Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 233 / Bezoekers Vandaag: 4874
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 519
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Koploper en Central Station werkt via Central Unit met interface.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wissels

Netherlands
1450 berichten

Geplaatst - 25 okt 2007 :  23:37:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Primeurtje !!

Zoals een aantal waarschijnlijk weten heb ik al heel lang een Central Station in huis, maar met rijden tot op heden gebruikte ik eigenlijk altijd nog met de Marklin Central Unit vanwege software aansturing,

Vorige week is mijn Central Station teruggekomen na de grote hardware update, 1 van de nieuwe opties is een Sniffer ingang, waaraan de aloude Central Unit met Interface en Koploper gehangen kan worden. De interface kabel hangt dus nog steeds aan de aloude interface.

Deze optie werkt uitstekend, en alle veranderingen na commando’s van Koploper worden direct zichtbaar op het Central Station. Uiteraard is dit 1 richtingscommunicatie en hebben de commando’s die op het Central Station gegeven worden geen invloed op het Central Unit. Kortsluiting op de baan, met uitschakelen van het Central Station, zal dus niet teruggekoppeld worden, en kan leiden tot problemen, ik heb hier echter nog niet uitvoerig op getest.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 okt 2007 :  07:07:48  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels

Kortsluiting op de baan, met uitschakelen van het Central Station, zal dus niet teruggekoppeld worden, en kan leiden tot problemen, ik heb hier echter nog niet uitvoerig op getest.


Hallo Walter,

Wat doet Marklin toch een moeite. Volgens mij kunnen zij veel beter echt het protocol vrijgeven dan dit lapmiddel. Als het Central Station uit is gezet door kortsluiting en de software kan dat niet weten en gaat vrolijk verder, dan zijn er toch wel problemen te verwachten. Ik zou deze combinatie dus zeker niet aanraden en al helemaal geen support met Koploper opgeven.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 26 okt 2007 :  18:29:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Wat doet Marklin toch een moeite.

Nou, wat doen ze een moeite. 2 jaar (of alweer langer?) nadat een nieuw systeem is gelanceerd is het eindelijk mogelijk om het met het oude systeem te combineren.

Ik ben het wel met je eens dat ze beter het protocol eens vrij kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina