Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 379
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 251
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geen verbinding meer tussen XpressnetLi en Multimaus centrale.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zuyderduyn

96 berichten

Geplaatst - 06 jan 2022 :  20:14:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Na in het najaar een nieuwe baan te zijn gaan maken liep het vanaf het begin lekker met koploper en de laptop. Gisteren wilde ik een extra booster aansluiten, een 2e 10764. Dit ging bij mijn vorige baan probleemloos. Er kwam geen verbinding meer tot stand dus de 2e booster los gekoppeld en alles weer bij het oude gelaten. Echter, na wel verbinding te hebben via COM 3 en de config van de Xpressnetli viel tijdens koploper de verbinding vrijwel direct weg en brand de rode led op de Xpressnetli constant. Soms kreeg ik via config verbinding, maakte ik contact met koploper maar als dat lukte viel de verbinding tussen centrale eenheid en koploper gelijk weg en kon ik hem niet meer afsluiten.

Ja, ik heb meerdere draadjes doorgenomen op het forum, en bijvoorbeeld scannen op handmatige locomotieven gecontroleerd op 0.0, ook de kabels gecontroleerd. Het zou natuurlijk wel toevallig zijn als net tijdens het toevoegen van een andere booster een kabel kapot zou gaan.
Ook heb ik er even een andere laptop aan gehangen, geen resultaat.
Hebben jullie nog een advies wat ik kan proberen?

Voor de zekerheid de BCK maar vaak vind hij hem al niet tijdens de Config dus het lijkt een hardware probleem.

Alvast bedankt, gr Hans

Download Attachment: HansisAnlage2.zip
3,7 KB

Bewerkt door zuyderduyn op 06 jan 2022 20:15:54

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 06 jan 2022 :  21:52:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Update: Ik heb er een andere booster tussen gezet. Die ik dus als 2e wilde gebruiken. Nu ik enkel deze booster er tussen heb functioneert het systeem wel. Met de andere booster rijd alles wel dus kapot is die niet lijkt me. Wat kan er in de XpressnetLi gebeurd zijn tijden het verbinden van beide boosters?

Bedankt. Gr Hans
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina