Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 114 / Bezoekers Vandaag: 4206
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Koploper op 2e scherm.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 01 nov 2020 :  21:43:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik zou graag koploper op mijn tweede scherm willen opstarten. Dat scherm is niet mijn hoofd scherm.

Op het moment dat ik koploper open, dan start deze op monitor 1. Ik kan dan koploper verslepen naar het tweede scherm. Helaas openen sommige onderdelen tijdens het bewerken weer op monitor 1. Ook meldingen komen op monitor 1, bv als ik mijn muis op een wissel houdt, het nummer komt dan op monitor 1.

Na het afsluiten en weer opnieuw opstarten staat alles weer op monitor 1.

Ik gebruik Windows 10. Samen met een Nvidia kaart. De eerste monitor is via DVI aangesloten, de tweede via VGA.

Ik zou het kunnen oplossen door koploper op monitor 1 op te starten, maar dat wil ik niet want ik wil een vol scherm zonder taakbalk.

Is het mogelijk wat ik wil? Koploper op monitor 2? Zonder het elke keer te verslepen.

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 02 nov 2020 :  21:04:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat kan op zich voor sommige schermen van Koploper, zoals het Baanoverzicht en het Overzicht Locomotieven.
Je moet dan op het Koplopericoontje linksbovenin klikken en dan naar 'Positie Venster' gaan. Dan klikken op 'Los gekoppeld' klikken. Dan het scherm daar neerzetten waar je het hebben wilt. Vervolgens die positie vastleggen met 'Bewaar huidige positie'.
Dan zal het scherm altijd op die plaats tevoorschijn komen.

Nog wel een opmerking. Als de schermen naast elkaar staan werkt dit wel, maar bij mij werkte het niet als de schermen onder elkaar stonden. Dan ging het verplaatste scherm steeds terug naar het hoofdscherm.

Het werkt ook niet voor alle vensters.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 02 nov 2020 :  23:19:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dat werkt niet. Maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil alles of niets op het tweede scherm.

Bewerkt door flyerman op 03 nov 2020 18:58:55
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 03 nov 2020 :  19:33:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan moet je volgens mij bij 'Scherminstellingen' het scherm waar je op wilt werken als hoofdscherm instellen. Dan komt alles op dat scherm terecht.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 03 nov 2020 :  19:43:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dat zou een optie kunnen zijn. Maar zoals beschreven in de openingspost wil ik dat niet.

Helaas.
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
335 Posts

Geplaatst - 04 nov 2020 :  03:30:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien doet dit programma wat je wilt.

http://www.desksoft.com/WindowManager.htm

Ondersteunt meerdere monitoren en je kunt verder voor elk window van je applicatie bepalen waar het opent.

Start mee met windows (instelling) en draait in de achtergrond. Wil je een window vastleggen klik je het naar voren sleept de "Pick" knop naar het te fixeren window, daar komt een kadertje omheen. Laten vallen en dan in de WindowsManager "apply"en "Ok".

Ik gebruik het niet speciaal voor KL maar op een grote monitor waar ik soms verschillende programma's naast elkaar gebruik. Alles heeft dan zijn eigen positie en zit elkaar nooit in de weg.

Groet Jack.

Bewerkt door JackvdW op 04 nov 2020 03:44:23
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 04 nov 2020 :  16:22:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dat was m, ik had al wat software geprobeerd. Deze werkt.

Alleen als ik mijn muis op een wissel hou, komt het nummer nog op scherm 1. Dat nog zien op te lossen. Ook de schermen tijdens het bewerken komen op scherm 1. Daar is mee te leven.

Bedankt Jack.

Bewerkt door flyerman op 04 nov 2020 16:48:40
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina