Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 988
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wegvallen vaste treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 23 okt 2006 :  21:19:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,
Met hulp vanuit onze club ( Maasbuurtspoor ) mijn baan aan het automatisch rijden gekregen incl. werkend schaduwstation. Maar!!! Als ik een vast treinroute ingeef valt deze na een ronde gereden te hebben weg en rijdt de lok weer de variabele treinroute.Wanneer ik dan weer opnieuw de vaste treinroute aanvink gebeurt weer hetzelfde. Dit gebeurt echter niet bij alle loks. Van de 6 rijdende loks blijft bij 2 de vaste treinroute wel behouden.Alle loks rijden voorlopig nog dezelfde route. Zou iemand mij kunnen melden wat ik over het hoofd zie.
Dan nog dit: bij ons is een nieuw werkwoord door mijn vrouw geintroduceerd: "Koploperen".Dus als ik naar mijn hobbyruimte ga vraagt ze: " Ga je koploperen". Misschien idee voor het nieuwe "groene boekje"
Groet,
Coen Burki.

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  21:47:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Coen,

Even een backup van je database plaatsen, dan kijken we even mee met je. En vertellen dan waar de zere plek zit.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  21:49:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Coen,

Bij die vier locomotieven staat daar alleen bij vaste treinroute de trein route aangevinkt en bij variabele alles uit.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  22:31:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Je bent nooit te oud om te leren maar hoe plaats ik de back up op deze site?
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  22:33:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Middels fil uploaden.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  22:40:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Veroen

Beste Wim,
Je bent nooit te oud om te leren maar hoe plaats ik de back up op deze site?
Groet,
Coen.




Als je reageert op deze vraag staat net onder het venster waar je de vraag of het antwoord in typt File Uploaden. Daarop klikken en de bewuste file erin prakken.

Mvg
Wim

modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 23 okt 2006 :  23:05:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Hub,
Ik heb bij Rijgedrag de vaste route aangevinkt. De variabele route staat dan automatisch uit.
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 24 okt 2006 :  17:15:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Hub,
Is dit juist of maak ik er een puinhoop van,
groet,
Coen

Download Attachment: nijmegen.bck
82,61 KB
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 24 okt 2006 :  22:19:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Wat is de dieperliggende gedachte om de trein te laten vertrekken op bv blok17 en hem via een vaste route hem daar weer naar toe te sturen.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 24 okt 2006 :  22:31:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Voor blok 15 en 16 uit blok 14 heb je helemaal geen rijwegen mogelijk gemaakt. Oftewel vanuit die blokken ga je nergens meer naar toe.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 25 okt 2006 :  00:03:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Coen,

Als ik naar de vaste routes kijk zie ik dat er twee beginnen in een startblok (1).
Bij de anderen staat niets ingevuld. Ook hier moet het startblok opgeven.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 25 okt 2006 :  00:16:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hub, denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 okt 2006 :  07:38:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Coen,

Misschien ook zinvol om even aan te geven welke vaste treinroutes goed gaan (in combinatie met de locomotiet) en welke vaste treinroutes fout gaan.

Er is 1 vaste route die het nooit zal kunnen omdat er een onbekend blok in zit (dit wordt aangegeven met een 0).

Verder vraag ik me net als Wim af: waarom vaste treinroutes? Het geeft een zeer star en voorspelbaar beeld net als je blokgroep met alle sporen bezet en volgens mij FIFO.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 25 okt 2006 07:59:47
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 26 okt 2006 :  19:16:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Hub,Paul en Wim,
Redelijk plotseling voor 10 dagen in het buitenland ( Zwitserland.)
Mijn laptop met koploper meegenomen. Ik ga, mede met jullie adviezen, de zaak rustig bekijken en wijzigen en kom na mijn buitenlandverblijf graag op mijn probleem terug.
Groet, Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  09:50:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Na terugkomst eindelijk weer de draad m.b.t. Koploper opgenomen. In jouw berichtje van 24-10-jl. stel je dat de rijweg vanuit 14 naar 15 en 16 niet zijn aangemaakt. Ik heb de wisselstraten ingevoerd en op het blad Blokken eveneens de lijnen getekend met rijrichtging.Gisteravond heeft een medekoploper de zaak bekeken en geen afwijking kunnen ontdekken. Wat doe ik fout?
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 05 dec 2006 :  10:49:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Beste Coen,

Wat gaat er dan precies niet goed, en met welke lok in combinatie met de eventuele vaste route?

Mvg
Wim.

modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  15:22:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Als ik een vaste route ingeef voor bijv. lok 1307 wordt bij de controle van deze route bij blok 15 blok 16 niet als alternatieve route vermeld.In jouw reactie van 24-10 geef jij aan dat er geen rijwegen mogelijk zijn gemaakt vanuit blok 14 naar deze blokken.
Wat heb ik fout gedaan?
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  15:41:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Coen,

Volgens mij is dit een ander probleem dan in je openingsvraag!?
Of zie of lees ik dat nu verkeert?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 06 dec 2006 :  15:51:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Coen,

Hier staat een blok in met nummer 0, daar heeft Paul je ook al opgewezen. Dus dat zal het probleem zijn.



Mvg
Wim.



modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  11:41:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,
Ik heb inmiddels de vaste route gecorrigeerd maar blijf het probleem met blok 15 en 16 houden. Ik ga dit weekend nog eens verder testen en dan hoor je van mij.
Bedankt,
Coen Burki.
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  15:46:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Coen,

Neem maar even via onderstaand E-mail adres contact met mij op. Want zo komen we niet verder. Want je geeft niet aan wat nu precies het probleem is, of blijft met blok 15 en 16.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  16:16:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Modelspoor,

Dit forum is er om vragen te stellen en dat forumleden hierop een antwoord kunnen geven.
Tevens kunnen er anderen hiervan leren, dus waarom altijd prive contact met jouw opnemen.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  16:58:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
pa1_hub,

Mag me afvragen waar jij je mee bemoeid?

modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  17:34:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Wim,

ik vind dat een beetje botte reactie op een normale vraag van Hub. Erg jammer dat het zo moet.

Waarom niet gewoon dit forum gebruiken zoals iedereen : samen komen we er uit.

Dan leert iedereen er wat van.

Patrick

Patrick Sieders
Nashville TN USA
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  17:52:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Beste Patrick,

Neem maar even prive contact met mij op dan leg ik het aan je uit.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 08 dec 2006 :  20:21:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Beste mede Koploper gebruikers,

De vraag staat op vanaf 23-10. Er is hier nog niemand met een oplossing of een antwoord gekomen op deze vraag. De vraag, of het probleem is ook niet duidelijk omschreven, ook komen er geen antwoorden op gestelde vragen.

Ik ben van mening dat als Veroen even contact met mij opneemt, via email of telefoon, dat het probleem binnen enkele minuten is opgelost. Het resultaat zal dan uiteraard op het forum worden geplaatst, zodat iedereen kan mee lezen en eventueel er iets van kan leren.
Maar als iemand wel weet wat het probleem is, schroom dan niet en plaats deze.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina