Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 127 / Bezoekers Vandaag: 6596
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1070
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Dynamisch blok en omkeren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
394 berichten

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  20:21:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit zal wel niet lukken...
Blok 47 (kort losse stukje met houtwagon) zou iets langer mooi zijn om 2 locs (4-assig diesel etc) in op te stellen, maar dat zal wel niet lukken als dynamisch kopspoorblok met in- en uitrij aan dezelfde kant...

Gewoon 2 blokken van maken met n bezetmelder (lichtsluisje) per blok?

Ik vraag me ook af, wat ik zal doen met blok 43, dat m'n binnenkomst is voor het havengebied. Vaak zullen er 3 wissels bezet blijven staan. Denk eraan om de wisselstraat als binnenkomstmelder te gebruiken en dan weer met een lichtsluisje precies stoppen voor het overloopwissel.
Wat zeggen jullie ervan, als Blok 41 en de groene wisselstraten gewone bezetmelders (op stroom) zijn, en voor de rest 13 lichtsluisjes, deels parallel aan de wisselstraten, om ook losse vrachtwagonnen te detecteren?
Beetje krap allemaal, maar zo denk ik dat het moet lukken om netjes binnen te rijden, op te rijden naar het overloopwissel of vlak aan de stootblokken, en er zeker (genoeg) van te zijn dat de wissels vrij zijn.

Download Attachment: Saunabaan-4.zip
78KB

K

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 13 mrt 2023 20:59:45

phdirk

Netherlands
2441 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  21:00:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Op mijn eigen baan bestaan alle kopsporen uit twee blokken, waarbij het laatste blok kort is (ca. 25 cm) en n bezetmelder heeft. In mijn geval zijn dat gewone bezetmelders. Het werkt prima en je kunt er dan eenvoudig een lok neerzetten. Ook loskoppelen van een binnenkomende trein is dan eenvoudig te realiseren.

Voor wat betreft je wisselstraat zou ik overwegen om elke wissel een bezetmelder te geven en deze op te geven in de te verwachten bezetmelders. Je kunt dan, als je met volledige detectie werkt, elk wissel apart vrijgeven, zodat treinen achterlangs kunnen 'ontsnappen'

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1808 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  21:04:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Een dynamisch kopspoorblok kan.
Ik heb mijn database bijgevoegd, blok 506 en 507 is zoiets.

En voor je andere vraag is blok 699 wellicht interessant.
Ik noem het maar een semi-virtueel blok. Alleen voor bepaalde treinbewegingen is het actief en bestaat dan uitsluitend uit wissels. Een trein die op weg is naar het grote schaduwstation (en dus niet die specifieke treinbeweging doet) passeert precies dezelfde wissels, maar heeft geen weet van het bestaan van blok 699.

Groet, Huub

Download Attachment: Huub2017_20230312_121501.zip
64,49 KB

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina