Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 81 / Bezoekers Vandaag: 789
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 163
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 contact met IB valt regelmatig uit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

catrinus

Netherlands
36 berichten

Geplaatst - 15 apr 2007 :  21:17:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag,
Na een jaar of 2 goed met koploper 6.1 en 6.2 gewerkt te hebben, in combinatie met Intellibox en windows XP professional, krijg ik steeds meer last van de verbinding die ik verlies tussen de PC en IB.
Dit gebeurt niet tijdens het rijden, maar als ik bijvoorbeeld de treinen op niet rijden heb staan, en na 10 minuten weer wil rijden, is de verbinding weg.
Ik gebruik nu koploper 6.2 en windows xp en intellibox.

Wat moet ik checken?

Catrinus

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 15 apr 2007 :  22:28:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Catrinus,

Bedoel je met "de treinen op niet rijden heb staan" dat je via het rode spiegelei de spanning van de baan hebt?
Niet dat het met dit probleem heeft te maken, maar update naar de laatste versie. ( Niet tegen collega's vertellen, ik ben normaal geen update fan).

Weet je zeker dat de IB in die 10 minuten geen last heeft gehad van een reset? De Ib in een andere stand zetten dat degene welke na een poweron/reset wordt gegeven, kan hierover uitsluitsel geven.
Er is een IB discussie geweest, om ferriet kernen te gebruiken om de IB bedrading. De 1 zegt dat de resets zijn verdwenen, uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat ze verminderd zijn.

m.vr.gr.
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

catrinus

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 16 apr 2007 :  17:07:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels bedankt voor een eerste reactie,

Met op niet rijden, bedoel ik niet het rode spiegelei, maar de S van stoppen of niet rijden.
Een update naar een volgende koploper versie zal ik gaan uitvoeren.

Het verhaal van de IB en ferriet kernen vind ik ingewikkeld. ik zal eens proberen te zoeken op dit forum.

hartelijke groet
Catrinus
Ga naar bovenaan de pagina

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 16 apr 2007 :  17:55:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Nog even in de oude mail gezocht Catrinus, hier de forum link en de conrad verwijzing:
Het conrad nummer:
Conrad nr 502137, type RKCF-13-A5, Geteilter Ringkern.
Prijs was 2,49 Euro per stuk.

Het onderwerp op koploperforum:
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=278

Mels
Ga naar bovenaan de pagina

teppp01

Netherlands
86 Posts

Geplaatst - 16 apr 2007 :  19:24:15  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Mels en catrinus,

Dat van die ferriet kernen heb ik ook toegepast en net als mels al zegt het reseten is niet weg maar wel minder geworden. Ik heb deze kernen toegepast op alle leidingen naar de IB dwz voeding, data en s88. Het aantal restten is nu beperkt tot 1 á 2 keer in de maand.
Wel de kabel 2 keer door de kern voeren!!(lus)

mvg

Piet

Rij sinds 4 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met par63 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina