Gisteren heb ik aan de hand van Koploper voor Beginners Koploper zover ingericht dat mijn treinen in 1 richting rijden over de blokken 1 t/m en 4 t/m 7. Ik moet zeggen dat dit prima gaat en dat de treinen keurig en afwisselend rijden. De vervolgstap zou zijn dat de treinen nu ook in tegengestelde richting gaan rijden via blok 8 naar blok 9, 10 en 11. Nu komt het probleem. Ik kan nergens vinden welke stappen ik daartoe moet ondernemen en welke instellingen ik daarvoor moet doen in Koploper. Is daar een stappanplan voor? Wie Oh wie kan mij helpen en zet mij op het juiste spoor?
Bijgaand mijn banenplan en de actuele instellingen. Hierbij ook een filmpje van de eerste resultaten: http://youtu.be/tJw9PQy5py4
Zonder jou backup geopend te hebben (op deze computer zit geen koploper):
-in onderhouden blokken moet je aanduiden van welke blok een trein mag rijden naar welk blok. Meestal moet je de lijnen nog trekken, dan komen er twee bolletjes op. Dan moet je natuurlijk ook de bezetmelder volgorde omdraaien want de trein rijdt andersom. Wanner het kan uit verschillende richtingen moet je op de eerste tabbladen nog vinkjes zetten voor toegelaten richtingen en keren.
- in baanontwerp moet je dan nog de automatische wisselstraten ingeven want ook die zijn richtingsgevoelig.
Alleen treinen die "treinstellen" zijn voor koploper zullen keren !
Bedankt voor je reactie. Dit is in ieder geval al duidelijk. Komend weekend ga ik dit eens inrichten. Mochten er nog meer zaken zijn waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag. Nogmaals bedankt!
Hans
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.
Nu komt het probleem. Ik kan nergens vinden welke stappen ik daartoe moet ondernemen en welke instellingen ik daarvoor moet doen in Koploper. Is daar een stappanplan voor? Wie Oh wie kan mij helpen en zet mij op het juiste spoor?