Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 73 / Bezoekers Vandaag: 386
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 121
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 in test mode ok, irw niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 04 dec 2006 :  22:51:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

de eerste commandos in koploper gegeven voor het eerste deel van mijn baan. Nu heb ik in test mode gereden en alles was ok, maar zogauw ik de data naar mijn baan over breng, dan gaat het op 1 punt fout. Ik stuur hier ook mijn db mee.
Het probleem is het volgende. Ik zet een lok in blok 1 en geef aan dat hij naar blok 2 moet, en klik dan op automatisch rijden. De lok vertrekt, gaat naar bl2 -> bl3 -> bl4 daar keert hij, en vertrekt weer naar bl3 -> bl2 en dan loopt het fout, want volgens koploper blijft de lok in bl2 maar hij rijdt toch verder... en dat alleen in irw.
iemand enig idee waar ik een fout gemaakt heb?

ps, het is maar het eerste deel van de baan, vandaar dat alles nog in het niets stopt.

mvg

Dirk



Download Attachment: boven.zip
5,89 KB

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 04 dec 2006 :  23:07:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Dirk,

De volgorde waarmee de trein de bezetmeldpunten tegenkomt zal niet kloppen in de database. Of er komt een bezetmelding niet binnen, niet aangesloten, of een verkeert nummer opgegeven.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]

Bewerkt door modelspoor op 04 dec 2006 23:26:21
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 04 dec 2006 :  23:48:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb alles verschillende keren nagekeken, en ik kan dus echt niks vinden. Ik kijk er mss overheen, of het is iets anders, ik zie het echt niet.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 04 dec 2006 :  23:52:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Dirk, controleren of alle bezetmeldingen binnenkomen en dat je het goede nummer hebt opgegeven in Koploper, iets anders kan het niet zijn, In de database staat het goed, dus op de baan is er iets mis.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  00:06:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb geloged, en zoals ik kan interpreteren is alles ok, ik zal morgen nog eens loggen en de log uppen.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  01:21:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Dirk, staat wissel 3 wel in de juiste stand, ik zag net dat je nog helemaal geen wisselstraten had opgegeven. Dus rijdt jouw trein wel over het juiste spoor?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  17:14:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, ik heb iid nog geen wisselstraten, maar de wissels zijn ook nog niet functioneel, ik wil eigelijk alleen pendelen over het spoor, kwestie om weer wat voeling te krijgen met koploper.

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  17:30:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Dirk,

Koploper doet wat hij moet doen in simulatie mode, dus dat werkt goed. Als het op de baan niet zo werkt als dat Koploper denkt en doet zoals dat ook gebeurd in simulatie mode, dan is het dus geen Koploper probleem, maar een baan probleem. Iets is daar niet zo aangesloten als dat er in koploper is opgegeven, of je trein komt over een ander spoor terug. Dit is een probleem wat jij zelf in huis moet oplossen.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  11:18:35  Toon profiel  Reageer met citaat
ja ja dat zal wel, ik ga eens koploper op een andere pc zetten en dan eens proberen, ik stuur hierbij de log, en die is volgens mij OK. Het fenomeen doet zich op meerdere plaatsen voor maar blijkbaar alleen als ik automatisch rij. Dan worden op een of andere manier de blokken niet vrij gegeven.
waarschijnlijk zijn die getallen in de log wel van enige betekenis, maar zoals je kan zien worden de melders gemeld en weer afgemeld, maar op het scherm en op de baan blijven ze dus bezet.

Dirk

Download Attachment: kopl_20061206_110534.txt
4,29 KB
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  12:01:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Dirk,

Dat is dus duidelijk, na 2.05 komt 3.03 en dan 3.01 dat moet blok 1 zijn.
Bij blok 1 heb jij 3.02 en 3.01 opgegeven als bezetmeldpunten.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  14:27:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja....gelukt, Ik heb alles stuk voor stuk opnieuw ingegeven, en toen zag ik dat ik in het verkeerde blok aan het zoeken was, en toen ik dat nog eens ging bekijken zag ik de onregelmatigheid. ik dus weer onder tafel, en toen zag ik dat ik een draadje in het verkeerde aansluitpunt van de S88 had gestoken. Dat draadje heeft me wel heel wat kopzorgen bezorgd. Anyway, ik ga weer verder met testen.

bedankt voor het geduld

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina