Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 159 / Bezoekers Vandaag: 8610
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste treinroute - Alternatieve blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

paulppm

Belgium
12 berichten

Geplaatst - 12 aug 2007 :  22:56:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allen
Ik heb de update gedaan van Koploper 6.2 naar 6.4.(Paul bedankt voor het vele werk)

Ik heb nu wel volgend probleempje na 6.4:
Ik heb een nevenbaantje met links een 2-sporig kopstation met 1 bezetmelder (stop) per spoor en rechts eveneens een 2-sporig kopstation met 1 bezetmelder (stop) per spoor. Beide kopstations zijn verbonden door een spoor van +/-1 meter (zonder bezetmelder)
Hierop pendelden 2 treintjes met lage snelheid en kozen automatische het vrije spoor in de kopstations, wat goed werkte met maar 4 bezetmelders.
Na update 6.4 krijg ik de melding "Het is niet toegestaan om bij 2 opeenvolgende blokken alternatieven vast te leggen"

Is het probleem opgelost door een blok met melder toe te kennen aan het verbindingsspoor tussen de 2 kopstations of is er nog een andere oplossing?
Alvast bedankt,
Paul (paulppm)

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 16 aug 2007 :  16:49:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Beide treintjes als treinstel automatisch laten rijden, zonder vaste route, gaat zoals jij omschrijft. Ze pendelen heen en weer.
Als je het met een vaste route wil doen, ja dan zal je van het verbindingspoor een blok moeten maken. En ja het kan met 1 melder.

Mels
Ga naar bovenaan de pagina

paulppm

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 16 aug 2007 :  23:41:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mels,

Bedankt voor de info.

Om verder te kunnen met update 6.4 heb ik in de vaste route van trein 1 & 2 de "alternatieve route" weggevinkt. Nu werken beide vaste routes terug en rijden beide treintjes in de kopstations altijd op hetzelfde spoor. (Er zal wel een reden zijn waarom deze mogelijkheid van 6.2 is weggevallen)
Later (meer tijd) kan ik in het verbindingsspoor een melder plaatsen.

We gaan eerst verder lezen voor de nieuwe mogelijkheden van 6.4.

Groeten,
Paul (paulppm)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 aug 2007 :  00:15:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Hier is reeds eerder een vraag van mijn kant geweest zowel op dit forum als op deze discussielijst http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=393

Ik geloof uit mijn hoofd gezegd dat er 1 of 2 waren die een probleem hadden met deze aanpassingen. Helaas geldt dan toch de wet van de grote getallen en is deze wijziging door mij doorgevoerd.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

paulppm

Belgium
12 Posts

Geplaatst - 17 aug 2007 :  10:57:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Bedankt voor de info.
Sorry, De Hobby was door omstandigheden minder aktief, vandaar had ik deze topic niet gelezen en was update 6.3 & 6.4 eveneens nog niet uitgevoerd.
Ik heb nu de voordelen van deze aanpassing gelezen, wat zeker een hele verbetering is en voor mij is er ook een oplossing.
Iedereen tevreden!

Groeten,
Paul (paulppm)


Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina