Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 208 / Bezoekers Vandaag: 11620
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 onterechte reset meldingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

arno

Netherlands
3 berichten

Geplaatst - 27 mrt 2020 :  21:28:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van onterechte reset meldingen van je centrale?

Ik heb al jaren koploper draaien met een Fl IB tot volle tevredenheid maar sinds kort krijg ik constant reset meldingen terwijl er niets aan de hand is. De centrale is gewoon online zonder problemen. Ook heb ik tegenwoordig nog al wat last met communicatie opstarten. Dat moet soms meerdere keren gebeuren voordat het werkt.

Iemand ideeen?

alvast bedankt

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2020 :  22:47:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Het lijkt op de symptomen die ik op een zeker moment ook zag.
De oplossing was bij mij de stekkerverbinding tussen de twee printplaten schoon te maken.
Daarvoor moet je de IB wel openen. Dan kun je de twee printplaten uit elkaar trekken en de contactpennen schoonmaken.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2020 :  22:48:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arno,

Welkom op het forum.

De RS232-ingang van het TwinCenter (en ook de Intellibox) heeft een bug, waardoor resets kunnen optreden. Hoe meer de ingang wordt belast, hoe groter de kans op een reset is.
Je kunt dat ondervangen door over te stappen op het Loconet systeem. De PC wordt dan via een Loconetinterface aangesloten op de Loconet T aansluiting van het TwinCenter/de Intellibox.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

arno

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2020 :  14:04:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dirk

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de site van Wim Ros maar bezocht en een loconet USB interface gekocht. Nu even afwachten wanneer ik hem binnen krijg...

Blijf het wel raar vinden... het werkt al jaren goed via de com poort en nu in 1 keer constant problemen. Zelfs mijn reserve FL TC doet het niet.

groeten
Arno
Ga naar bovenaan de pagina

arno

Netherlands
3 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2020 :  14:08:28  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hubertus

Het lijkt op de symptomen die ik op een zeker moment ook zag.
De oplossing was bij mij de stekkerverbinding tussen de twee printplaten schoon te maken.
Daarvoor moet je de IB wel openen. Dan kun je de twee printplaten uit elkaar trekken en de contactpennen schoonmaken.

groet, Huub



Hoi Huub
Dank je wel voor je reactie
Ik heb een tweede TC op reserve. Daar reageert koploper niet anders op. Telkens resets. Ik ga er dus maar een beetje van uit dat het aan koploper ligt of aan de com verbinding, zoals Dirk al schreef.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina