Auteur |
Onderwerp  |
|
Eifelman
Germany
67 berichten |
Geplaatst - 20 aug 2025 : 10:32:06
|
Hallo,
Ik heb een redbox centrale die ik in koploper aangemeld heb als een Intellibox (want dat werkt, aanmelden als Tams easycontrol werkt niet). Daarmee funktioneert eigenlijk alles tot nu toe. Tams heeft een M3 protocol ontwikkeld om MFX loks aan te sturen. Ik heb een MFX lok met veel funkties die ik graag zou willen aktiveren. Hoe kan ik deze lok nu in koploper aanmelden? M3 kent 126 snelheidstrappen, niks anders voor zover ik kan zien. Adres van de lok is 57, de lok reageert hier niet op in koploper (ik heb 28 trappen ingegeven bij de stamdata). Via M3 krijgt de lok ook een UID, maar het formaat past nergens in koploper. De lok heb ik wel als DCC aan de praaat gekregen, maar dan heb ik maar 6 funkties beschikbaar. Heeft iemand ervaring /idee hoe ik dit met M3 of hoe ik meer funkties met DCC voor elkaar kan krijgen?
met vriendelijke groet
Frank
Spoor N, Fleischmann (en veel Kato), Multimaus, xpressnet, Rosoft, koploper 8.6 Spoor H0, Marklin, Tams Redbox, 4 boosters, koploper 9.4 |
|
phdirk
Netherlands
2628 Posts |
Geplaatst - 20 aug 2025 : 20:35:15
|
Hallo Frank,
Ik weet niet of je ook de Redbox over kunt zetten op Loconet. Bij de oude IB en het oude TwinCenter levert dat meteen 28 functies op, terwijl bij het IB/TC protocol je er maar 8 hebt. Weliswaar kent het oude IB de functie boven F8 niet, maar stuurt ze wel aan vanuit Koploper.
Mogelijk kun je iets in die richting proberen.
Met beste groeten Dirk bj1953 HO=TC/IBII |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|