Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 182 / Bezoekers Vandaag: 7599
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vraagje over bezetmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcobello

103 berichten

Geplaatst - 29 sep 2007 :  09:44:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil op mijn spoor graag zo met de bezetmelding werken (via stroomdetectie) dat in het hele blok wordt aangegeven (teruggemeld) dat er stroom wordt afgenomen. Ik wil op de sporen in één richting rijden. Omdat drie secties te duur is, wil ik met twee secties werken, een lange bij het binnenkomen en een korte om te stoppen, maar wel aansluitend op elkaar, dus zonder een vrije tussenliggende sectie.
Ik las nu in het handboek bij Koploper dat je geen trein kan hebben waar achter de locomotief eerst wat wagons hangen die geen stroom afnemen (terugmelding geven) en dan wagons die wel stroom afnemen, zoals bv. een goederentrein met sluitverlichting. Wellicht denkt Koploper dat er al van een nieuwe trein sprake is.
Mijn vraag: Klopt dat, want ik zie niet zo goed wat er aan de hand is en wat er fout kan lopen, en/of bestaat er een mogelijkheid om dat te omzeilen?
Misschien heb ik het wel helemaal fout! Daarom stel ik de vraag ook in het beginnersforum. Graag dus een verduidelijking over hoe de bezetmelding wel of niet mag/moet verlopen.

Bewerkt door Marcobello op 29 sep 2007 09:47:34
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina