Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 103 / Bezoekers Vandaag: 8727
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 ECoS 2 Koploper communicatie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2014 :  23:56:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Zojuist ben ik achter de oorzaak van dit probleem gekomen en die zit inderdaad zoals Peter al vermoedde in de wissellijst en niet in de loclijst.

Op het moment dat ik in de ECoS een wissel definieer (en dat doe iik omdat ik anders geen gebruik zou kunnen maken van de de 6040 keyboards die aan de gekoppelde 6021 zitten), kan ik geen communicatie tussen de ECoS en KL tot stand brengen.
Alleen de wissel verwijderen in het scherm op de ECoS waar je ze aanmaakt is niet genoeg. Je moet de wissel vervolgens ook verwijderen in het "Magneetartikelen en rijwegen" scherm bij "Instellingen 1". Vervolgens de EcoS opnieuw opstarten en dan is het weer mogelijk om de communicatie tot stand te brengen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of jullie dit fenomeen ook zo ervaren?
Zo niet, is er dan toch ergens een instellingen in KL waardoor dit verholpen kan worden?

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2014 :  09:50:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rolf,

Hoe denk jij een bug of een tekortkoming in een centrale via een besturingsprogramma te kunnen oplossen, denk zomaar dat het beter is om hier over met ESU in discussie te gaan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  22:52:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik durf het bijna niet te melden, maar het probleem is terug :-(
En dit keer schijnbaar hardnekkiger dan de vorige keer.

Zo hardnekkig dat ik twijfel aan de oorzaak die ik in mijn vorige berichtje vermeld heb.
Mijn ECoS 2 bezit inmiddels firmware 4.0.0 RC1 en heeft momenteel geen wisseldefinities.

Ik begin me nu toch echt af te vragen wat er onder water allemaal gebeurt cq. zou moeten gebeuren om de communicatie op te zetten?
Ik zie in de logging van "Communicatie digitaal systeem (specifiek)" een aantal REQUEST gezonden worden naar de ECoS die ook netjes beantwoord worden zonder Error oid.

Graag zou ik willen weten:
- wat Koploper verwacht cq. nodig heeft om de communicatie tot stand te brengen?
- Waarom komt toch steeds het fout-message window met de melding: Er is geen communicatie met het digitale systeem!"? Zou de melding iets specifieker gemaakt kunnen worden?
- Waarom gaat de ECoS wel op "Go" en Koploper niet?
- Waarom lukt het met dezelfde ECoS instellingen met de ene KL database wel en met de andere niet?
Paul ???

Ik hoop echt dat iemand hier zinnige antwoorden op kan geven die mij verder helpen om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen!


Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  23:02:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja, lijkt mij toch een zeer plaatselijk probleem. Volgens mij zit er in de ECoS gameboy een batterij, is die soms leeg of bijna leeg.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2014 :  23:26:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Not funny Wim! Ik vroeg om zinning antwoorden...

Wat heeft de batterij er mee te maken als ik kan switchen van een werkende KL database naar een niet werkende database en weer terug naar een werkende database en dat alles binnen een paar minuten?

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2014 :  08:58:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Rolf,

Weet je wat je bekijkt het maar, en als je denkt dat het aan koploper ligt dan kun je misschien beter iTrain gebruiken.

Suc6 ermee.
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2014 :  13:59:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Rolf,

Als ik iets eind 2007 heb gemaakt voor de Ecos1 en jij bent nu de eerste met deze problemen (dan wel meteen Ecos2), dan is iets wat jij anders doet dan iedereen.

Ik kan dit niet naspelen daar ik geen Ecos heb. Support geven is dan ook bij onmogelijk (trouwens toevallig mijn website gelezen?).

Hoe graag en waarom wil jij met Koploper werken?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Treinofiel

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2014 :  16:31:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat denk je hoe graag ik er achter kom wat ik dan anders doe of heb gedaan waardoor ik met dit probleem zit? Als iemand me het kan vertellen heel graag!!!!
Ik veroordeel niks of niemand, sluit nog geen mogelijkheden uit, maar kan gewoon nog niet de vinger op de zere plek leggen.

En ja Paul, ik ken je website en heb die ook gelezen.

Waarom ik graag met Koploper wil werken? Vanwege de uitstekend uitgebreide mogelijkheden oa die van dynamische blokken. Dus graag ja!!!

Met vriendelijke groet,
Rolf
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2014 :  18:03:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo,

het probleem bestond al bij Rolf voor de update naar de nieuwste firmware, dus ook daar ging de synchronisatie fout.

Volgens de website van Esu is er niets aan het protocol gewijzigd bij de overgang van Versie 3.7.0 naar Versie 4.0.0 wat blijkt uit het feit dat bij mij en enkele anderen werkt Koploper ook met de nieuwste firmware op de Ecos en CS1Reloaded,

Rolf sterkte met het aanhoudend probleem.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2014 :  19:34:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Rolf,

Kan je nog maar 2 dingen voorstellen en dat doe ik niet via de lijst. Neem dan even prive contact met mij op via email.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 apr 2014 :  19:44:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Probleem is inmiddels boven water. Het lag wel aan Koploper. Juist grappig omdat dit hier en op een ander forum werd ontkent dat het aan Koploper zou kunnen liggen.

Dit waarschijnlijk in combinatie met veel MFX locs in de database en een trage hard schijf waarop door Koploper gegevens geschreven moeten worden. Vooral dit laatste maakte het vreemd, omdat de database van Rolf wel door anderen gewoon was op te starten.

Na nog 1 laatste test zal dit binnenkort worden gepachted en vanaf dat moment is versie 8.2 definitief niet meer te downloaden en geldt versie 8.3 als de versie!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 apr 2014 :  21:20:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul, Rolf,

mooi dat het probleem boven water is, ik kan niet anders zeggen de aanhouder wint,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 03 apr 2014 :  22:54:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Respect voor jou hoe je het programma 'Koploper' nog steeds ondersteunt.



Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 04 apr 2014 :  18:42:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Respect!!!
En nog steeds veel dank voor je mooie programma.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

peterha

Netherlands
40 Posts

Geplaatst - 05 apr 2014 :  16:56:43  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Tja, lijkt mij toch een zeer plaatselijk probleem. Volgens mij zit er in de ECoS gameboy een batterij, is die soms leeg of bijna leeg.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Weet je wat je bekijkt het maar, en als je denkt dat het aan koploper ligt dan kun je misschien beter iTrain gebruiken.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Probleem is inmiddels boven water. Het lag wel aan Koploper.


Nou, kennelijk toch geen lege batterij
Al excuses gehad?

Mooi dat het weer goed werkt en in ieder geval perfect opgelost door Paul.

Succes en groeten,
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Modelspoorkelder

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 09 apr 2014 :  10:04:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door peterha

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Tja, lijkt mij toch een zeer plaatselijk probleem. Volgens mij zit er in de ECoS gameboy een batterij, is die soms leeg of bijna leeg.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Weet je wat je bekijkt het maar, en als je denkt dat het aan koploper ligt dan kun je misschien beter iTrain gebruiken.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Probleem is inmiddels boven water. Het lag wel aan Koploper.


Nou, kennelijk toch geen lege batterij
Al excuses gehad?

Mooi dat het weer goed werkt en in ieder geval perfect opgelost door Paul.

Succes en groeten,
Peter



Van sommige Zeeuwen hoef je hier niet op excuses te rekenen...
Ik snap sommige reacties niet, terwijl Treinofiel zo zijn best doet om het probleem zo duidelijk mogelijk kenbaar te maken. Kan me voorstellen dat dit soort reacties anderen ervan weerhoudt om nog wat op dit forum te plaatsen. Maar goed, dat is een andere discussie (die eigenlijk niet gevoerd zou moeten worden). Wel fijn dat Paul het toch weer opgelost heeft. Ik ben nog steeds een groot fan van Koploper.

Gr,

Daan

Central Station 60212, Märklin C en K rails, Viessmann Ks seinen, Märklin digital seinen. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 8.0 build 6).
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 apr 2014 :  11:07:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dat klopt helemaal Daan, van sommige Zeeuwen hoef je dat niet te verwachten, maar sommige Mokummers hebben daar minder problemen mee.
Tja soms zit je er wel eens naast, maar dat is geen zonde, is meestal ook een trigger voor meer aandacht voor de situatie.
En je weet het misschien, diegene die zonder fouten of zonde is, die ....

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina