Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 132 / Bezoekers Vandaag: 13191
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Stoppen in cm
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Debvd

Netherlands
112 berichten

Geplaatst - 12 aug 2019 :  00:34:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ben momenteel de stopplaatsen in het schaduwstation aan het optimaliseren.

Nu lukt dit perfect met de normale locs of in duwcombinatie.

Maar als ik dit doe met de talent treinen van piko (spoor n) dan rijden deze te ver door.

Iemand ideen hoe ik deze eerder kan laten stoppen in het laatste bezetmeldpunt?


Bjorn

Bewerkt door Debvd op 12 aug 2019 00:37:50

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 12 aug 2019 :  09:14:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Bjorn,

Welke soort van bezetmelding gebruik je? Stroomdetectie of lichtsluisje?
Indien stroomdetectie:
Het kan zijn dat deze trein alleen stroomopname aan één kant heeft, en dan hangt het stoppen af van de rijrichting.
Zo vermoed ik op basis van de onderdelentekening.
Als dat het geval is: Geleidende lijm tussen de assen van het stuurstand rijtuig, bijv Trix heeft zoeits (nummer heb ik thuis).

Indien lichtsluisje: Kan je niet helpen.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 12 aug 2019 14:30:01
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 aug 2019 :  17:01:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Geleidende lijm zal ik maar niet gebruiken. Weerstandslak is een betere oplossing. Of misschien een simpel draadje.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 12 aug 2019 :  18:41:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Geleidende lijm zal ik maar niet gebruiken. Weerstandslak is een betere oplossing. Of misschien een simpel draadje.



Tja, ik woon al 30 jaar buiten Nederland, dus het juiste woord is soms zoek.
Weerstandslak, bijv Trix 66882


Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina

Debvd

Netherlands
112 Posts

Geplaatst - 13 aug 2019 :  12:48:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jim,

Dank je voor je reactie, het zijn treinstellen met stroomdetectie op eerste assen.

Ben er nu achter dat de optrek en rem nog op 5 stond ipv 0, dat verklaart waarom hij vaak zo ver doorschiet...

Gevalletje weer geleerd...Dank voor het meedenken! en weerstandslak besteld voor de wagonnen zonder detectie

Gr. bjorn

Bjorn
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 13 aug 2019 :  18:17:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Succes Bjorn!

Over die weerstandslak: dun aanbrengen alleen over de isolatie tussen as en wiel. En slechts op de uiterste (voorste/laatste) as.
Als je een multimeter hebt, na ongeveer 30 minuten moet je zo rond de 5 à 15kOhm meten, dan zit je aardig goed.
Nat geeft het andere resultaten.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina