Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 86 / Bezoekers Vandaag: 96
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 27 decoderstappen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hein.wiegmans

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 08 feb 2007 :  16:30:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb in een lok een Lenz Silver decoder geïnstalleerd. Als ik de snelheid ga ijken via Koploper geeft het programma aan dat in de Intellibox het aantal decoderstappen op 27 is gezet en op de ijkschaal zie ik dan ook 27 stappen. De Lok rijdt overigens goed alleen het licht doet het niet (ook niet als ik de decoder omdraai). Weet iemand wat er aan de hand is en of het één iets met het ander te maken heeft?


Groet

Hein Wiegmans

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  16:41:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein,

27 stappen is alleen voor hele 'oude' decoders. Ik ken Lenz decoders niet maar ik neem aan dat jij die gewoon op 28 stappen kan zetten in de Intellibox. Probleem met licht is dan ook zeer waarschijnlijk opgelost.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

hein.wiegmans

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  21:45:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,


Ik heb hem op 28 stappen gezet op de IB maar het probleem is niet opgelost. Dit is geen Koploperprobleem. Het zal wel aan de decoder liggen. Met dank en groet.

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 08 feb 2007 :  22:38:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein,

Ik verdenk de decoder van de problemen.

Zelf heb in onlangs een lok van een nieuwe Lenz Zilver decoder voorzien, de oude gaf de nodige problemen.
Echter het licht deed het wel bij de oude maar bij de zilver decoder ook niet.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Hansvds

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 09 feb 2007 :  08:22:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein,

Bij een foutief aantal stappen van de decoder t.o.v. de centrale (in jouw geval de IB) zal normaal gesproken het licht wel werken op doch alleen op even of oneven stappen (welke ben ik even kwijt). Op de andere stap dus wel.

Als het licht het in het geheel niet doet denk ik toch dat de decoder op dit punt met pensioen is gegaan.

Je kunt nog een (beperkt) aantal zaken proberen, hoewel ik denk dat dit geen resultaat zal hebben:
- reset de decoder en programmeer deze daarna op 28 stappen.
- zet het formaat op het formaat wat je wilt sturen (DCC of Motorola)
- controleer de settings nogmaals in de IB en stel deze ook in op het juiste formaat van de decoder (DCC of Motorola).

Succes,

Hans
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 10 feb 2007 :  11:05:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hé Hein,

Kijk even welke waarde er staat in de Configuratievariabele CV#29 van je lok-decoder, meer bepaald in BIT 1 ... Voor 28 rijstappen moet deze op één staan. 'k Heb zelf ook al gemerkt dat deze op nul staat dat de lok alles doet (rijden), maar geen lichten aanstuurd.
Succes



Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

hein.wiegmans

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 12 feb 2007 :  10:21:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Dank voor jullie adviezen. Ik heb een andere decoder in de lok gedaan maar de verlichting werkt nog steeds niet. Geen Koloperprobleem dus maar naar alle waarschijnlijkheid een Blue Tiger probleem.

Groet,

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 12 feb 2007 :  21:10:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein,

Het lijkt me toch sterk dat het de lok zou zijn die het probleem veroorzaakt. Heeft jou lok automatische herkenning van het formaat? Zoja, zet dit dan uit, en zet manueel op 28 stappen. Ik weet nu niet welke cv waarde deze functie bestuurt maar bij mijn Esu decoders geeft dat ook problemen. Maar een specifieke lok...lijkt me sterk.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina