Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 168 / Bezoekers Vandaag: 7629
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraat wordt niet vrij gegeven.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Belgske

Belgium
37 berichten

Geplaatst - 13 nov 2019 :  16:43:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
In de bijlage mijn bestand. VRAAG is, waarom loc 20 in blok 2 niet meer wil vertrekken alhoewel dat eerder wel het geval was. De loc moet rijden vanuit blok 2, 13, 10 en via 8 terug naar 2 (geeft alsmaar melding wisselstraat bezet)
Volgende VRAAG is, hoezo blijft blok 3 bezet, er bevindt zich geen "stroomverbruiker" in het blok. Heb van alles geprobeerde. Hier gevonden op forum" handmatig met loc heen en of weer rijden" helaas zonder resultaat. Ik werk met Trix rails, idem als Märklin, als gevolg heb ik alle isolatieschoentjes vervangen, ook ergens hier gelezen dat die wel eens slecht isoleren, zonder resultaat. Er is misschien in koploper een oplossing die ik niet ken. bv mss "bezetmeldpunt verwijderen". Maar als beginner kan ik niet inschatten wat de mogelijke gevolgen zijn. Wie heeft de oplossing? Bij voorbaat dank

Download Attachment: Tribsach1-3_20191113_162039.zip
7,96 KB

DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 nov 2019 :  17:43:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgske

Heren,
In de bijlage mijn bestand. VRAAG is, waarom loc 20 in blok 2 niet meer wil vertrekken alhoewel dat eerder wel het geval was. De loc moet rijden vanuit blok 2, 13, 10 en via 8 terug naar 2 (geeft alsmaar melding wisselstraat bezet)
Volgende VRAAG is, hoezo blijft blok 3 bezet, er bevindt zich geen "stroomverbruiker" in het blok. Heb van alles geprobeerde. Hier gevonden op forum" handmatig met loc heen en of weer rijden" helaas zonder resultaat. Ik werk met Trix rails, idem als Märklin, als gevolg heb ik alle isolatieschoentjes vervangen, ook ergens hier gelezen dat die wel eens slecht isoleren, zonder resultaat. Er is misschien in koploper een oplossing die ik niet ken. bv mss "bezetmeldpunt verwijderen". Maar als beginner kan ik niet inschatten wat de mogelijke gevolgen zijn. Wie heeft de oplossing? Bij voorbaat dank

Download Attachment: Tribsach1-3_20191113_162039.zip
7,96 KB

DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII



Als je vanuit blok 2 in blok 13 komt kun je nooit in dezelfde rijrichting terug naar blok 1, er mist ook hier weer het vinkje bij keerloc. Dat zal op meerdere plaatsen wel het geval zijn heb ik angst van bang.

De melding wisselstraat bezet komt omdat je wissels opneemt in de wisselstraat die zich achter het blok bevinden waar de trein is gestopt. Wisselstraten zitten tussen het blok waaruit je vertrekt en waarin je aankomt, nooit achter de aankomst.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 13 nov 2019 17:51:46
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 14 nov 2019 :  14:30:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel Wim,

heb net jouw mail gelezen en we gaan het op deze manier aanpassen / proberen.

Groeten Eddy

DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 15 nov 2019 :  17:49:25  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
[i] we gaan het op deze manier aanpassen / proberen.



Beste Eddy,

Kijk je dan ook even naar je spinnenweb?
Volgens baanontwerp kan je:
- Van 7 over 10 naar 12. In je spinnenweb niet, daar lijkt het alsof wissels 6 en 8 niet bestaan.
- 8, 2 en 13 zijn éénrichting tegen de klok in, 1 en 3 met de klok mee. Je zal dus ALTIJD uit 8 in 2 binnenkomen.
Af en toe zal een trein proberen uit 2 naar 1 of 3 te gaan, door in 13 te keren, wat standaard gebeurt op de stopmelder, dus vlak voor wissel 5 neem ik aan.
Is het jouw bedoeling dat treinen keren op de hoofdbaan om op het naburige spoor te komen, en daarbij een omweg van 11m afleggen "tot in de volgende stad"?
Het kán, maar wíl je dat?

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 nov 2019 :  18:22:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmaet

quote:
[i] we gaan het op deze manier aanpassen / proberen.



Af en toe zal een trein proberen uit 2 naar 1 of 3 te gaan, door in 13 te keren, wat standaard gebeurt op de stopmelder,



Nee Kees, dat zal niet standaard gebeuren met de huidige instelling binnen deze database. Soms heb ik het idee dat ook jij het nog altijd niet helemaal begrijpt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 16 nov 2019 :  20:45:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Dat zal die toch wel doen, als de vinkjes juist staan?
(Hier nog alleen keer loc op 1, moet ook op 3 als dat is wat Eddy wil)




Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 16 nov 2019 20:48:38
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 nov 2019 :  00:08:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Maar dat staan ze dus niet. Wat ik al eerder aangaf.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 17 nov 2019 :  07:51:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Tja, ik ga er altijd vanuit dat we doorpraten, zo van:
- Zet eerst je vinkjes goed
- En dan nog iets: Zelfs daarna...

Verschil in denkwijze.


Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina