| Auteur |
Onderwerp  |
Pagina: 1 2 (of 2) |
|
arnaudns
Netherlands
18 berichten |
Geplaatst - 05 jan 2014 : 01:27:51
|
beste iedereen
ik ben sinds een paar weken bezig met een testbaantje voor mcc ( digitale rijdende auto's ) ik heb tot nu toe een baan getekent daar 16 blokken in gezet ik kan handmatig rijden maar de blokken lichten niet op als ik rij ?? wat ben ik vergeten of gaat hier fout ?
mvg arnaud
Download Attachment: koploperforum.jpg 132,72 KB
? |
|
|
remunj
Netherlands
1131 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2014 : 11:20:18
|
Dan moet je de lijnen nog koppelen aan de blokken.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 05 jan 2014 11:20:51 |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2014 : 11:24:19
|
Geen idee wat je vergeten bent, kan dat zo via de glazenbol niet zien. Het allerbelangrijkste wat je nu in ieder geval vergeet is het plaatsen van een back-up van je database.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 15:57:25
|
@ eric de lijnen zitten er in en ze lichten ook op :) had de reedcontact adressen er niet op ingevoerd! ..
nu probeer ik er nog achter te komen dat koploper weet dat mijn gls over de reed heen gaat ( ik denk dat ik nog blokken moet maken )
hoe kan ik die hier toevoegen wim ?
mvg arnaud
? |
 |
|
|
phdirk
Netherlands
2654 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 16:07:37
|
Hallo Arnaud,
Als je van je database een backup maakt via [Algemeen]=>[Backup/Restore] en dan kiezen voor gegevens wegschrijven krijg je een .bck-bestand. Dat kun je net als een .jpg-bestand op het forum zetten. Gebruik voor de naam van je backup niet een al te lange naam, want dan wordt het bestand niet geaccepteerd voor het uploaden naar het forum.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 16:43:15
|
bedankt
hier de back up
Download Attachment: MCC--testbaan.bck 14,3 KB
? |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 18:10:17
|
Arnaud,
Als ik melder 80 bezet geef dan zie ik blok 10 op het scherm reageren die wordt wit. De vraag is dus komen de meldingen wel binnen en zijn het de juiste meldingen, dat is iets wat we onmogelijk kunnen controleren.
Mvg
Wim.
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 21:09:15
|
wim dat klopt ik heb alleen maar de 16 polige bandkabel gebruikt, adres 64 is dus het eerste adres in koploper word dat +1 dus 65 blok 10 ik 79 maar haar dat klopt dus dat hij 80 aan geeft dat zit iniedergeval goed:) !
alleen geeft melder 80 blok 10 niet aan dat dat de gls is.. en de lijnen lichten nog niet op
? |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 22:21:12
|
Arnaud,
De lijnen zijn ook niet gekoppeld aan het blok, dus dat zul je eerst moeten doen, je lijnen moet je dus toekennen aan het blok.
Daar gebruik je het prullebak (verzamel) symbool voor.
Mvg Wim.
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 22:58:25
|
beste wim
bedankt ik ben er na t lezen gelijk mee aan de slag gegaan .. dat werkt nu ook (Y)
nu nog dat de auto op het scherm mee gaat als ik ga rijden hij blijft op blok 1 staan...
mvg arnaud
? |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 23:15:46
|
Arnaud,
Dat zal alleen gebeuren als hij automatisch rijd of rijd volgens bestemming, handmatig zal hij niet verplaatsen van blok naar blok.
En daar voor zal je ook bij de onderhouden blokken en eigenschappen moeten aangeven naar welk blok hij mag als hij uit een bepaald blok is gekomen. Misschien een optie om de beginners handleiding en database eens te bekijken?
Mvg Wim.
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 06 jan 2014 : 23:37:59
|
als je ene beginners handleiding hebt.. graag heb zelf al best wat lopen klooien en wel een eind ggekomen denk ik
hier een nieuwe versie
Download Attachment: MCC--testbaan.bck 15,32 KB
mvg arnaud
? |
 |
|
|
remunj
Netherlands
1131 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 08:48:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns bedankt ik ben er na t lezen gelijk mee aan de slag gegaan .. dat werkt nu ook (Y)
Had je mijn eerste reactie gelijk gelezen had je al lang geweten wat het probleem van je lijnen was 
quote: als je ene beginners handleiding hebt.. graag heb zelf al best wat lopen klooien en wel een eind ggekomen denk ik
Wat dacht je ervan om die gewoon te downloaden. Had je niet hoeven klooien en het gelijk goed kunnen doen  Tipje, daar waar je ook koploper gedownload hebt.
Gr. Eric |
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:15:26
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door remunj
quote: Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns bedankt ik ben er na t lezen gelijk mee aan de slag gegaan .. dat werkt nu ook (Y)
Had je mijn eerste reactie gelijk gelezen had je al lang geweten wat het probleem van je lijnen was 
quote: als je ene beginners handleiding hebt.. graag heb zelf al best wat lopen klooien en wel een eind ggekomen denk ik
Wat dacht je ervan om die gewoon te downloaden. Had je niet hoeven klooien en het gelijk goed kunnen doen  Tipje, daar waar je ook koploper gedownload hebt.
Gr. Eric
sorry heb er totaal overheen gelezen :O
handleiding 400 pagina's en als ik een "vaste routte"wil aanmaken moet je selecteren welke blokken hij door moet.. maar kan geen nieuw blok toevoegen ..
ik weet niet als er een mcc handleiding is voor auto's van koploper?:)
mvg arnaud
? |
 |
|
|
P de Reede
Netherlands
280 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:36:20
|
Hallo Arnaud,
Dan zal je bij eigenschappen blokken,eerst alles goed moeten invullen. Niet zoals het nu is.
Mvg Piet
quote: Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns
Gr. Eric
sorry heb er totaal overheen gelezen :O
handleiding 400 pagina's en als ik een "vaste routte"wil aanmaken moet je selecteren welke blokken hij door moet.. maar kan geen nieuw blok toevoegen ..
ik weet niet als er een mcc handleiding is voor auto's van koploper?:)
mvg arnaud
?
PWJde Reede |
 |
|
|
hubertus
Netherlands
2092 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:40:31
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns handleiding 400 pagina's en als ik een "vaste routte"wil aanmaken moet je selecteren welke blokken hij door moet.. maar kan geen nieuw blok toevoegen ..
Dat is niet zo vreemd, want er mist nogal wat in je database. Ook zonder vaste route zul je met deze database niet kunnen rijden. Zolang je dat niet voor elkaar hebt, heeft het geen nut om naar vaste of variabele routes te kijken. Ik zou de 400 pagina's handleiding even ergens wegstoppen en aan de hand van de beginnershandleiding de basis proberen te leren. En dan als eerste een simpel ovaaltje werkend proberen te krijgen.
Huub |
Bewerkt door hubertus op 07 jan 2014 15:42:25 |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 jan 2014 : 15:43:52
|
Beste Arnaud,
Je moet en hoeft helemaal geen vaste routes aan te maken, je database moet als allereerste goed worden ingevuld, dus alle gegevens die je nodig hebt om het geheel te laten werken. MCC auto's is bijna hetzelfde als een normale treinbaan, gebruik gewoon de beginners cursus en laat die 400 pagina dikke handeleiding even voor wat die is. In de beginners cusrus staat stap voor stap wat je moet invullen en moet doen, en vergeet de vaste routes die heb je niet nodig.
Mvg Wim.
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
|
|
hubertus
Netherlands
2092 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2014 : 18:45:07
|
De derde die je niet hebt gevonden is de goede.  Op www.pahasoft.nl bij "handleidingen door derden geschreven" en dan de "beginnershandleiding".
Huub |
 |
|
|
remunj
Netherlands
1131 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2014 : 19:23:02
|
Arnaud.
Als je nu gewoon ALLE reacties leest en doet wat er instaat hoef je niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden  Zoals ik op 7 januari om 8.48 al schreef:
Had je bij de handleiding uitgekomen die Huub ook bedoeld. 
Gr. Eric |
 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2014 : 14:55:55
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hubertus
De derde die je niet hebt gevonden is de goede.  Op www.pahasoft.nl bij "handleidingen door derden geschreven" en dan de "beginnershandleiding".
Huub
dat is de zelfde als op mijn pc staat en deze heb ik gelezen en ook uit gevoerd.. echter dat werkt niet.. en ik krijg nu een melding over blokken bij het opstarten ik ga een nieuwe data base maken ...
@ eric en wim lees hier boven ;) maak een nieuwe database en zal nu dit keer niet eerst beginnen ne dan handleiding lezen maar alles stap voor stap gaan doen
mvg arnaud
en er is geen mcc handbek voor koploper dus ? 
? |
 |
|
|
hubertus
Netherlands
2092 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2014 : 15:29:05
|
Dat je die hebt gelezen zou kunnen, maar ik geloof nooit dat je die hebt uitgevoerd. Dit is echt de eenvoudigste en beste beginnershandleiding die er is. Als je er hier niet mee uitkomt zal een specifieke mcc handleiding je ook niet helpen. Je fouten zitten al in de basis, welk systeem je gebruikt, is dan nog niet echt interessant.
Ik zou je toch aanraden nogmaals deze handleiding door te nemen en uit te voeren. En als je ergens vastloopt, gewoon hier vragen wat je moet doen.
Huub |
 |
|
|
remunj
Netherlands
1131 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2014 : 15:50:42
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door arnaudns en er is geen mcc handbek voor koploper dus ? 
Bij mijn weten niet. Is ook niet echt nodig. Koploper stuurt commando's naar een centrale die ze vervolgens naar de decoders stuurt. Of die decoder nu in een loc, treinstel of auto zit maakt geen fluit uit. Als je met behulp van de beginnershandleiding een nieuwe database opzet, zonder alle toeters en bellen, dus gewoon de basis, moet het gewoon werken.
Gr. Eric |
 |
|
|
arnaudns
Netherlands
18 Posts |
|
|
romalowet
Netherlands
8 Posts |