Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 393 / Bezoekers Vandaag: 4943
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 8.0
 Access Violation bij variable route toekennen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

aarnink

27 berichten

Geplaatst - 12 mei 2013 :  11:25:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koploper fans,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik krijg sinds gisteren een Access Violation foutmelding als ik bij lok S/9 variabele route 'stoom sneltrein' aan vink. Vreemd genoeg geeft deze variabele route geen problemen bij lok BR39. Dit is tot nog toe nooit eerder voorgekomen.

Gisteren was ik bezig met S9, waarbij ik een vaste route uitvoer, te weten:
[S/9 - S4 --> Blok 19 koppelen --> perron 1a]
Omdat het perron te kort is, wordt blok 39 niet vrijgegeven als de volle lengte van de trein op het perron rijdt en stopt in blok 1.

Vanaf dat moment wilde ik dan de variabele route activeren en toen begon de 'pret' :(

Omdat BR39 (waarmee ik dit scenario nog niet heb gespeeld), geen problemen geeft met dezelfde variabele route, heb ik S9 al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit leek het probleem op te lossen, maar na 1 keer de vaste route te hebben uitgevoerd gaat het weer mis als ik de variabele route wil aan vinken.

Mijn Koploper versie 8.1 build 4 en ik werk met Windows XP SP3.
De database backup heb ik bijgesloten.



update maandag 13 mei
---------------------

* vandaag getest onder Windows 7 met de laatste versie van Koploper. Helaas is ook nu de access violation weer opgetreden.
* ik heb ook de variabele route verwijderd en opnieuw aangemaakt, helaas zonder effect, ook heb ik een andere bestaande variabele route geprobeerd toe te wijzen aan de S/9 lok, maar ook dat resulteert in een access violation.

Verder gezocht. Als ik een andere lok {BR98} de variabele route toewijs is er niets aan de hand. Als ik vervolgens de BR98 in blok 36 plaats en dan vaste route [S/9 - S4 --> Blok 19 koppelen --> perron 1a] laat uitvoeren, gaat het mis. De BR98 eindigt dan in blok 1, daar is de vaste route afgehandeld. Als ik dan in het rijwindow van BR98 de variabele route toewijs, krijg ik direct een access violation error.

Ik hoop dat Paul dit leest en mij kan helpen.


gr, Richard



Download Attachment: NiKoTij.bck
118,77 KB

S88XpressNetLI - xTreme keerlus - LTD TT-DEC

Bewerkt door aarnink op 13 mei 2013 17:23:03

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  13:03:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

Dan zal ik een kijken of ik dat hier kan naspelen, want het is tot op heden nog niet fout gegaan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  13:25:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

Ik volg het verhaal niet geheel.

Met de variabele treinroute sluit je blok 31 uit en dat is de brug van de draaischijf.
De vaste route zal en kan daarbij helemaal niet starten. M.a.w. de lok vertrekt niet uit blok 36. Met de variabele treinroute actief.

Verder krijg ik hier geen foutmelding.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

aarnink

27 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  19:46:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dank voor het oppakken van de handschoen. Ik leg het waarschijnlijk niet goed uit en zal proberen beter mijn best te doen.

De stoomlok S9 staat in Blok 36 in de remise, het is de bedoeling dat deze wagons ophaalt uit blok 19 en dan doorrijdt naar blok 1 (het perron). Dit deel is een opgenomen in een vaste route met de naam "S/9- S4 --> Blok 19 koppelen --> perron 1a"
De lok legt dit traject prima af en stopt netjes in blok 1 aan het einde van de vaste route. (gearriveerd in 'naar' blok)

Op dat moment wil ik in het rijwindow bij lok S9 de variabele route "Stoom sneltrein (personenwagons)" activeren, als ik dit vinkje aanzet dan gaat het mis.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben, nogmaals dank voor het oppakken en je hulp.

gr, Richard


S88XpressNetLI - xTreme keerlus - LTD TT-DEC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 14 mei 2013 :  21:53:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

Oke, nu komen we ergens. Dat geeft inderdaad een foutmelding. Daar kan helaas niets aan worden gedaan zonder dat Paul daar naar kijkt. Dat zal hij doen zodra hij daar de tijd en gelegenheid voor heeft denk ik, hij is er inmiddels van op de hoogte.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mei 2013 :  19:54:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richard,

Situatie is opgelost met build 6

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

aarnink

27 Posts

Geplaatst - 24 mei 2013 :  21:17:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim, Paul,

Super dank! Ik ga het morgenochtend direct installeren.

Gr, Richard

S88XpressNetLI - xTreme keerlus - LTD TT-DEC
Ga naar bovenaan de pagina

aarnink

27 Posts

Geplaatst - 25 mei 2013 :  11:17:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim, Paul,
Zojuist getest en probleem is opgelost, nogmaals dank!
Gr, Richard

S88XpressNetLI - xTreme keerlus - LTD TT-DEC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina