Auteur |
Onderwerp  |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 14:47:02
|
Daar is hij weer.
Ik ben met 3 treinen aan het rijden, nu doet zich het volgende voor. In blok-19 staat de BR81 en die wil naar Blok-18, in blok-18 staat de ML 2200 en die wil naar blok-19. Maar in de blokeigenschappen van blok-18 heb ik in gevuld dit als vanuit blok-17 een trein naar blok-19 wil deze naar blok-13 of blok-15 mag als deze vrij zijn. Maar dit gebeurd dus niet, de treinen blijven staan.
KAN ER IEMAND FF NAAR MIJN DATABASE KIJKEN.
Download Attachment: blok18.PDF 166,12 KB
Download Attachment: treinrouteblok19.PDF 271,38 KB
Download Attachment: Hoensbroek25-12-2013Bert-Jos.bck 81,8 KB
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gr. Bert |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 15:11:30
|
Bert,
Het invullen van de deadlock protectie heeft zo geen enkele nut. Je vult in bij blok 13 dat blok 13 vrij moet zijn om naar toe te mogen rijden. Dat lijkt me een beetje onnodige controle, de trein zal daar toch alleen naar toe gaan als dat blok vrij is, waarom dan nog eens extra in een deadlock protectie controleren. Zelfde geldt voor naar blok 15 en de deadlock controle op het vrij zijn van blok 15. Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 15:24:41
|
Bert,
Verder wijst deze mededeling erop dat de ML2200 volgens een vaste route rijdt en dat zijn volgende blok in zijn vaste treinroute blok 19 is, en die is bezet. Vastetreinroutes moet je beperkt gebruiken en bij voorkeur niet, of alleen voor rangeer en ontkoppel/omloop opdrachten. Vaste uitzetten en het probleem is opgelost en uiteraard de deadlock preventie juist invullen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 15:45:10
|
WIM,
Bedankt voor de reactie. Maar de ML 2200 is de trein die alleen mag keren en in de blokken 21 en 22 mag komen. De oplossing moet dan van een andere kant komen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gr. Bert |
 |
|
hubertus
Netherlands
2044 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 15:57:06
|
Dat heb je toch al opgelost met je variabele route? Daarvoor heb je de vaste route niet nodig. Ik weet niet of je nog meer met de vaste route wilt bereiken?
Huub |
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 15:57:20
|
Hallo Bert,
dan is de route veel te lang, laat de route ingaan als de loc van 19 naar 20 gaat en eindigen in dat hij terugkomt in blok 20,
Controleer tevens de keeropdrachten in blok 20 hier ontbreken wat keeropdrachten uit blok 21 en 23,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 16:03:59
|
Bert,
Hetzelfde geldt voor blok 11 als je uit blok 12 komt en hij mag naar blok 17 dan moet hij toch echt keren. Uit blok 17 naar blok 12 uiteraard hetzelfde.
De variabele treinroute zou ik aanmaken voor getrokkentreinen en dan alleen blok 21 daarin opnemen. Met die instelling mag alleen een treinstel of een trekduwtrein naa blok 21, automatisch is dan ook blok 22 uitgesloten, blok 21 moet je immers passeren om daar te kunnen komen.
Verder heb je rond je sporen 1 t/m 8 nog wel enkele deadlock preventies nodig van uit blok 16 b.v.
Mvg Wim.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2013 : 20:07:49
|
Bert,
Je database net nog even wat verder en beter bekeken, maar de aanrijdingen waar je het over had, zijn wel te verklaren. Op heel veel plaatsen mist het vinkje bij keer loc. Je trein kiest dan wel een route, alleen gaat hij dan wel de verkeerde kant op, met als gevolg een spooktrein en uiteindelijk een aanrijding. Je hebt nog wel even iets te doen wil het in basis goed werken, vaste treinroutes zijn uit den boze, eerst moet alles in basis goedwerken en kun je beperkingen op gaan leggen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
|
Onderwerp  |
|