Auteur |
Onderwerp  |
|
janspoor
271 berichten |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 14:53:29
|
Een heel simpele vraag met zeker ook een simpel antwoord.... Wat is wijsheid? Het belangrijkste deel van mijn baan bestaat uit een hoofdstation dat schuin ligt. Het baanontwerp is een schematische voorstelling. Ik heb geprobeerd de sporen er ook schuin in te tekenen en dat lukt ook wel, maar ik twijfel of ik zo zal verdergaan, dus wat is wijsheid? Is het later, als er allerlei andere informatie bij moet komen, misschien toch beter om het echt een schematische voorstelling te laten zijn, dus alle stationssporen gewoon horizontaal te tekenen?
Spoor N, Fleischmann Piccolo, Minitrix, Arnold, Roco, ECoS 2, |
|
remunj
Netherlands
1121 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 14:57:34
|
Aangezien het toch een schematische weergave is zou ik kiezen voor gewoon recht tekenen. Maakt het plaatsen van allerhande tekst e.d. een stuk makkelijker en leesbaarder.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 27 dec 2013 14:58:05 |
 |
|
phdirk
Netherlands
2604 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 15:24:50
|
Hallo Jan,
Ik sluit me bij Eric aan. Ik zou het ook gewoon horizontaal tekenen. dat is het gemakkelijkst, zowel bij het tekenen, plaatsen van wissels en seinen etc.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 16:28:38
|
Hallo Eric: ik heb het nu gewoon recht getekend en dat geeft inderdaad een beter overzicht. Bedankt.
 |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 16:29:57
|
Hallo Dirk: bedankt. Zie ook antwoord Eric. Vr gr Jan
 |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 16:34:48
|
Willen jullie eens kijken naar mijn database en dan met name ook het baanontwerp? De lijnen die in het niets ophouden zijn samen een hoogliggend spoor. Dat zou ik op pagina 2 kunnen invullen, maar beslaat slechts twee blokken (13 en 14). De blokken die nog niet geplaatst zijn, zijn rangeerblokken. Ook die moeten nog getekend worden, maar ik weet niet of ik dat op een aparte pagina zal doen of op de hoofdpagina. Suggesties welkom. Denken jullie dat ik in het baanontwerp op deze manier nog genoeg ruimte heb voor allerlei tekens zoals seinen? Alvast bedankt voor het kijken en jullie reactie. Vr gr Jan
Download Attachment: Blokken-1.bck 41,35 KB
 |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 16:43:33
|
Oei, verkeerd bestand. Hier is ie nog een keer, hopelijk nu wel goed. Ik zie zelf al een probleem: ik heb het ontwerp op een desktop met groot scherm gemaakt en net in de oude laptop die ik bij de baan gebruik ingelezen en zag toen dat het ontwerp van het scherm "valt". Hopelijk kan ik dat nog herstellen, anders moet ik weer opnieuw beginnen, vrees ik...............
Download Attachment: Blokken-1.bck 49,89 KB
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 21:25:47
|
Beste Wim. Dat heb je snel voor elkaar en ziet er "gelikt" uit. Waarom leg je alle lijnen horizontaal? Denk je dat er zo nog genoeg ruimte is voor alle bijkomende tekens? En natuurlijk de luiheidsvraag: kan ik jouw ontwerp ook downloaden of wil je dat ik dat toch maar zelf doe? Zoals ik eerder al zei vormen de blokken 12-13-14 een verhoogd liggende "buitenlijn". Zou jij die nog apart op een andere pagina tekenen? En het rangeerterrein apart, lijkt je dat een goed plan? Bedankt voor je reactie! Mvrgr Jan
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 21:36:09
|
Jan,
Dit ontwerp bestaat niet meer, en is verloren gegaan in het luchtledige. Voor de rangeersporen heb je denk ik nu alle ruimte, en je kunt 13 altijd met 14 verbinden met een lijn, dat hoeft niet perse er buiten om. Het gaat om het verloop.
Welke tekens zouden er nog bij moeten dan, hooguit een sein en een punt waar in blok, meer zou ik er niet bijzetten, zeker geen tekst met nummering e.d. maakt het alleen maar druk en onoverzichtelijk.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 27 dec 2013 21:40:20 |
 |
|
janspoor
271 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2013 : 22:29:34
|
gesnopen. Bedankt. Vr gr Jan