Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 127 / Bezoekers Vandaag: 10089
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 DCC - Intellibox 6500 - Windows 10
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 okt 2019 :  13:39:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ

Laat ik dan, om een lang verhaal kort te maken de heer Wim Ros erop wijzen dat hij Eddie de verkeerde verloopstekker, die de patchkabel van de bezetmelders met de IB verbindt fout geleverd heeft.



Uitgesloten, het is altijd een setje. Daar staan pijlen op en de verloop met pijl richting de centrale moet je gebruiken op de IB.
En als je die gebruikt en hem vervolgens op zijn kop insteekt heb je hetzelfde probleem. Overigens wordt er in dit hele verhaal niets over blauwe lijnen geschreven.

Verder mankeert er aan zijn invulling van de database het nodige. Om mij hier nu de zwarte piet toe te bedelen, lijkt mij ongepast.
Zou zeggen tegen Jos, ga je schamen.

Mvg
Wim.





Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 22 okt 2019 :  14:14:23  Toon profiel  Reageer met citaat
@Wim,

Eddy had inderdaad toen ik daar was de verkeerde verloopstekker gebruikt. ( Dat is mij niet opgevallen omdat de kabel naar de bezetmelders er al inzat ).
Kon daardoor de pijlen die op de verloopstekker zitten niet zien.
Nadat de stekker er een keer uitgenomnen was om het verloopstuk wat Eddy volgens hem als reserve had gekocht, viel mij op dat de pijlen daar andersom opstonden. ( Foto via internet opgezocht ).

Mijn, en Eddy's gedachten waren dus dat jij de verkeerde stekker geleverd had.
Maarja, ze zeggen: Denken moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd.
Dus ja, schaam, schaam, schaam.

Groet, Jos

PS: Eddy had er geen idee van dat de lijnen niet blauw gekleurd moesten zijn. Heeft aangenomen dat het zo hoorde.

Bewerkt door JPJ op 22 okt 2019 14:16:46
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 22 okt 2019 :  20:09:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ


Maarja, ze zeggen: Denken moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd.
Dus ja, schaam, schaam, schaam.



Dit wordt wel heel erg persoonlijk, dus is het niet een beetje “de pot verwijt de ketel . . . .”

Met (toch wel) vriendelijke groet,
Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 22 okt 2019 :  20:19:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren ik neem voor het hele misverstand en de daardoor ontstane commotie de verantwoordelijkheid. Ook voor de berichten van Jos, mijn fout. Maar laat het aub nu hier stoppen.

prettige avond verder,

grtn Eddy


DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 22 okt 2019 :  20:40:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad Eddy, punt achter het hele geval. Belangrijkste is dat je geholpen bent. En ik neem aan dat je nog wel problemen gaat aankaarten.
Dus ik zou zeggen kom op met een positieve aanpak allen.

Groeten

Marcel (een collega Belg trouwens)

Bewerkt door Bonaza op 22 okt 2019 20:42:30
Ga naar bovenaan de pagina

GTIBert

Netherlands
271 Posts

Geplaatst - 23 okt 2019 :  12:04:14  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ

Oke mannen,

Dan ook namens mij, mijn excuses.
Maar waarom wordt iedereen hier gelijk zo "aangevallen " als hij met een nieuwe baan aan de slag gaat ?

Er zitten toch genoeg techneuten op het forum om iedereen een handje te helpen.

M.v.gr. Jos





Ik vind dat Jos gelijk heeft wat betreft dat aanvallen.
Ben soms bang om een vraag te stellen.
Als iemand zich hier aan stoort hoeft hij toch niet te antwoorden.
Maar toch tof dat het probleem is opgelost

Gr. Bert
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 24 okt 2019 :  09:19:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ

Oke mannen,

Dan ook namens mij, mijn excuses.
Maar waarom wordt iedereen hier gelijk zo "aangevallen " als hij met een nieuwe baan aan de slag gaat ?

Er zitten toch genoeg techneuten op het forum om iedereen een handje te helpen.

M.v.gr. Jos





Ik vind dat Jos gelijk heeft wat betreft dat aanvallen.
Ben soms bang om een vraag te stellen.
Als iemand zich hier aan stoort hoeft hij toch niet te antwoorden.
Maar toch tof dat het probleem is opgelost

Gr. Bert



Beste Bert en alle andere beginners, ik heb dit gevoel ook gehad, maar er zijn GEEN domme vragen enkel domme... precies. Iedereen die vast komt te zitten moet en mag hier ALLES kunnen vragen. Zelfs HERHAALDELIJK indien nodig, zonder scheve opmerkingen. Dit is het beginnersforum toch???.

Indien iemand hier andere mening is, dan heeft die nu de kans om zich te melden.

Aan iedereen veel plezier met onze hobby

m vr gr
Eddy


DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 24 okt 2019 :  10:13:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Ja, dit is het beginnersforum Eddy. Maar het helpt altijd een vraag een beetje duidelijk te stellen.

Op 6 oktober schrijf je dit.....

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgske

Is er iemand die met deze configuratie, zoals ik, werkt om gegevens uit te wisselen ? . Opzoekingen op het forum hebben mij niet kunnen helpen.



..... waar helpers geen soep van kunnen koken en pas op 22 okt ga je iets terug roepen.

En dan op 24 oktober verkondigen dat domme vragen niet bestaan maar alleen domme antwoorden?

Gr, Ben.



Helemaal mee eens!

Hier zijn veel problemen en oplossingen langs gekomen.

Als je configuratie gaat veranderen (lengte blokken / treinen, vaste routes, enz) voordat de standaard geleverde installatie goed functioneert vraag je om problemen. Die heb je dan over jezelf afgeroepen en dan niet zeuren als iemand daar een opmerking over maakt.
Als je de handleiding doorneemt mag toch duidelijk zijn dat blauwe lijnen bij een bezetmelding horen. En de opmerking “alles blauw” is ook niet duidelijk of je moet ook alle wissel(straten) aan bezetmelders hebben gekoppeld.

Rij eerst een tijd met de standaard configuratie. Pas als dat goed gaat dan kan je natuurlijk aanpassingen doen, maar doe die een voor een dan zie / weet je eventuele nadelige gevolgen.

Met vriendelijke groet,
Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 okt 2019 :  11:52:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Heren, ons Belgske heeft al zijn reacties en vragen verwijdert.
Alles is nu uit zijn context. Waar reageren we op, weten we dat nog?
Een ieder heeft naar mijn mening netjes gereageerd. Dat ons Belgske dat niet begrijpt is niet aan ons. Verder kunnen wij geen juist advies geven als we niet de juiste informatie hebben of krijgen. En het is weer zoals altijd de helpers krijgen weer de schuld.
Het is aan de vragensteller of hij wat doet met het gegeven antwoord, net zoals het aan de antwoorder is, om er op te reageren.
Bevalt het antwoord je niet dan negeer je dat.

Het is weer zoals altijd gezeik om niets. En er is er maar één schuldig.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 24 okt 2019 12:23:45
Ga naar bovenaan de pagina

Belgske

Belgium
37 Posts

Geplaatst - 26 okt 2019 :  08:26:29  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Heren, ons Belgske heeft al zijn reacties en vragen verwijdert.
Alles is nu uit zijn context. Waar reageren we op, weten we dat nog?
Een ieder heeft naar mijn mening netjes gereageerd. Dat ons Belgske dat niet begrijpt is niet aan ons. Verder kunnen wij geen juist advies geven als we niet de juiste informatie hebben of krijgen. En het is weer zoals altijd de helpers krijgen weer de schuld.
Het is aan de vragensteller of hij wat doet met het gegeven antwoord, net zoals het aan de antwoorder is, om er op te reageren.
Bevalt het antwoord je niet dan negeer je dat.

Het is weer zoals altijd gezeik om niets. En er is er maar één schuldig.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Laat het duidelijk zijn Meneer Ros, ik ben niet jouw Belgske en het woord "gezeik" staat niet in mijn woordenbroek. Altijd netjes de bal spelen, niet de speler.
m vr gr Eddy

DCC - Intellibox - Windows 10 EPIII
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 26 okt 2019 :  11:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Chapeau Eddy! Het verbale vermogen van "King Ros" is al tientallen keren inzet van discussie geweest, maar het is inmiddels "part of the deal" als je hier iets plaatst. Maar eerlijk is eerlijk, het komt er soms een beetje rot uit, maar er zit altijd wel een hulpvaardige intentie achter. Dat moet ook gezegd worden.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 okt 2019 :  12:43:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Aan mijn verbale vermogen zal het niet mankeren. Je krijgt het recht voor je raap.
Wij doen hier ons best iemand te helpen. Die een vraag plaatst waar je geen kant mee op kunt. Andere vragen en antwoorden in deze discussie verwijdert hij. En dat is allemaal normaal? Laat ons Belgske de hand maar eens in eigen boezem steken, en zich afvragen of zijn manier van reageren nu wel zo normaal is.

toedeledokie.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 26 okt 2019 20:08:53
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 26 okt 2019 :  22:40:14  Toon profiel  Reageer met citaat
En dan zijn we exact op de juiste plek terecht gekomen. Als iemand een hulpvraag stelt heeft hij of zij er toch geen behoefte aan om beoordeeld of aangesproken te worden op zijn of haar schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. En al helemaal niet in een soort koninklijke "wij vorm".
Een hulpverlener dient ook de normale omgangsvormen in acht te nemen. En ja, niet iedereen drukt zich schriftelijk even goed uit, maar er is geen enkele reden om dat publiekelijk aan de kaak te gaan stellen of lekker cynisch over glazen bollen te gaan preken. Als je graag wil helpen (en dat siert je echt wel), stel dan een normale verduidelingsvraag. Hoe moeilijk is dat? En als een vraag je niet bevalt, gewoon mond houden. (kost niks)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 26 okt 2019 :  23:01:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En waar in dit verhaal zijn mijn antwoorden dan zo schokkend en beledigend. Dus de antwoorden op de vragen, die verwijdert zijn dus die je nu niet meer weet.

Groetjes.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 27 okt 2019 :  22:34:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou, schokkend en beledigend is het allemaal niet. Het ademt meer iets uit van "jeetje wat ben jij dom ...." En ik kan mij goed voorstellen dat dit mensen afschrikt of verontwaardigd maakt. Niet iedereen is mentaal even hard en dat hoeft ook niet. Dat is eigenlijk waar het om draait.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 27 okt 2019 :  22:59:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat je de oorspronkelijke berichten niet hebt gezien waarop wordt gereageerd. Dan is het lastig oordelen hoe de overgebleven berichten overkomen. Op basis van de beschikbare informatie, waren de gegeven adviezen juist en niet denigrerend.
In zijn algemeenheid, hoe iets overkomt, ligt zowel aan de verzender als de ontvanger. De verzender moet het goed verpakken, de ontvanger moet het goed uitpakken. Ik heb het gevoel dat de bal op dit forum erg vaak heel eenzijdig bij de verzender wordt gelegd als er wrijving ontstaat.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 27 okt 2019 :  23:46:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Jazeker wel. Heb ook wel gezien dat de (eerste) vragen niet erg duidelijk en concreet waren en veel verwarring brachten over koppelstukjes met pijlen.
En dan zie (lees) ik ook wel dat diverse mensen (waaronder Wim) hun best doen om te helpen. Daar zit het probleem ook niet.

Het probleem is meer dat wanneer iemand zich op dit forum niet optimaal uitdrukt hij direct lik op stuk krijgt. Dat zou wat mij betreft allemaal wel iets vriendelijker kunnen.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 okt 2019 :  10:51:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door gregouw



Het probleem is meer dat wanneer iemand zich op dit forum niet optimaal uitdrukt hij direct lik op stuk krijgt. Dat zou wat mij betreft allemaal wel iets vriendelijker kunnen.




En was dat dan in dit draadje het geval??

Of Gregouw, was het toch weer schoppen om te schoppen. Tegen iets waar je helemaal niets mee te maken had, was niet jouw vraag. Dan is het toch ook het beste je daar niet mee te bemoeien, en als je dat wel doet, geef dan een antwoord op de vraag, en geef het voorbeeld.

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 28 okt 2019 12:17:46
Ga naar bovenaan de pagina

gregouw

Sweden
53 Posts

Geplaatst - 28 okt 2019 :  22:52:07  Toon profiel  Reageer met citaat
En was dat dan in dit draadje het geval??

Ja, zo zou je het wel kunnen stellen. Maar het heeft een structureler karakter.

Of Gregouw, was het toch weer schoppen om te schoppen.

Nee, daar ben ik niet van. Ik heb het een tijdje aangekeken en vond het nu tijd geworden het maar eens aan de kaak te stellen. En zo geschiedde het.
Je zou het ook heel dankbaar kunnen accepteren als waardevolle feed back.


Wen er maar aan, het hoort er bij. Elk forum waar Wim Ros / Sprinter / Rosoft / INFO / Willempie etc. zich beweegt is het meer van hetzelfde: helpen met veelal een zeer kort lontje.

I know. Maar dat wil niet zeggen dat het tot in lengte van jaren onbesproken mag blijven en geaccepteerd wordt.




Tegen iets waar je helemaal niets mee te maken had, was niet jouw vraag.
Nou ho ho, op een forum heeft iedereen met alles te maken. Dat zou jij toch als 24/7 forum(s)gebruiker wel moeten weten.


Dan is het toch ook het beste je daar niet mee te bemoeien, en als je dat wel doet, geef dan een antwoord op de vraag, en geef het voorbeeld.
Die is interessant ....
A. Weet ik lang niet alle antwoorden en al helemaal niet als het over Rosoft stekkertjes gaat. Dus houd ik braaf mijn mond.
B. Ik ben net als velen hier wel behoorlijk terughoudend met reageren, want voor je het weet loop je tegen een sneer aan, van veelal dezelfde afzender.
C. Ik ben niet 24/7 bezig op forums en een fatsoenlijke reactie ergens op geven is best wel tijdrovend. Dus reageer ik lang niet overal op.



Bewerkt door gregouw op 28 okt 2019 22:59:57
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 29 okt 2019 :  07:28:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
[i]Oorspronkelijk geplaatst door gregouw

I know. Maar dat wil niet zeggen dat het tot in lengte van jaren onbesproken mag blijven en geaccepteerd wordt.


Zeikert


Grtzz Rob


>> IB II + P 19 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN - V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 29 okt 2019 :  08:20:58  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door gregouw

En was dat dan in dit draadje het geval??

Ja, zo zou je het wel kunnen stellen.



Het is al eerder gevraagd, maar je geeft er geen concreet antwoord op, waar zie je dat in dit draadje?
En dan bedoel ik tot het moment dat er een onterechte beschuldiging richting Wim werd geuit.
Met de beste wil van de wereld zie ik het niet.
Ga naar bovenaan de pagina

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 29 okt 2019 :  08:28:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door gregouw


I know. Maar dat wil niet zeggen dat het tot in lengte van jaren onbesproken mag blijven en .......



Ben het helemaal eens met Rob.

Gregoouw je kan wel door blijven zeuren maar dat wordt het een “pot verwijt de ketel” discussie en dat willen we niet dus STOP als je blieft met proberen je gelijk te halen.
Wij op de diverse forums kennen Wim als een grote deskundige en altijd bereid te helpen.Realiseer je dat “Niet ieder vogeltje hetzelfde is gebekt”.

Lijkt me dat er genoeg is gezegd!

Met vriendelijke groet, Marco

http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina