Auteur |
Onderwerp  |
|
jimmaet
Finland
396 berichten |
Geplaatst - 22 apr 2019 : 18:51:47
|
De Trix RAM (ik heb 22131) heeft stroomafname voor en achter, en allebei moeten vastzitten, anders rijdt 'ie helemaal niet. Met een tussenwagen erbij, geeft dit problemen met het ijken: Aan de langzame kant van het proces komt de loc op de eindmelder aan, rijdt er voorbij, en alles stopt. Net op dat moment komt de sluitwagen op de eindmelder => het ijken stopt. Even met de hand doorduwen tot alles vrij staat, pas dan gaat het ijken (automatisch) verder.
Nog iets geks: Ik snap helemaal niet waarom er zo'n lastige print met, naar het schijnt, 2 decoders en in ieder geval een richting relais erop moet zitten. Bestaat daar info over? - Bijv welke plux22 zit daar eigenlijk op? (i.v.m. netjes tunen van het rijgedrag) - Kan daar een andere decoder in geprikt worden? - Hoe zit dat printschema in elkaar?

Ik heb al gemerkt dat de schakeling voor de kop- en sluitlichten in de motorwagen (gewoon 3-draads) heel anders zijn dan in de stuurstand (2-draads met polariteitswisseling)
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
MRdirect
Netherlands
280 Posts |
Geplaatst - 22 apr 2019 : 20:40:06
|
Speciaal voor het ijken twee lichtsluizen installeren. Heb ik sinds kort gedaan en werkt altijd. M.vr.gr. Marco
http://www.MRdirect.nl : MRdirect (P50xb / LocoNet), Marklin-K, Draaischijf HK, Servomotor-wisseldecoders (Rosoft), 1 Motorola (tbv Sinusmotor) en DCC decoders |
 |
|
jimmaet
Finland
396 Posts |
Geplaatst - 22 apr 2019 : 21:18:32
|
Op zich een goed idee! Moet ik wel een ander spoor nemen, want waar ik nu bij kan (dicht bij werktafel en programmeerspoor) ligt zo bloot, dat een lichtsluis moeilijk wordt. Veel keuzes heb ik niet, er ligt heel weinig echt vlak. Maar niet onmogelijk, dus even idee laten rijpen.
Bedankt Marco!
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6201 Posts |
|
jimmaet
Finland
396 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2019 : 20:31:09
|
Bedankt Ben, Dus dan komt de vraag: als er nou apart een sound en apart rijdecoder in zit, dan wordt vervangen door iets anders stevig lastig. Nou ja, je kan natuurlijk alles loshalen en "standaard" aansluiten.
 |
|
|
Onderwerp  |
|