Auteur |
Onderwerp  |
|
adalstra
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 12:36:33
|
hallo ik ben bezig met aan sluiten van de baan maar ik kan alleen handbediebgen gebruiken voor de wissels en treinen maar ik kan niet of snap niet hoe dat met de blokken moet gebruik wel read schakelaars voor dectie moet ik de rails onder breken of niet heb gelezen ergen dat het niet hoeft ik snap er geen nota van is er iemand uit zwolle of omgeving waar ik kan kijken hoe dat moet hier bij mijn mobile tel 0618784223 op momend gebruik ik mrdirect omdat de ib kortsluiting had en is opgestuurt weet ook niet of de terug melders goed zijn gebruik die van conrad en traintech graag hulp ben moedeloos geworden het is een twee rail baan
az alje dalstra |
Bewerkt door adalstra op 06 jan 2014 13:54:18 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 13:02:27
|
Adalstra,
We vinden het wel zo prettig als je met je echte naam ondertekend. Weten we ook tegen wie we spreken, kleine moeite toch.
Verder vertel je ons niet of het gaat om een 2 railbaan, of een 3 railbaan.
Verder zijn er dus meerdere wegen die naar Rome leiden, en daar mag je een keus uitmaken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
adalstra
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 14:01:41
|
wim
heb allees al veranderd type baan en naam dank voor de aanwijzing
adalstra |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 14:44:14
|
Alje,
In het geval van een tweerail baan is het het beste met stroomdetectie te werken, ik denk zomaar dat je nu de verkeerde terugmelders gebruikt, en dat deze voor de 3-rail baan is bedoeld.
Bij het gebruik van stroomdetectie maak je in 1 spoorstaaf scheidingen en daarop sluit je de terug/bezetmelder aan. Met behulp van die meet/meldsectie stel je een blok samen, in de vorm van een inrijder en een stopmelder. Staat beschreven in de handleiding van koploper.
Kant en klare bezet/terugmelders vind je o.a. KLIK HIER
Als je de huidige terugmelders wil gebruiken, kan dat alleen via reedcontacten, en dan hoef je verder geen isolaties of scheidingen in de baan zelf te maken. Het samenstellen van een blok in koploper gaat dan op dezelfde manier. Namelijk het toekennen van meldpunten aan de blokeigenschappen zoals beschreven in de koploper handleiding.
Aan jouw de keus.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 06 jan 2014 14:44:46 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|