Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 151 / Bezoekers Vandaag: 8028
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Betekenis (oplopende) waarden leer remmen in logging
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

davevdlocht

Netherlands
153 berichten

Geplaatst - 21 okt 2007 :  14:04:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
In een enkel blok zie ik in de communicatie logging de waardes achter 'leer remmen:' nadat er momenteel 20x in dat blok is afgeremd (nog steeds) met kleine stapjes oplopen.

Wat is nu eigenlijk de betekenis van die getallen? Zijn dit de doorgereden cm's om netjes af te remmen?

Groetjes,
Dave

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  20:03:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Rij jij met decoderstappen of met geijkte snelheid. Als ik dit lees denk ik dat jij rijdt met decoderstappen. Het rijden met deze laatste is veel minder constant en kan ik niet met grootte waarden corrigeren.
Rijden met decoderstappen doe je eigenlijk alleen als een decoder geen cruisecontrole heeft. Heeft een decoder wel cruise controle, dan is het eenmalig even de snelheid ijken en je hebt hier op alle punten meer plezier van.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  21:35:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Ik rijdt met geijkte snelheden. Voor de zekerheid zal ik dat nog eens nakijken bij de lok waarmee ik vanmiddag aan het testen ben geweest, maar ik weet haast zeker dat deze ook met geijkte snelheden rijdt (geeft km/h in lokvenster en overzicht, en geen decoderstappen).

Zou de lok op de 1 of andere manier niet goed geijkt zijn?

Wat ik wel erbij moet vermelden is dat ik naderhand zag dat ik doorrijden in cm's al ingevuld had terwijl de lok nog moest leren remmen in dat betreffende blok. Na verwijderen van de door te rijden cm's en later weer invullen na leerproces heb ik dit ook niet meer gezien.

Ik was voornamelijk nieuwsgierig naar de betekenis van die getallen.

Groetjes,
Dave

Bewerkt door davevdlocht op 21 okt 2007 21:42:40
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  22:14:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Een vaak gemaakte vergissing: leren remmen heeft niets te maken met doorrijden in centimers.
- leren remmen gebeurd voorafgaand totaan de stopmelder
- doorrijden in centimers gebeurd na het bereiken van de stopmelder

Ik heb dit getallen die worden getoond ook niet echt mijn hoofd zitten. Misschien handig als jij een kleine uittrek van de logging overneemt. Ik wil je dan best uitleg geven.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 21 okt 2007 :  22:33:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Oke, in een ander draadje werd me verteld dat het doorrijden in cm's pas het beste pas na het leren remmen ingeschakeld kon worden. Dit is dus niet noodzakelijk als ik je goed begrijp?

Ik heb de melding even niet bij de hand, maar het is in de trend van:

Lok 7 blok 25 leer remmen: 10,00 -> 10,18

even later zelfde blok:

Lok 7 blok 25 leer remmen: 10,18 -> 10,35

Nu zie ik dergelijke meldingen wel eens voorbij komen, maar vanmiddag kwam deze wel erg vaak voorbij in een enkel blok (met 1 lok aan het testen geweest). En telkens een beetje oplopend.
Daarom vroeg ik me af wat die melding precies wil zeggen.

Groetjes,
Dave

Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  09:32:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Lok 7 blok 25 leer remmen: 10,00 -> 10,18

Dit betekent:
Lok 7 heeft in blok 25 heeft 10 seconde langer op gemiddelde snelheid gereden in verband met leren. Echter met deze tijd is de periode dat op minimumsnelheid is gereden voor het bereiken van de stopsectie niet binnen de opgegeven waarden in instellingen per database. De volgende keer zal de loc 10,18 seconde lang op gemiddelde snelheid rijden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 22 okt 2007 :  12:22:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Paul, het is me helemaal duidelijk.

Bedankt voor je (snelle) reacties!

Groetjes,
Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina