Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 655 / Bezoekers Vandaag: 7419
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 776
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 8.0
 Probleem extern tableau
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaulRoman

127 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2013 :  13:06:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag iedereen,

Tot nu toe zonder problemen en met veel plezier in simulatie-mode met Koploper mijn baan ontworpen. Vandaag loop ik tegen een probleempje aan bij het experimenteren met externe tableau's.
Overigens lijkt me dit een klein probleem, maar voor de volledigheid wil ik het de maker/ondersteuners van Koploper niet onthouden.

Uitgangspunten:

Koploper 8.0 build 6
Database met een aantal gedefinieerde variabele routes, gekoppeld en aangevinkt bij een loc.
Database zonder definities van enig extern tableau.

Probleem:

1) Definieer een extern tableau waarbij op tabblad 4 alle variabele routes worden uitgeschakeld.
2) Zet tableau aan.
3) Rijwindow>rijgedrag>variabele route>toon verzamelde items>verzameld geeft de melding "Vanuit de variabele dienstregeling(en) heeft deze locomotief geen beperking(en) en mag overal komen." Tot zover OK.
4) Zet tableau uit.
5) Rijwindow>rijgedrag>variablel route>toon verzamelde items>verzameld geeft de melding "Vanuit de variabele dienstregeling(en) heeft deze locomotief de onderstaande beperkingen:"
gevolgd door een lijst van beperkingen. Tot zover OK.
6) Zet tableau aan.
7) Verwijder tableau.
8) Rijwindow>rijgedrag>variabele route>toon verzamelde items>verzameld geeft de melding "Vanuit de variabele dienstregeling(en) heeft deze locomotief geen beperking(en) en mag overal komen." Dit kan niet meer correct zijn, want er bestaat geen extern tableau meer. De beperkingen uit de bij de loc aangeschakelde variabele routes zouden weer actief moeten zijn.

Conclusie:

Het verwijderen van een actief extern tableau uit de database is mogelijk, terwijl de consequenties van dit verwijderen niet worden verwerkt. De simpelste oplossing lijkt mij het verbieden van het verwijderen van een actief extern tableau.

Workaround:

9) Defineer opnieuw een extern tableau als onder 1).
10) Zet dit tableau aan.
11) Zet dit tableau uit.
12) Verwijder het tableau.
13) Rijwindow>rijgedrag>variabele route>toon verzamelde items>verzameld geeft de melding "Vanuit de variabele dienstregeling(en) heeft deze locomotief de onderstaande beperkingen:"
gevolgd door een lijst van beperkingen. Uitgangssituatie is weer hersteld.

Doe er uw voordeel mee.
Veel plezier met Koploper.

Een tevreden gebruiker,

Paul (Roman)



Kronstadt - Schäßburg
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina