Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 131 / Bezoekers Vandaag: 6869
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 De service ZLPortIO is niet gestart
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Merijn

15 berichten

Geplaatst - 26 mrt 2021 :  13:48:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Merijn  Reageer met citaat
Hallo,

Jarenlang heeft alles goed gedraaid, maar onlangs begaf mijn PC het. Ik heb een nieuwe PC gekocht (HP) met daarbij een PCIe parallel kaart (ook HP, maar verschijnt als SUNIX onder apparaatbeheer), want ik gebruik een Parallel63 kaart in combinatie met een paar Decoder63 kaarten. Ik krijg echter bovengenoemde melding. Ik heb al gelezen dat dit met de parallel poort te maken heeft, maar hoe los ik het op?

Ik heb een lege database aangemaakt met alleen de ECoS als besturingssysteem. Dan gaat het goed. Voeg ik de Parallel63 toe bij digitale onderdelen, dan krijg ik de foutmelding. Ik heb verschillende LPT-poorten uitgeprobeerd en verschillende settings van de parallel kaart, maar telkens hetzelfde resultaat.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan uitproberen?

Met vriendelijke groet,

Merijn van de Meerakker

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2021 :  14:49:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is een fout van Windows. de file zlportio.sys mist dan.
Kijk hier maar eens om die te downloaden https://www.sysfiledown.com/article/zlportio.sys.shtml
https://www.file.net/process/zlportio.sys.html

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Merijn

15 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2021 :  15:00:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Merijn  Reageer met citaat
Hallo Eric,

Bedankt voor je reactie. De zlportio.sys file is er echter al, want deze wordt geïnstalleerd met Koploper. Ik heb voor de zekerheid ook nog een kopie in C:\windows\system32\drivers gezet, maar ook dat mocht niet baten.

Met vriendelijke groet,

Merijn van de Meerakker
Ga naar bovenaan de pagina

keesm

51 Posts

Geplaatst - 26 mrt 2021 :  17:25:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Merijn,

De foutmelding heeft te maken met het feit dat de parallel63 kaart kan niet omgaan met een PC waarop de LPT1 poort niet aanwezig is. Conversiekabels naar een externe parallelpoort werken ook niet.
De enige oplossing die werkt is aansturing via een OC32.
Stuur me een PB dan kan ik je verder voorlichten.






Kees Moerman
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina