Auteur |
Onderwerp  |
|
Maurits71
United Kingdom
18 berichten |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 21:55:45
|
Beste allemaal,
sinds een paar weken heb ik het testbaantje welke Paul gemaakt heeft draaien, alles werkte tot een uurtje geleden.
Ik ben bezig geweest met de snelheid van een nieuwe locomotief te ijken . computer afgesloten vanwege eten en daarna wilde ik weer verder gaan met rijden, echter nu schakelen mijn 2 wissels niet meer automatisch. ik kan ze wel handmatig via zowel twincenter als via koploper schakelen.
ik heb een schermprintje gemaakt waaruit de aangegeven route blijkt en daar is ook te zien dat de wissel verkeerd blijft staan.
http://s31.photobucket.com/albums/c353/MJCMonique/modeltreinen/?action=view¤t=naamloos.jpg
Met vriendelijke groeten
Maurits
Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:01:44
|
Hallo Maurits,
Als jij de route bedoeld van 3 naar 1, hier staat de wissel wel goed; het is een nette doorgetrokken lijn. Wat jij bedoeld is mij dus niet geheel duidelijk.
Mvg, Paul. |
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:12:57
|
Hoi Paul
ik bedoel inderdaad van 3 naar 1. de wissel staat op mijn baan gebogen ( net als op de afbeeldingen dus blauw omhoog )
tot vanavond schakelde hij netjes de wissel in de juiste richting, nu dus niet meer.
gr.
Maurits
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:22:25
|
mmm. van de afdeling wazige verhalen.
het spul doet het weer, opnieuw opstarten was in deze nu wel succesvol.
sorry mannen, soort van topic vervuiling dus.
gr.
Maurits
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:24:03
|
Maurits,
Die blauwe lijn bij de wissel die jij bedoeld is juist de kant waarop de wissel NIET staat. Zoals het plaatje aangeeft staat de wissel aan de linker op rechtdoor en dat is juist om te rijden van blok 3 naar blok 1.
Mvg, Paul. |
 |
|
phdirk
Netherlands
2618 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:25:19
|
Hallo Maurits,
Als ik je reactie op het antwoord van Paul goed begrijp, staat je wissel juist niet goed. De blauwe tak is namelijk het niet actieve stuk. Het zwarte been is het actieve been. Jouw wissel staat dus niet afgebogen, maar rechtdoor. De wissels goed in de wisselstraat opnemen zou het probleem wel eens kunnen oplossen.
Paul was eerst
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 11 dec 2008 22:26:07 |
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:45:48
|
ik begrijp inderdaad nu wat Paul bedoelt, het spult is inmiddels al weer een half uurtje aan het rijden met een gelukkige toeschouwer ervoor . Enige jammere maar dat ligt niet aan koploper is dat ik mijn laptop met geen mogelijkheid aan de tc gekoppelt krijg, 4 kabels incl een seriele geprobeerd dus nu maar een desktop eraan gehangen.
 |
|
Wissels
Netherlands
1451 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:50:38
|
Hallo Maurits,
het kan zijn dat je serieele poort defect is, of op een ander poortnummer staat, nieuwe laptops zijn vaak niet meer uitgevoerd met een seriëele poort, hier kan een USb to Virtueel Converter uitkomst bieden,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2008 : 22:58:01
|
Thanks Walter, maar ik heb het hoofdstuk laptop inmiddels uit, je wilt niet weten hoe lang ik er mee bezig ben geweest, alle topics hier nageplozen, 10 verschillende drivers gedownload, elk van de 4 kabels met de 10 verschillende drivers geprobeerd in 4 verschillende usb poorten, dus inmiddels een 160 handelingen.
Het gekke is, ik kan onder hardware gewoon de kabel zien, ook welke poort echter hij maakt gewoon geen verbinding. Ik heb bij mijn laptop ook een dockingstation, daar heb ik het ook nog eens mee geprobeerd ( zowel usb-serieel, als serieel . )
en nu was ik het zat, ik wil koploper begrijpen en aan de grotere baan beginnen en geen dagen met een laptop zitten kl.....
Zal helaas Paul opnieuw lief moeten kijken voor een nieuw serienummer, maar hij zal het hopelijk wel begrijpen.
gr.
Maurits
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2008 : 06:59:17
|
Mautits,
Wat meldt Koploper dan als hij geen verbinding kan krijgen? Misschien dat we daardoor een beetje in de richting komen van de oplossing. Het lijkt mij toch gek als het niet zou werken.
Mvg, Paul. |
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2008 : 08:40:42
|
Helemaal niets Paul.
Ik kan in mijn hardware profiel zien op welke compoort de usb-serieel kabel zit.
Als ik naar koploper gaat naar instellingen database dan kan ik deze com poort ook selecteren. ( het aparte is wel dat als ik de kabel op een andere compoort zet ik deze com poort in instellingen database wel zie verschijnen en dus kan selecteren. )
daarna probeer ik mijn TC via koploper aan te zetten en dan gebeurt er dus niets meer. ( ik heb afgelopen weekend op een gegeven moment 4 uur zitten wachten maar nog steeds geen communicatie.
Wat me wel verbaasd, ik krijg op mijn laptop ook nooit een melding van geen Twincenter gevonden op zo als ik koploper opstart. Terwijl ik deze melding wel krijg als ik op mijn desktop zit te werken en mijn twincenter niet is aangesloten.
Details van mijn laptop : HPcompac 6710B ( 9 maanden ) oud. zitten 4 usb poorten op
gr.
Maurits
 |
|
bverbiest
Netherlands
101 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2008 : 08:57:55
|
Maurits Hij staat toch niet toevallig op test mode (in globale instellingen vinkje bij "testen zonder communicatie")?
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Maurits71
Helemaal niets Paul.
Ik kan in mijn hardware profiel zien op welke compoort de usb-serieel kabel zit.
Als ik naar koploper gaat naar instellingen database dan kan ik deze com poort ook selecteren. ( het aparte is wel dat als ik de kabel op een andere compoort zet ik deze com poort in instellingen database wel zie verschijnen en dus kan selecteren. )
daarna probeer ik mijn TC via koploper aan te zetten en dan gebeurt er dus niets meer. ( ik heb afgelopen weekend op een gegeven moment 4 uur zitten wachten maar nog steeds geen communicatie.
Wat me wel verbaasd, ik krijg op mijn laptop ook nooit een melding van geen Twincenter gevonden op zo als ik koploper opstart. Terwijl ik deze melding wel krijg als ik op mijn desktop zit te werken en mijn twincenter niet is aangesloten.
Details van mijn laptop : HPcompac 6710B ( 9 maanden ) oud. zitten 4 usb poorten op
gr.
Maurits
Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen
Met vriendelijke treingroet, Barend Verbiest |
 |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2008 : 09:21:27
|
Maurits/Barend,
zoals barend zegt: - globale instellingen: testen zonder communicatie mag niet aan staan - instellingen per database: juiste commpoort geselecteerd?
Mvg, Paul. |
 |
|
Maurits71
United Kingdom
18 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2008 : 21:50:34
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door bverbiest
Maurits Hij staat toch niet toevallig op test mode (in globale instellingen vinkje bij "testen zonder communicatie")?
dat stond hij inderdaad en nu doet hij het dus wel, Barend/Paul hardstikke bedankt.
 |
|
|
Onderwerp  |
|