Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 83 / Bezoekers Vandaag: 2184
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 231
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lengte wisselstraat en alarm "staat stil"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
442 berichten

Geplaatst - 29 nov 2025 :  18:13:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij Instellingen database kan je ingeven, wanneer de indicatie van ten onrechte stilstaande loc wordt gegeven.
Ik krijg die regelmatig voor kleine railtractors etc (hooguit 40km/h), terwijl ze gewoon rijden, zijn alleen maar langzaam.
Bij (nagenoeg) alle blokken heb ik bloklengte ingevuld.
Als ik nu ook de lengte van wisselstraten invul (best wel een extra klusje), "weet" KL dan beter, hoe lang het duurt voordat de verwachte bezetmelder binnenkomt?

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

phdirk

Netherlands
2661 Posts

Geplaatst - 29 nov 2025 :  22:00:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Standaard meldt Koploper een stilstaande loc als de verwachte bezetmelder binnen 90 seconden niet inkomt. Als je een lang blok hebt met een langzaam rijdende lok hebt kun je over de 90 seconden heen gaan en dan krijg je de melding. De loc rijdt echter gewoon door. Je kunt dit verhelpen door de tijd te verlengen. Dat doe je bij [Algemeen] => [Instellingen per database] => [Algemeen-2] => |Meld ten onrechte stilstaande locs na [XX] sec.

Met beste groeten
Dirk bj1953
HO=TC/IBII
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina