Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 328 / Bezoekers Vandaag: 3540
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ervaringen Koploper.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Shadow

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 03 jul 2007 :  23:01:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen.

Als een reactie op mij vorige vraag over bezetmeldingen zou ik graag een korte ervaring willen delen.
Na tich keer de handleiding en andere beschrijvingen over Koploper te hebben gelezen en veel uit te proberen heb ik nu een goed lopende rangeer beweging voor elkaar.
De bedoeling was dus om een goederen trein binnen te laten lopen en de wagons af te koppelen. Daarop moest een rangeer loc deze wagons ophalen en op een ander spoor neerzetten en ook ontkoppelen .
Deze loc reed naar een ander spoor en de loc van de goederen trein ging nu de vrije baan op en naar een ander zij spoor. Daarna kwam deze terug en haalde de wagons weer op. Verder moet ik nog een paar dingen uitpluizen voor de circle rond te krijgen.
Dit alles kon bereikt worden met 1 bezetmelder per rangeer spoor ,doorrijden met cm. Ontkoppel rails waren geen succes omdat dit wel erg gevoelig was met de juiste afstand . Daarom maar Krois koppelingen toegepast ,dit werkt perfect en op alle sporen toepasbaar.
Mij complimenten aan de maker van dit programma. het is wel even puzzelen maar ik denk dat er veel meer mogelijk is wat ik nog niet weet. Eventueele Backup is beschikbaar voor liefhebbers en corectie.


M.v.g. Ruud .
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina