles wijst erop dat 1 bestand kopd.dba verloren is gegaan. De reden hiervoor weet ik niet.
De kopd.dba die nu in jouw back-up zit bevat wel wat, echter deze gegevens kunnen opnieuw zijn aangemaakt door Koploper.

Ik zou je eigenlijk adviseren: ga terug naar een vorige backup van Koploper. Is dit heel erg bezwaarlijk dan zou je ook alleen van de oudere backup de kopd.dba bestand kunnen terugzetten.

De reden kan ik niet verzinnen in de zin dat ik Koploper hiervan de schuld kan geven, daar ik dit nog niet eerder heb meegemaakt. Zelf denk ik aan een defecte harddisk en/of partitietabel op die harddisk.
Als jij die schijf controleert vanuit Windows komt die routine dan nog met foutmeldingen?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 17 jun 2007 :  00:00:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Jaja, en ik heb dus iets soortgelijks meegmeaakt verleden week.
Locomotieven, treintypes, bloktype, heb ik allemaal opnieuw kunnen invoeren.
De oorzaak is mij geheel onduidelijk. Terwijl Koploper gewoon werkte, starte mijn pc ineens opnieuw op. Dat is toch heel raar als je dat ziet gebeuren. Ik deed het ieg niet, stond 2 meter van mijn ouwe trouwe computer af. Vervolgens miste ik het kopd.dba bestand.
Vervelend dat ik alle locomotieven (ijken, geluiden) weer kon invoeren. We hebben er weer van geleerd. Nu maak ik regelmatig back ups.

Als iemand een idee heeft wat de oorzaak kan zijn, dan hoor ik het graag.

Gr
Enrico



Modelbaan "Hazenbosch"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina