Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 131 / Bezoekers Vandaag: 2865
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Moet trein compleet detectie zijn?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Debvd

Netherlands
112 berichten

Geplaatst - 16 aug 2019 :  11:29:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Allen,

Intussen draait langzaam aan zijn rondjes in mijn schaduwstation en inrichten van de stopplaatsen gaat ook voorspoedig.

Maar waar ik nu tegenaanloop is dat als ik een duwtrein heb dan wordt hierdoor de achteropkomende trein beinvloedt.

Zodra duwtrein met stuurrijtuig van het ene blok inrijdt naar de ander (van stopmelder naar inrijmelder) wordt het blok vrijgegeven en als de lok dan over de stopmelder gaat en de opvolgende trein is dan net in het inrijmelder dan wordt deze trein direct gestopt. Met als resultaat dan trein half over 2 blokken staat.

Gelukkig geen kans op botsing omdat de opvolgende trein 2 blokken bezet maar kan een keer vervelend uitpakken als boven een wissel staat.

Enig idee hoe dit makkelijk op te lossen? Of moet de trein 100% gedetecteerd worden dus elke wagon voorzien van weerstand of weerstandslak?

Gr. Bjorn

Bjorn

Bewerkt door Debvd op 16 aug 2019 11:30:08

Debvd

Netherlands
112 Posts

Geplaatst - 16 aug 2019 :  12:02:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Dank je....idd was ervan uitgegaan dat ie vrijkwam op 2de melder ...Foute gedachte dus. Thanks ga het aanpassen.

Ga ook ff testen met treinlengte.

Gr. Bjorn

Bjorn

Bewerkt door Debvd op 16 aug 2019 12:04:04
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina