Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 13320
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Opgeslagen lengte & Vaste route
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
399 berichten

Geplaatst - 09 nov 2021 :  18:21:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi!
In vaste route 7.9 wil ik de in blok 107 opgeslagen lengte verwijderen en het blok vrijgeven.
Ik kan nog niets anders verzinnen dan de hippel er overheen te laten rijden, en dan lengte ophalen, daarna een lengtemeting doen (die, indien blok leeg is, 0cm moet zijn).

Kan dat ook anders?
Het hele idee van 7.1-7.9 logische acties en vaste routes is, dat een vrachttrein in 107 aankomt, de loc afgekoppeld wordt, en de trein door de hippel in stukjes geknipt wordt, die op sporen 20-22 en 121 worden weggezet.
Voor de bewegingen zijn de hele tijd 105 of 106 en 107 nodig, aan het einde zou ik graag niet opnieuw onlogisch 2 sporen doorrijden.

Download Attachment: Saunabaan-4.zip
56,92 KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 10 nov 2021 :  09:16:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Het automatisch verwijderen van een opgeslagen lengte zonder dat deze in een rijwindow opgeslagen wordt, kan volgens mij niet. Dat kan alleen handmatig.

Het makkelijkst is denk ik om in de vaste treinenroute "7.1 lijnloc ontkoppelen", de treinlengte niet op te slaan.
Dan moeten de achtergebleven wagens blok 107 wel bezetmelden, om te voorkomen dat er een andere trein op de wagens rijdt.
Kan dit laatste niet, dan kun je een variabele route aan maken voor blok 107 met "toegang bij bestemming". Dat is wat minder flexibel.

Groeten,

Jan



Reden bewerking: Kees met een C geschreven. Bij deze mijn verontschuldigingen Kees.

Bewerkt door Jan Huchshorn op 11 nov 2021 06:14:41
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 12 nov 2021 :  20:34:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Huchshorn

Hallo Kees,

Het makkelijkst is denk ik om in de vaste treinenroute "7.1 lijnloc ontkoppelen", de treinlengte niet op te slaan.
Dan moeten de achtergebleven wagens blok 107 wel bezetmelden, om te voorkomen dat er een andere trein op de wagens rijdt.
Kan dit laatste niet, dan kun je een variabele route aan maken voor blok 107 met "toegang bij bestemming". Dat is wat minder flexibel.



Bedankt Jan,

Ik zal me erover buigen. Eerst eens kijken of die lengtemeting zou willen werken.
Al ga ik dan een keer "onnodig" het station door, ergens is het wel elegant en bedrijfszeker.
Daar gaan nog wat uurtjes in zitten, da's in ieder geval duidelijk!

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 12 nov 2021 20:37:05
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina