Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 316 / Bezoekers Vandaag: 167
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 317
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koploper ziet mijn bezetmelders niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hans Mol

Netherlands
27 berichten

Geplaatst - 21 jan 2014 :  08:42:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik ben deze week begonnen met het inrichten van Koploper op basis van het Handboek voor Beginners. Ik ben ik bezit van een digitale set van Roco en gebruik een s88XPressNetLi interface en 2 stuks s88SD16-n terug/bezetmelders.
Alle bedrading is aangesloten inclusief de niet-gedetecteerde secties en wissels en werkt met de Multimaus helemaal naar behoren.
Nu ben ik zover dat ik de bezetmelders wil gaan testen in Koploper. Daar ontstaat het probleem want Koploper ziet mijn bezetmelders niet. Bij het rijden van de loc over de bezetmelders klinkt er geen signaal en licht de bezetmelder niet op in Koploper. Dit zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik heb via het configuratieprogramma in de s88XPressNetLi aangegeven dat hij 2 16 bit s88 modules moet uitlezen. Verder heb ik niets veranderd in de instellingen.
Ik weet dat de adressen van de s88XPressNetLi beginnen met 64.1 .. 64.8, 65.1 .. 65,8 en dat Koploper de adressen 1 hoger telt, dus moet beginnen met 65.1. Bij het invoeren van de digitale onderdelen in Koploper heb ik 2 bezetmelders ingevoerd en het vinkje aangezet Bezetmelder Lenz (16 uitgangen). Deze bezetmelders beginnen echter bij het adres 1 t/m 16 en 17 t/m 32. Ik zie nergens waar ik het adres 65.1 kan instellen. Omdat dit niet goed staat denk ik dat Koploper mijn bezetmelders niet ziet. Wat doe ik fout of wat ben ik vergeten?
Kan iemand mij verder op gang helpen a.u.b.?

Voor de zekerheid bijgaand mijn back-up.

Download Attachment: Echaztalbahn.bck
8,96 KB

Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Bewerkt door Hans Mol op 21 jan 2014 09:41:02

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 21 jan 2014 :  09:59:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Hans,

Met de wetenschap dat de eerste op 65 begint vul je bij digitale onderdelen bij bezetmelders geen 1 in voor de eerste melder maar in plaats daarvan vul je 65 in, en voor de tweede melder vul je geen 3 in maar 67. En dan is ook deze situatie weer opgelost zoals beschreven.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Hans Mol

Netherlands
27 Posts

Geplaatst - 21 jan 2014 :  18:43:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Zojuist alle instellingen aangepast zoals jij hebt geadviseerd. Alles getest en alle bezetmelders worden gesignaleerd zoals het hoort!
Bedankt voor de altijd snelle en duidelijke adviezen!

Hans

Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina