Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 1409
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 6.3
 Vraag over vaste treinroutes
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 06 okt 2006 :  13:07:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Met een door mijzelf gewenste verandering in de vaste treinroutes wil ik weten graag weten of een situatie bij jullie voorkomt.

Zijn er in een vaste treinroute blokken achter elkaar die allemaal 1 of meer alternatieven blokken hebben?
Ik zou het zelf willen veranderen dat wanneer blok alternatieven heeft, het voorgaande en het volgende blok GEEN alternatieven mogen hebben. Anders kom ik er programmatechnisch bij niet meer uit.

Dit in verband met aanpassing om alternatieve route ook over meerdere blokken mogelijk te maken.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 06 okt 2006 13:07:53

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 06 okt 2006 :  17:05:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Bij mij komt die situatie (vooralsnog) niet voor.
En in de toekomst zal ik het dan evt. moeten oplossen met de door jou voorgestelde wijziging (lees: verbetering).

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-DCC
Ga naar bovenaan de pagina

avanlaar

Netherlands
35 Posts

Geplaatst - 07 okt 2006 :  12:13:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van avanlaar  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ook bij mij komt deze combinatie nog niet voor en het
lijkt mij het ook geen enkel probleem om dit zo te wijzigen,
in de optie, zo als jij die voorsteld.

Met vriendelijke groeten,

André van Laar.

Schaal HO, Fleischmann, MRdirect en Koploper.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 07 okt 2006 :  13:44:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi Paul,

Eigenlijk begrijp ik je vraag niet.

Eerst stel je dat je de mogelijkheid wil beperken, en later zeg je dat je alternatieve routes mogelijk wil maken. Leg het eens uit.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 okt 2006 :  14:00:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Wat ik eigenlijk alleen wilde weten is of er gebruikers zijn die in vaste treinroutes in twee achter elkaar liggende blokken alternatieven hebben opgegeven. Gelukkig inmiddels al zoveel reacties gehad (ook op de mailing) dat ik deze mogelijkheid ga verwijderen.
Bij het gebruik van alternatieve blokken moet steeds minimaal 1 blok zitten waarbij GEEN alternatieven zijn vastgelegd. Dit is dus achteruitgang.

Wat de vooruitgang is, dat een alternatieve route nu ook meerdere blokken lang kan zijn. Als er steeds maar slechts 1 blok te kiezen is en we weer uitkomen op het volgende blok in de vaste treinroute en dat het dan nog mogelijk is om naar het volgende blok (inclusief alternatieven) te rijden.

Vooral zeer handig als je door opstelsporen wilt rijden waar achter elkaar meerdere blokken liggen (met of zonder dymanische bloklengte).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 07 okt 2006 :  15:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Deze combinatie komt bij mij niet voor.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 07 okt 2006 :  16:27:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Wim,

Wat ik eigenlijk alleen wilde weten is of er gebruikers zijn die in vaste treinroutes in twee achter elkaar liggende blokken alternatieven hebben opgegeven. Gelukkig inmiddels al zoveel reacties gehad (ook op de mailing) dat ik deze mogelijkheid ga verwijderen.
Bij het gebruik van alternatieve blokken moet steeds minimaal 1 blok zitten waarbij GEEN alternatieven zijn vastgelegd. Dit is dus achteruitgang.

Wat de vooruitgang is, dat een alternatieve route nu ook meerdere blokken lang kan zijn. Als er steeds maar slechts 1 blok te kiezen is en we weer uitkomen op het volgende blok in de vaste treinroute en dat het dan nog mogelijk is om naar het volgende blok (inclusief alternatieven) te rijden.

Vooral zeer handig als je door opstelsporen wilt rijden waar achter elkaar meerdere blokken liggen (met of zonder dymanische bloklengte).

Mvg,
Paul.



Paul, ik begrijp het inmiddels, en wat wil het toeval ik liep eergisteren nog tegen die beperking op toen ik even aan het stoeien was met de database van Sander Lageveen. Het zal inderdaad een welkome aanvulling zijn, als er meerdere alternatieven achter elkaar gekozen kunnen worden.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 09 okt 2006 :  13:20:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ook bij mij als vaste route rijder komt dit niet voor.
Zoals ik het begrijp, zal de nieuwe mogelijkheid een welkome aanvulling zijn.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,IB, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina