Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 199 / Bezoekers Vandaag: 792
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 321
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 kopl 8.2 > mcc > testbaan > detectie?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

arnaudns

Netherlands
18 berichten

Geplaatst - 05 jan 2014 :  01:27:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
beste iedereen

ik ben sinds een paar weken bezig met een testbaantje voor mcc ( digitale rijdende auto's )
ik heb tot nu toe een baan getekent daar 16 blokken in gezet ik kan handmatig rijden maar de blokken lichten niet op als ik rij ?? wat ben ik vergeten of gaat hier fout ?

mvg arnaud

Download Attachment: koploperforum.jpg
132,72 KB

?

remunj

Netherlands
1131 Posts

Geplaatst - 05 jan 2014 :  11:20:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan moet je de lijnen nog koppelen aan de blokken.

Gr.
Eric

Bewerkt door remunj op 05 jan 2014 11:20:51
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 05 jan 2014 :  11:24:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geen idee wat je vergeten bent, kan dat zo via de glazenbol niet zien.
Het allerbelangrijkste wat je nu in ieder geval vergeet is het plaatsen van een back-up van je database.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  15:57:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
@ eric de lijnen zitten er in en ze lichten ook op :) had de reedcontact adressen er niet op ingevoerd! ..

nu probeer ik er nog achter te komen dat koploper weet dat mijn gls over de reed heen gaat ( ik denk dat ik nog blokken moet maken )

hoe kan ik die hier toevoegen wim ?

mvg arnaud

?

phdirk

Netherlands
2654 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  16:07:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnaud,

Als je van je database een backup maakt via [Algemeen]=>[Backup/Restore] en dan kiezen voor gegevens wegschrijven krijg je een .bck-bestand. Dat kun je net als een .jpg-bestand op het forum zetten. Gebruik voor de naam van je backup niet een al te lange naam, want dan wordt het bestand niet geaccepteerd voor het uploaden naar het forum.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  16:43:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat

bedankt

hier de back up

Download Attachment: MCC--testbaan.bck
14,3 KB

?

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  18:10:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnaud,

Als ik melder 80 bezet geef dan zie ik blok 10 op het scherm reageren die wordt wit.
De vraag is dus komen de meldingen wel binnen en zijn het de juiste meldingen, dat is iets wat we onmogelijk kunnen controleren.

Mvg

Wim.

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  21:09:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
wim dat klopt ik heb alleen maar de 16 polige bandkabel gebruikt, adres 64 is dus het eerste adres in koploper word dat +1 dus 65 blok 10 ik 79 maar haar dat klopt dus dat hij 80 aan geeft dat zit iniedergeval goed:) !

alleen geeft melder 80 blok 10 niet aan dat dat de gls is.. en de lijnen lichten nog niet op

?

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  22:21:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnaud,

De lijnen zijn ook niet gekoppeld aan het blok, dus dat zul je eerst moeten doen, je lijnen moet je dus toekennen aan het blok.

Daar gebruik je het prullebak (verzamel) symbool voor.

Mvg
Wim.

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  22:58:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
beste wim

bedankt ik ben er na t lezen gelijk mee aan de slag gegaan .. dat werkt nu ook (Y)

nu nog dat de auto op het scherm mee gaat als ik ga rijden hij blijft op blok 1 staan...

mvg arnaud

?

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  23:15:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Arnaud,

Dat zal alleen gebeuren als hij automatisch rijd of rijd volgens bestemming, handmatig zal hij niet verplaatsen van blok naar blok.

En daar voor zal je ook bij de onderhouden blokken en eigenschappen moeten aangeven naar welk blok hij mag als hij uit een bepaald blok is gekomen. Misschien een optie om de beginners handleiding en database eens te bekijken?

Mvg
Wim.

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  23:37:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
als je ene beginners handleiding hebt.. graag heb zelf al best wat lopen klooien en wel een eind ggekomen denk ik

hier een nieuwe versie

Download Attachment: MCC--testbaan.bck
15,32 KB

mvg arnaud

?

remunj

Netherlands
1131 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  08:48:04  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns
bedankt ik ben er na t lezen gelijk mee aan de slag gegaan .. dat werkt nu ook (Y)

Had je mijn eerste reactie gelijk gelezen had je al lang geweten wat het probleem van je lijnen was

quote:
als je ene beginners handleiding hebt.. graag heb zelf al best wat lopen klooien en wel een eind ggekomen denk ik

Wat dacht je ervan om die gewoon te downloaden. Had je niet hoeven klooien en het gelijk goed kunnen doen
Tipje, daar waar je ook koploper gedownload hebt.

Gr.
Eric

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:15:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

quote:

Had je mijn eerste reactie gelijk gelezen had je al lang geweten wat het probleem van je lijnen was

quote:

Wat dacht je ervan om die gewoon te downloaden. Had je niet hoeven klooien en het gelijk goed kunnen doen

Gr.
Eric

sorry heb er totaal overheen gelezen :O

handleiding 400 pagina's en als ik een "vaste routte"wil aanmaken moet je selecteren welke blokken hij door moet.. maar kan geen nieuw blok toevoegen ..

ik weet niet als er een mcc handleiding is voor auto's van koploper?:)

mvg arnaud

?

P de Reede

Netherlands
280 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:36:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnaud,

Dan zal je bij eigenschappen blokken,eerst alles goed moeten invullen.
Niet zoals het nu is.

Mvg Piet

quote:

quote:

quote:

quote:

Gr.
Eric

sorry heb er totaal overheen gelezen :O

handleiding 400 pagina's en als ik een "vaste routte"wil aanmaken moet je selecteren welke blokken hij door moet.. maar kan geen nieuw blok toevoegen ..

ik weet niet als er een mcc handleiding is voor auto's van koploper?:)

mvg arnaud

?

PWJde Reede

hubertus

Netherlands
2092 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:40:31  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:

Dat is niet zo vreemd, want er mist nogal wat in je database.
Ook zonder vaste route zul je met deze database niet kunnen rijden.
Zolang je dat niet voor elkaar hebt, heeft het geen nut om naar vaste of variabele routes te kijken.
Ik zou de 400 pagina's handleiding even ergens wegstoppen en aan de hand van de beginnershandleiding de basis proberen te leren. En dan als eerste een simpel ovaaltje werkend proberen te krijgen.

Huub

Bewerkt door hubertus op 07 jan 2014 15:42:25

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  15:43:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Arnaud,

Je moet en hoeft helemaal geen vaste routes aan te maken, je database moet als allereerste goed worden ingevuld, dus alle gegevens die je nodig hebt om het geheel te laten werken.
MCC auto's is bijna hetzelfde als een normale treinbaan, gebruik gewoon de beginners cursus en laat die 400 pagina dikke handeleiding even voor wat die is. In de beginners cusrus staat stap voor stap wat je moet invullen en moet doen, en vergeet de vaste routes die heb je niet nodig.

Mvg
Wim.

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 08 jan 2014 :  18:33:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
ik heb er 2 voor beginners maar wat is de goede ...

http://www69.zippyshare.com/v/28740150/file.html

dit is de 2e http://encyclopedie.beneluxspoor.net/images/7/70/Koploper_beginners_V2.1.pdf

hier heb ik nog neit in gekeken heb alles uit de eerste link gehaald

en waar it de fout in me database dan ?:$
mvg arnaud

?

hubertus

Netherlands
2092 Posts

Geplaatst - 08 jan 2014 :  18:45:07  Toon profiel  Reageer met citaat
De derde die je niet hebt gevonden is de goede.
Op www.pahasoft.nl bij "handleidingen door derden geschreven" en dan de "beginnershandleiding".

Huub

remunj

Netherlands
1131 Posts

Geplaatst - 08 jan 2014 :  19:23:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Arnaud.

Als je nu gewoon ALLE reacties leest en doet wat er instaat hoef je niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden
Zoals ik op 7 januari om 8.48 al schreef:
quote:
quote:

Had je bij de handleiding uitgekomen die Huub ook bedoeld.

Gr.
Eric

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 08 jan 2014 :  23:11:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:

ik heb er 2 voor beginners maar wat is de goede ...

http://www69.zippyshare.com/v/28740150/file.html

dit is de 2e http://encyclopedie.beneluxspoor.net/images/7/70/Koploper_beginners_V2.1.pdf

hier heb ik nog neit in gekeken heb alles uit de eerste link gehaald

en waar it de fout in me database dan ?:$
mvg arnaud

?

De fout zit op zoveel plaatsen dat het teveel is om te behandelen, dat zal neerkomen op het geven van een complete beginners cursus, en de enig juiste beginners cursus staat op www.pahasoft.nl de maker ervan is Chris Burger.

Maar als je die net zo goed leest als de hier gegeven aanwijzingen, dan wens ik je nog veel wijsheid en sterkte.

Mvg
Wim.

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  14:55:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hubertus

De derde die je niet hebt gevonden is de goede.
Op www.pahasoft.nl bij "handleidingen door derden geschreven" en dan de "beginnershandleiding".

Huub

dat is de zelfde als op mijn pc staat en deze heb ik gelezen en ook uit gevoerd.. echter dat werkt niet.. en ik krijg nu een melding over blokken bij het opstarten ik ga een nieuwe data base maken ...

@ eric en wim lees hier boven ;)
maak een nieuwe database en zal nu dit keer niet eerst beginnen ne dan handleiding lezen maar alles stap voor stap gaan doen

mvg arnaud

en er is geen mcc handbek voor koploper dus ?

?

hubertus

Netherlands
2092 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  15:29:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat je die hebt gelezen zou kunnen, maar ik geloof nooit dat je die hebt uitgevoerd.
Dit is echt de eenvoudigste en beste beginnershandleiding die er is.
Als je er hier niet mee uitkomt zal een specifieke mcc handleiding je ook niet helpen.
Je fouten zitten al in de basis, welk systeem je gebruikt, is dan nog niet echt interessant.

Ik zou je toch aanraden nogmaals deze handleiding door te nemen en uit te voeren. En als je ergens vastloopt, gewoon hier vragen wat je moet doen.

Huub

remunj

Netherlands
1131 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  15:50:42  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
en er is geen mcc handbek voor koploper dus ?

Bij mijn weten niet.
Is ook niet echt nodig.
Koploper stuurt commando's naar een centrale die ze vervolgens naar de decoders stuurt.
Of die decoder nu in een loc, treinstel of auto zit maakt geen fluit uit.
Als je met behulp van de beginnershandleiding een nieuwe database opzet, zonder alle toeters en bellen, dus gewoon de basis, moet het gewoon werken.

Gr.
Eric

arnaudns

Netherlands
18 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  19:16:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van arnaudns  Reageer met citaat
goedenavond iedereen, ik heb een nieuwe database gemaakt en stap voor stap gedaan zo als in deze http://members.ziggo.nl/pahasoft/startkopl82.zip handleiding staat geschreven.

dat is gelukt ik kan automatisch rijden maar hoe... zie het filmpje
het geluid wat je hoort is dat de gls bak wagen een paar millimeter vooruit komt
http://www.youtube.com/watch?v=tcRbh41Y9yM&feature=c4-overview&list=UUrp_kqrAKA-M_luDLUFQ_LQ

hoe zou dat kunnen ?

mvg arnaud

Download Attachment: MCC-testbaan2.bck
16,85 KB

?

romalowet

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 10 jan 2014 :  19:58:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Arnoud,
Misschien heb je hier nog iets aan? De site 1op87, vol met info over de faller auto,mcc en een start handleiding met koploper......

http://www.1op87.nl/index.php/achtergrond/39-constructietechnieken/60-koploperdatabase

M.vr.gr ron

Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina