Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 368 / Bezoekers Vandaag: 11401
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lok statistiek in macro
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 15 okt 2018 :  14:04:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
De lok statistieken in Koploper zijn handig om een beeld te vormen over de loks en hun afgelegde afstand.

Ik zou graag in KL een lok die een x aantal schaal kilometers heeft gereden naar een remise willen rijden voor controle en onderhoud.

Ik heb in de handleiding nog geen macro of instelling kunnen vinden om de afgelegde weg van een lok te kunnen meten.

Suggestie iemand?

0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 15 okt 2018 :  18:27:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste,

Je vindt de afgelegde afstand per loc toch terug bij de dagstatistieken zie hiervoor pagina 327 van de handleiding "totaal gereden per lok."

Met vriendelijke groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 15 okt 2018 :  22:03:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Dag Marcel,

Dat klopt, ik maak hier ook dankbaar gebruik van.

Maar nu wil ik na een x aantal kilometers een vaste route starten voor een lok en deze naar de remise rijden zodat hij uit dienst kan worden gesteld voor onderhoud.


0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  10:00:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Beste Rob

Als suggestie iets doen met de telfunctie, bijvoorbeeld X aantal keer in een bepaald blok dan een speciale actie starten
Ik doe maar een suggestie

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  11:45:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Koos,

Inderdaad dit lijkt mij de enigste mogelijkheid. Maar dat wil wel zeggen dat je steeds dezelfde route moet laten rijden. Overigens vraag ik me af of dit wel zin heeft. Als hij zijn kilometers heeft bereikt neem je hem in de remise van de baan maar dat kan je evengoed overal op de baan.
Trouwens hoe bepaal je na hoeveel km een trein in revisie moet. Dit is ook allemaal afhankelijk van belasting (aantal wagons, hellingen enz...)

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  12:55:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Koos,

Dat is inderdaad een mogelijkheid, goede suggestie, dank!.

mvg,
Rob

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door KoosLeiderdorp

Beste Rob

Als suggestie iets doen met de telfunctie, bijvoorbeeld X aantal keer in een bepaald blok dan een speciale actie starten
Ik doe maar een suggestie

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos



0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  13:46:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Als het begint te kraken en te piepen is het tijd voor onderhoud.
Verder een gouden regel
Als het niet kapot probeer het dan niet te maken.

Mvg
WIm.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  16:23:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat


Maar even on-topic, er is geen km teller die ik in macro of teller kan gebruiken?
Met een dergelijke km of rijtijden interval kan men meerdere zaken regelen zoals: onderhoud, bekolen, tanken etc.
Dat geeft weer een leuk element met het rijden.

Rob

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Als het begint te kraken en te piepen is het tijd voor onderhoud.
Verder een gouden regel
Als het niet kapot probeer het dan niet te maken.

Mvg
WIm.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232

Bewerkt door robstuart op 16 okt 2018 16:27:57
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  16:32:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nou Rob,

Dan kijk je op je km-teller in de statistiek per loc en als hij 10.000 km heeft gereden, dan maak je een afspraak met de dealer, dat doe je toch ook met je auto. Daar kijk je ook op de teller, of als er b.v. een jaar om is. En ook hier geldt als het niet kapot is probeer het niet te maken, want anders betaal je heel veel geld voor alleen maar kijken.

Je auto gaat daar toch ook niet zelfstandig naar toe, jij moet daar iets voor ondernemen.
Waarom moet die loc het dan wel zelfstandig doen?
Of is dit er weer eentje ik heb even niets te doen, laat ik eens iets onnodigs verzinnen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  16:40:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Op mijn baan heb ik de Telfunctie zo gemaakt, wanneer een dieselloc X keer in het station is geweest gaat hij naar het dieselpompstation
Dit ongeacht het aantal kilometers, het staat best leuk
En daar gaat het toch om

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  18:09:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Koos,

Maar dat is natuurlijk een leuk element. En dat kan Rob ook gebruiken om te bekolen en te tanken. En zelfs om naar een remise (loods) te rijden. Maar om dit nou aan realistische km te verbinden lijkt totaal nutteloos.
Mijn treinen krijgen ook maar een drupje olie als het begint te kraken.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 16 okt 2018 :  18:44:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
@Koos, dat is ook een leuke functie.
Wat me ook nuttig lijkt; ik heb een zelfgebouwde stoomlok waarvan nogal vaak de drijfstang schroeven willen losraken. Vaak en regelmatig controleren is belangrijk.
Met jouw voorbeeld kan ik de lok na een bepaalde rijtijd dus even wegzetten voor controle. Als ik de controle zou vergeten is de kans groot dat de drijfstang schroeven loslaten in het schaduwstation.

@Marcel, waarom zou het nutteloos zijn. Alles draait in deze wereld op factor tijd en de afgelegde weg.

@Wim, laten we nu geen discussie voeren over zaken die in deze geweldige hobby nutteloos zal zijn. Wat voor de een nutteloos mag blijken is voor de ander een prioriteit.

Middels dit forum wordt wederom tips en nieuwe ideeën gedeeld die de kracht en flexibiliteit van KL onderstrepen.
Ik zeg; ' niets moet maar alles is mogelijk'
Laat elkaar in de waarde en deel elkaars ervaringen.

PS: Ik heb liever dat mijn auto tijdig een onderhoud heeft voordat er zaken gaan piepen.


0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232

Bewerkt door robstuart op 16 okt 2018 18:46:08
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina