Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 263 / Bezoekers Vandaag: 511
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 287
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Voorkom dead-lock
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 31 mei 2007 :  21:05:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste mensen,

Nog een vraagje: Tussen het station ( blok 13, 14, 15 en 16) en mijn schaduwstation (blok 2, 3, 4, 5, 6, 7, en 8)(van één kant gezien)zitten 4 blokken (9, 10, 11 en 12). Nu wil ik op dit deel twee richtingen oprijden. Ingevoerd in koploper, allemaal geen probleem. Nu is wel mijn vraag: kan als er in mijn schaduwstation 3 of meerdere treinen staan deze in de zog van de andere meerijden. ik bedoel hij kan van zeg maar van blok 8 naar 9 als de andere trein Blok 10 inrijd. Of moet de trein wachten totdat de andere trein al de vier de blokken uit is?(9, 10, 11 en 12)

MvG

Dave

Download Attachment: BOVENDAM.bck
82,19 KB

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 31 mei 2007 :  21:44:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Ik heb geen ervaring met deadlock althans in deze vorm. Maar zoals ik het intrepeteer moet je inderdaad alle 4 de blokken leegrijden alvorens er een nw trein op kan rijden. Het moet ook wel zo zijn want anders kan er zowel vanuit het station en het schaduw station een trein op rijden die elkaar ergens bij 10 - 11 tegen komen en elkaar vast zetten.

Koploper heeft volgens mij niet de mogelijkheid om een ontheffing of iets dergelijks te geven dat je treinen achter elkaar laten rijden zoals je vraagt

Indien ik het verkeerd zie graag correctie

PS de deadlock hoeft m.i. alleen in het schaduwstation en station blok ken ingevoerd te worden en niet in 9 - 10 - 11 - 12 daar je dan reeds onderweg ben en het geen zin meer heb omdat je niet terug kan tenzij je een treinstel heb en keren mogelijk maakt.

Grtz Rob

Live isn't easy and simple but very exciting....
Ga naar bovenaan de pagina

Max

11 Posts

Geplaatst - 31 mei 2007 :  22:03:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Misschien dat je dit beter met een tweerichtingsgroep kunt op lossen. Dus 9,10,11,12 opnemen in tweerichtingsgroep 1, dan kunnen alle deadlocks vervallen.

Max
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 31 mei 2007 :  22:29:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Max, Dave,

Ja Max helemaal gelijk had ik niet gezien

Dave Succes

Grtz Rob

Live isn't easy and simple but very exciting....
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 01 jun 2007 :  13:03:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Max

Sorry voor de vraag maar kan je me iets meer vertellen over "tweerichtingsgroep" ik vind dat niet zo één, twee drie in koploper.

MvG

Dave
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 01 jun 2007 :  14:15:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

doe even het volgende (scheelt mij tikken)
- Start help van Koploper
- selecteer index
- type in: tw
en je krijgt help over tweerichtingsgroepen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Max

11 Posts

Geplaatst - 01 jun 2007 :  16:03:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Meestal zegt een plaatje meer dan 1000 woorden.



Max.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina