Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 3693
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 382
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wel of geen blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ruud krikke

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 05 jan 2014 :  21:00:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag even wat hulp,

Ik weet dat tussen de wissels meerdere blokken kunnen liggen.
1,27 meter voor de wissel wil ik mijn treinen laten stoppen omdat daar een tunnel begint,(hier ook de melder) de treinen wil ik niet in de tunnel laten stoppen.
Hoe moet ik dit stuk rails inrichten wat in de tunnel ligt, zelf dacht ik om er een blok van te maken en er een stopverbod op te zetten.

Heft iemand ervaringen hiermee.

Met vriendelijke groet,

Ruud Krikke

mvg,Ruud

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 05 jan 2014 :  21:07:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ruud,

Wat dacht je zelf? Volgens mij beantwoord jij je eigen vraag al.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

ruud krikke

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 05 jan 2014 :  21:20:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt dit wilde ik even weten, zat te twijfelen, misschien waren er nog meer opties,zat er ook aan te denken om de bezetmelder voor de tunnel te plaatsen en dan gewoon het stuk rails laten zoals het is.

Groet,
Ruud Krikke

mvg,Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  00:18:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud

Op mijn baan heb ik een situatie die je schetst. De stopmelder zit ongeveer 450mm voor de tunnelingang. De resterende lengte wat niet in zicht is, heb ik niets mee gedaan.( oké, een voeding aansluiting dan weer wel). De treinen stoppen keurig voor de tunnelingang, toch streef ik er wel naar om op die plek niet te stoppen. ( paradebaan) dat zal nog wel eens lukken, als ik zover ben met koploper.

Groeten,

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  08:20:48  Toon profiel  Reageer met citaat
je kan dzt deel ook gewoon bij je melder nemen.Ik heb hier hetzelfde en dan gewoon een stopmelder van 2 meter van gemaakt.De trein stopt gewoon netjes aan het begin van de stopsectie maar alles wordt op het volledige baandeel gedetekteerd.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

ruud krikke

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  20:59:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok, ook dit is dus mogelijk, maar dan wel over 1.5 meter de C-rails doorknippen.

Ik ga er nog over na denken.

groet,
Ruud

mvg,Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  22:18:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ruud,

En waarom moet er dan detectie zijn, ik snap de vraag eigenlijk niet en zie het probleem dus ook niet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

ruud krikke

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  22:36:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Ik weet een beetje hoe koploper werkt, met blokken en bezetmelders.

Blok loopt in principe tot aan de wissel, Maar bij mij komt er een tunnel tussen, de trein wil ik niet in de tunnel laten stoppen,maar voor de tunnel,wat doe ik met het stuk rails in de tunnel, want de stopmelder moet voor de tunnel komen.

groet,
Ruud

mvg,Ruud

Bewerkt door ruud krikke op 06 jan 2014 22:40:23
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 06 jan 2014 :  23:15:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud

Misschien leer ik ook nog het een en ander, maar ik heb een C-rail 24188 gebruikt als terugmeldcontact en het stuk erna (dus vanaf de terugmeld rail en het gedeelte onder de tunnel)is nog gewoon in tact. Als de trein gestopt is op de melder, gaat het toch gewoon weer verder als het kan.

Ik snap het volledig verbouwen van de railstukken na de oorspronkelijke terugmeld rail(stop melder) niet. Maargoed, ik weet ook niet alles. Lang niet.

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 jan 2014 :  11:35:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ruud,

Geen idee wat je er mee moet doen, de vraag daarbij is wat is de rijrichting. De tunnel in of de tunnel uit.

De tunnel uit is het niet zo moeilijk lijkt me dan is de stopmelder het stukje rails na de tunnel uitgang en het wissel, geen idee hoelang dat is want we zien jouw situatie niet, dan is het deel in de tunnel gewoon de inrijder en die kan volledig gedetecteerd zijn.
Maar nogmaals we kennen de situatie niet.
Mij lijkt me het veel gedoe om niets.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 07 jan 2014 13:28:02
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina