Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 139 / Bezoekers Vandaag: 1393
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 283
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Aantal bezetmeldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

janspoor

271 berichten

Geplaatst - 02 jan 2014 :  17:04:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb netjes alle blokken van twee bezetmeldingen voorzien en daartussen een "vrij" stuk. Ik dacht er goed aan te doen om enkele stukken tussen wissels die te kort zijn voor een blok maar (in mijn optiek) te lang voor een wisselovergang, te voorzien van één bezetmelder. In het blokkenoverzicht heb ik die gewoon als blok opgenomen met het idee dat ik zo weet waar een trein zich bevindt maar tevens met het idee om in de gegevens voor dat blok aan te geven dat hij daar niet mag stoppen. Ik weet niet of deze constructie kan en zo ja, waar ik dan kan aangeven dat de trein hier niet mag stoppen. Het betreft hier blokken 17-19-20. Of is het beter om deze stukken als blok te verwijderen?

Download Attachment: Blokken-1.bck
48,71 KB

Spoor N, Fleischmann Piccolo, Minitrix, Arnold, Roco, ECoS 2,

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 02 jan 2014 :  21:38:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jan,

In een variabele treinroute kun je aangeven dat er een stopverbod is voor de genoemde blokken en dat hij algemeen geldig is.
Maar waarom maak je er dan überhaupt blokken van als ze toch te kort zijn om er te stoppen.
Gebruiken als een gezamelijke inrijder daar kan ik me nog iets bij voorstellen, en anders het stukje spoor gewoon zonder detectie laten, het is toch altijd onderdeel van een wisselstraat, dus wordt altijd bereden door slecht 1 trein.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 02 jan 2014 21:44:01
Ga naar bovenaan de pagina

janspoor

271 Posts

Geplaatst - 02 jan 2014 :  22:10:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, ik heb net in de aanvullende blokgegevens voor deze blokken een stopverbod ingesteld. Zou dat, samen met jouw suggestie, voldoende zijn? Of is het toch verstandiger om deze blokken gewoon er tussenuit te halen? Dat betekent natuurlijk wel dat mijn blokkenschema en alle eigenschappen danig op de helling moet ............ Bedankt voor je info.

janspoor

271 Posts

Geplaatst - 03 jan 2014 :  17:03:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor de volledigheid: Ik heb nu deze blokken als blok verwijderd en toegevoegd aan wisselstraten.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina