Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 235 / Bezoekers Vandaag: 1298
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Blok reserveren ipv claimen in vasteroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MRdirect

Netherlands
287 berichten

Geplaatst - 26 jan 2022 :  10:40:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Op mijn draaischijf heb ik twee in- / uitrijsporen. Een “vooruit” de brug af en de ander “achteruit”.
Als een loc in een vaste route van een willekeurig opstelspoor via de brug achteruit het draaischijf terrein wil verlaten wil je dat het “achteruit” uitrijspoor vrij is en vrij blijft als het opstelspoor wordt verlaten.
Vrij blijven kan je bereiken door bij het verlaten van het opstelspoor dit blok te claimen.
Maar als dat uitrijblok reeds bezet is (door een loc die de brug op wil rijden) kan je het claimen en treedt een deadlock-lock situatie op.
Als je het uitrijblok zou kunnen reserveren ipv claimen zou de vaste route wachten tot het uitrijblok vrij is.
Iemand een oplossing?

M.vr.gr, Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), [sinds april 2020 IntelliBox 6500 met LocoNet en 2 * Power4 boosters], Marklin-K, Draaischijf HK met stappenmotor, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders

keesm

51 Posts

Geplaatst - 26 jan 2022 :  13:46:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Ik zou met behulp van een logische aktie controleren of het uitrijblok vrij is alvorens je de lok vanuit het opstelspoor laat vertrekken. Uiteraard vanuit de vaste route eerst nog het blok even claimen.

Kees Moerman
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 26 jan 2022 :  14:06:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Gevonden! Dacht al dat er een oplossing zou zijn, Koploper kan toch “alles” wat je wilt!
Binnen de vaste route een logische actie toegevoegd aan het blok van de brug, “niet inrijden bij logische actie” uitrij blok bezet en uitrijblok claimen (deed ik al).

Bedankt, Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), [sinds april 2020 IntelliBox 6500 met LocoNet en 2 * Power4 boosters], Marklin-K, Draaischijf HK met stappenmotor, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina