Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 99 / Bezoekers Vandaag: 8674
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 onduidelijkheid over bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

herenbos

Netherlands
1 bericht

Geplaatst - 17 dec 2015 :  23:38:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van herenbos  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik ben al druk bezig geweest met inlezen van de handleiding en hier op het forum wat rond struinen. maar nu blijft mijn vraag over bezetmelders on gevonden.

je hebt een blok met 2 bezetmelders. inrij melder en stop melder.
bij het station moet dan de stopmelder op de plek waar de trein dan ook moet stoppen of kun je hem leren eerder te stoppen.

wie kan mij helpen?

nighthawk

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 18 dec 2015 :  07:40:08  Toon profiel  Reageer met citaat
goeden dag

Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station
en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding
zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen
dat werkt bij mijn naar behoren
ik weet niet of dat de goede manier is
u kunt ook 3 of 4 bezetmelders in uw perron spoor maken
ik vermoed ook dat de meesten dat op die manier zullen werken
dit is de manier waar ik mee werk
er zullen wel meerdere antwoorden volgen
hoe mede n-spoorders werken
ik hoop dat de oplossing er voor U bij zal zitten die u fijn vindt om mee te werken





Vr. Gr. Fred
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 18 dec 2015 :  11:03:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 18 dec 2015 :  12:20:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd



Ik heb het idee dat het anders werkt via de alternatieve stopplaatsen dan dat er nu wordt beschreven.

Maar de mogelijkheid om eerder te stoppen op basis van lengte trein tenopzichte van het perron wordt gedaan met het plaatsen van meerdere meldepunten, die afhankelijk van de lengte van de trein dan de stopmelder worden.

Mvg
wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 dec 2015 :  19:17:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik begrijp de reactie van Wim.
Normaal maak je alternatieve stopplaatsen met bijgevoegde bezetmeldingen langs het perron. Op basis van de lengte van de lok kan koploper dan de bezetmelder kiezen waarop de trein zal stoppen bij bezet komen.

Maar..mij is het opgevallen dat je dat ook kan op het vrijrijden van een bezetmelder. Dat heb ik op een paar plaatsen toegepast.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Ronaldp1

211 Posts

Geplaatst - 20 dec 2015 :  22:25:12  Toon profiel  Reageer met citaat
nighthawk, waar vind ik deze optie in koploper?

Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station
en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding
zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen
dat werkt bij mijn naar behoren

mvg Ronald
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina