Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 232 / Bezoekers Vandaag: 5818
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Spoortje verwisselen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

WouterL

Netherlands
75 berichten

Geplaatst - 06 feb 2022 :  14:00:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik ben geen beginner met Koploper, maar wel met logische acties. Ik hoop dat mijn vraag niet te ingewikkeld is.



Blok 3 is een station, de andere blokken zijn schaduwstations. Alle treinen rijden van links naar rechts, waaronder drie trekduwcombinaties (T1, T2 en T3) die ook van 4 naar 5 kunnen.

T1 staat in blok 5 voor laten we zeggen vijf minuten. In die tijd rijdt alles lekker rond en kan een trein die vertrekt uit 3 naar 4, 6 of 7.

Dan zijn de vijf minuten voorbij en mag T1 vertrekken. Maar alleen als T2 en/of T3 zich in blok 1, 2 of 3 bevinden en de eerstvolgende van hen zich naar blok 4 begeeft om achteruit naar 5 te gaan (die voorwaarde heb ik al wel, kwestie van volgorde).

T1 mag dus pas vertrekken als zeker is dat T2 of T3 zijn plaats in kan nemen.

Hoe ga ik dat aanvliegen met logisch acties? Of misschien is er wel een andere manier om dit voor elkaar te krijgen…

Met vriendelijke groet,

Wouter Looman



Märklin, k-rails, Koploper, Raptor, Edits, Littfinski: de baan is in de afbouwfase! Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=16137.0

WouterL

Netherlands
75 Posts