Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 209 / Bezoekers Vandaag: 2430
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 256
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisselstraten detecteren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roger

Belgium
40 berichten

Geplaatst - 15 okt 2019 :  11:40:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo,
In mijn baan heb ik een aantal situaties waar ik een heel kort blok heb (30cm) tussen wissels. Nu wil ik dit blok wegnemen en er een langere wisselstraat van maken. Ik zou die willen voorzien van een bezetmelder om dat stuk te detecteren. Mijn vraag is nu waar moet ik die bezetmelder in koploper plaatsen? Ik zou denken van er een binnenkomstmelder van te maken voor de volgende blokken, maar die hebben al drie melders. Graag uw deskundig advies.
Groeten Roger

Wim Ros

Netherlands
5850 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  11:43:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Roger,

Ik zou persoonlijk die korte delen zonder detectie opnemen. Die korte delen voegen niets toe.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
40 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  12:05:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Wim,
Als er dan een lok of een wagon onterecht stilstaat gaat dat niet gedetecteerd worden. We spreken toch vlug over een 60 à 70cm zonder bewaking.

Mvg Roger
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1296 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  12:47:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor een loc bestaat dat probleem niet. Zolang die zich niet "meldt" in het volgende blok, wordt de wisselstraat niet vrijgegeven.
Enige waar het zinvol voor kan zijn, is detectie van verloren wagens. Betekent wel dat al je wagens stroom moeten afnemen, waarbij je nog steeds geen zekerheid hebt dat die losse wagen ook gedetecteerd wordt.
Je kunt dan beter investeren in betere koppelingen.

Wil je het wel doen, moet je het lijnstuk koppelen aan de bezetmelder. Dit doe je bij 'Wissel/waar in blok/lijn bezet bij...' in onderhouden baanontwerp.

groet, Huub

Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2037 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  14:45:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roger,

In aanvulling van wat Wim en Huub al hebben aangegeven. Je koppelt de bezetmelder aan of een wissel of een lijnstuk. Het is dus geen binnenkomst- of stopmelder van een blok.
Ik heb op die manier al mijn wissels gedetecteerd, zodat ik, als ik dat wil, wisselstraten of onderdelen daarvan sneller vrij kan geven.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5850 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  15:10:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wisselstraat pas vrijgeven op de laatste melder in het blok. Als het vaste treinsamenstellingen zijn koppelstangen gebruiken i.p.v. koppelingen.


Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
40 Posts

Geplaatst - 15 okt 2019 :  16:08:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Ik heb het bewuste blok verwijderd en het stuk tussen de twee wissels voorzien van een bezetmelder. Deze heb ik gekoppeld aan het lijnstuk.Dan heb ik de wisselstraat aangemaakt van het vorige blok naar het eerstvolgende blok. Denk dat het nu werkt.
Bedankt voor de info!
Mvg Roger
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
320 Posts

Geplaatst - 16 okt 2019 :  20:32:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb op het hoofdstation de wisselstraten zelf gedetecteerd.
Reden: kan ik goed zien waar het één en ander rijdt, gewoon leuk voor het volgen en ook met handmatig een duidelijke hulp.

Download Attachment: Saunabaan3.zip
49,17 KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina