Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 527
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Alles bezet op Viessmann 5233 met Intellibox
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

henke

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 12 aug 2007 :  18:48:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van henke  Reageer met citaat
Ter info:

Een paar weken terug kocht ik een nieuwe Intellibox ter vervanging van mijn oude Marklin 6027/6036/6050 centrale.

Na deze vervanging bleek op de stand syntax “Alleen IB” dat de compoort stuk was. De communicatie met de oude Marklin interface gebruikte niet alle pinnetjes op de compoort. De IB in “Alleen IB” stand wel. Lees hiervoor eventueel mijn melding op dit forum van 19 juli.

Waar het mij nu om gaat is het volgende. Ook bleken mijn bezetmelders Viessmann 5233 niet meer te werken. Zodra er een lok op de rails werd gezet, werd alles bezetgemeld. Ik werk met de 5233 waarop zowel de rode als de bruine draad van de rijstroom op aangesloten moet worden. De bruine draad op de bezetmelders verzorgt het weer vrijgeven. Deze versie van de 5233 staat niet vermeld in de Nederlandstalige handleiding.

Met een testopstelling ben ik gisterenmorgen terug naar de winkel geweest. Na stuk voor stuk vervangen van onderdelen in deze opstelling bleek de nieuwe IB toch stuk te zijn. Met een nieuwe IB onder de armen thuis gekomen, bleek uiteindelijk alles weer te werken.

Ik hoop de Murphy voorlopig weg blijft!


Mvg

Henk Edel
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina