Auteur |
Onderwerp  |
|
ruud krikke
Netherlands
126 berichten |
Geplaatst - 05 jan 2014 : 21:00:05
|
Graag even wat hulp,
Ik weet dat tussen de wissels meerdere blokken kunnen liggen. 1,27 meter voor de wissel wil ik mijn treinen laten stoppen omdat daar een tunnel begint,(hier ook de melder) de treinen wil ik niet in de tunnel laten stoppen. Hoe moet ik dit stuk rails inrichten wat in de tunnel ligt, zelf dacht ik om er een blok van te maken en er een stopverbod op te zetten.
Heft iemand ervaringen hiermee.
Met vriendelijke groet,
Ruud Krikke
mvg,Ruud |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
ruud krikke
Netherlands
126 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2014 : 21:20:05
|
Bedankt dit wilde ik even weten, zat te twijfelen, misschien waren er nog meer opties,zat er ook aan te denken om de bezetmelder voor de tunnel te plaatsen en dan gewoon het stuk rails laten zoals het is.
Groet, Ruud Krikke
mvg,Ruud |
 |
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 00:18:19
|
Ruud
Op mijn baan heb ik een situatie die je schetst. De stopmelder zit ongeveer 450mm voor de tunnelingang. De resterende lengte wat niet in zicht is, heb ik niets mee gedaan.( oké, een voeding aansluiting dan weer wel). De treinen stoppen keurig voor de tunnelingang, toch streef ik er wel naar om op die plek niet te stoppen. ( paradebaan) dat zal nog wel eens lukken, als ik zover ben met koploper.
Groeten,
Marcel
marcel01 |
 |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 08:20:48
|
je kan dzt deel ook gewoon bij je melder nemen.Ik heb hier hetzelfde en dan gewoon een stopmelder van 2 meter van gemaakt.De trein stopt gewoon netjes aan het begin van de stopsectie maar alles wordt op het volledige baandeel gedetekteerd.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
 |
|
ruud krikke
Netherlands
126 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 20:59:07
|
Ok, ook dit is dus mogelijk, maar dan wel over 1.5 meter de C-rails doorknippen.
Ik ga er nog over na denken.
groet, Ruud
mvg,Ruud |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
ruud krikke
Netherlands
126 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 22:36:51
|
Wim, Ik weet een beetje hoe koploper werkt, met blokken en bezetmelders.
Blok loopt in principe tot aan de wissel, Maar bij mij komt er een tunnel tussen, de trein wil ik niet in de tunnel laten stoppen,maar voor de tunnel,wat doe ik met het stuk rails in de tunnel, want de stopmelder moet voor de tunnel komen.
groet, Ruud
mvg,Ruud |
Bewerkt door ruud krikke op 06 jan 2014 22:40:23 |
 |
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 23:15:44
|
Ruud
Misschien leer ik ook nog het een en ander, maar ik heb een C-rail 24188 gebruikt als terugmeldcontact en het stuk erna (dus vanaf de terugmeld rail en het gedeelte onder de tunnel)is nog gewoon in tact. Als de trein gestopt is op de melder, gaat het toch gewoon weer verder als het kan.
Ik snap het volledig verbouwen van de railstukken na de oorspronkelijke terugmeld rail(stop melder) niet. Maargoed, ik weet ook niet alles. Lang niet.
Marcel
marcel01 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 11:35:22
|
Ruud,
Geen idee wat je er mee moet doen, de vraag daarbij is wat is de rijrichting. De tunnel in of de tunnel uit.
De tunnel uit is het niet zo moeilijk lijkt me dan is de stopmelder het stukje rails na de tunnel uitgang en het wissel, geen idee hoelang dat is want we zien jouw situatie niet, dan is het deel in de tunnel gewoon de inrijder en die kan volledig gedetecteerd zijn. Maar nogmaals we kennen de situatie niet. Mij lijkt me het veel gedoe om niets.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 07 jan 2014 13:28:02 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|