Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 82 / Bezoekers Vandaag: 34
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 7.5
 Waar een goed orgelconcert al niet goed voor kan zijn...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 27 jul 2012 :  23:26:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben vanavond naar een prachtig concert geweest in Katwijk van een van de beste organisten van Nederland. Heerlijk even wegdromen in mooie orgelmuziek van L. Vierne.

Als ik nu alle reacties lees op de diverse forums (en ik weet niet eens of ik die allemaal heb) en emails voordat ik die heb verwijderd, blijken er nog behoorlijk veel gebruikers te zijn. Of dat er duizenden zijn, dat betwijfel ik. Maar het zullen er aardig wat zijn. Deze kan ik toch eigenlijk niet in de kou laten staan?

Echter er zijn ook reacties die totaal niet weten wat er in het verleden allemaal heeft gespeeld tussen Rosoft en PaHaSOFT. Wie daarvan de schuldige is doet er even niet. Ik denk namelijk beide! Vanuit mijn opvoeding heb ik ook leren om mensen te vergeven, maar dan moet er toch wel minimaal sorry gezegd zijn en tja....

Op het Koploperforum is het nu een aantal keren geëscaleerd. De forumbeheerder heeft toen als oplossing aangedragen om Rosoft te blokkeren, zodat ik weer terug kon komen op het forum. Helaas (voor mij en gelukkig voor Rosoft) heeft de forumbeheerder zich niet aan zijn toezegging gehouden en na poosje Rosoft weer toegelaten. Meerdere keren is het nu weer uit de hand gelopen en dat pik ik niet meer. Voor alle gebruikers is het jammer, want (dat weten een aantal gebruikers ook dat ik dat vaker heb gezegd) samen zijn Rosoft en PaHaSOFT een prima combinatie voor hardware en software voor de digitale modeltreinbaan en heel veel kennis. Het is nu zo vaak fout gelopen dat ik dit zeker deze combinatie geen nieuwe kans meer wil geven.

Hoe dan verder? Laat mij even rustig nadenken het komend weekend. Waar ik over zit na te denken is het volgende:
- Koploper 7.5. buildnummer 18 weer op mijn site te plaatsen. Op deze versie geef ik geen ondersteuning (niet privé en niet op forums). Bugs worden ook niet meer opgelost, tenzij deze het rijden zwaar verstoren. Deze blijft te downloaden op mijn site ook al komt Koploper 8.0 ter beschikking.
- Koploper 8.0 gaat ook uitkomen. Alleen zal deze niet meer aan iedereen worden verstrekt. Ook zal hier weer een controlenummer met bij behorende registratie worden ingebouwd. Niet aan iedereen zal door mij een registratienummer worden afgegeven. Op deze versie geef ik ook geen gebruikerssupport. Daarentegen worden wel alle gemelde bugs bekeken en indien mogelijk opgelost.

Wat mij nog wel even van het hart moet: waarom vinden sommige gebruikers nog steeds dat een programma doorontwikkeld moet worden? Van die gebruikers zou ik nog wel eens willen horen wat deze zouden willen hebben qua functionaliteit? Er is slechts 1 ding wat ik me kan voorstellen en dat is een nieuwe digitale centrale toevoegen in Koploper. Maar verder is er niemand die alle functies gebruiken (en snappen) die in Koploper zitten. Soms moet ik zelf al eens in de source kijken van “hoe was dat ook al weer”?

Ook lees ik op forums diverse verwensingen aan het adres van Wim. Ik hoop dat degene die dit doen nu ook beseffen dat zij zelf geen haar beter zijn? Digitale modeltreinen is voor een hoop gebruikers zonder Wim Ros ook geen haalbare kaart. Hij heeft hier heel veel goede dingen gedaan (en doet hij volgens mij nog steeds (meestal dan)).

Excuus dat ik de modeltreinen wereld even op z'n kop zette. Het was voor echt vanmorgen de beroemde druppel die de emmer deed overlopen.

Mvg,
Paul.

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  23:48:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Paul,

Laat ik de eerste zijn die je excuus aanvaard.
Bij deze ook die van mij.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 jul 2012 :  23:50:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Top Paul en Wim



Grtzz Rob


Geen gelul >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

dikken

Belgium
39 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  00:17:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van dikken  Reageer met citaat
Hey Paul,

Top! Ik wacht vol spanning op versie 8. Hou steeds voor ogen dat je zeer veel hobby-isten gelukkig maakt met je werk. Hopelijk geeft dit je dat vleugje moed om voor te doen!

groeten, bart lambert


greetz, Bart

ps: misschien een nieuwe uitdaging: koploper voor Mac?

Bewerkt door dikken op 28 jul 2012 00:20:39
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  00:34:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Feitelijk is Koploper voor Mac niet nodig. als je het programma Parallels hebt kun je Windows gewoon gebruiken naast al je Macsoftware. Sterker nog: Als je in het bezit bent van een geldig Windowsschijfje voor Windows7 maak je van je Mac gewoon een dualboot en kun je de Mac gewoon als snelle PC gebruiken door hem als PC op te starten. Ik bestuur Koploper al jaren gewoon met een Mac. Bovenstaande oplossingen geven een stabielere PC dan een gewone PC, al moet ik zeggen dat het met Windows 7 wel opgeknapt is.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Maurits71

United Kingdom
18 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  07:11:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul top.

Ik zag ergens dat ze jou op een voetstuk wilden plaatsen, helemaal mee eens, echter Wim hoort daarnaast, zoals ik al eens ergens zei Wim is de grootste promoter van jou programma en ik heb samen met andere mensen hele discussies met hem gevoert hierover.

Buiten dat is Wim voor de mensen die hem 'willen' begrijpen een onbetaalbare onuitputtelijke bron van kennis die ook nog eens 24/7 voor je klaar sta.

Dit is het eerste bericht wat ik lees zo voor mij op de vroege morgen en ik hoop van ganser harte dat jullie twee, twee allebei volwassen mannen een soort van ape liefde kunnen hebben samen, soort van jullie kunnen niet met maar ook niet zonder liefde.

ik zie 2 excuses dus nu eindelijk na 12 jaar een kiplorrie zand erover ? samen.

namens de 10 duizenden gebruikers zeg ik ook sorry, weet nog niet waarvoor want ben een grote fan van jullie beiden, maar past wel bij de topic van de dag.

gr.

Maurits

Over pijlgifkikkers kan ik meepraten, koploper ga ik ook nog wel begrijpen
Ga naar bovenaan de pagina

rbeek

Spain
161 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  07:48:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul en Wim,

Niets is menselijker dan de mens. Het is wederom bewezen. Zo ken ik er nog een; ze kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar.
Wellicht wat gechargeerd, maar de geschiedenis herhaalt zich.
Met mij zullen velen blij zijn dat Paul er toch nog eens over heeft nagedacht en op zijn begrijpelijke besluit is teruggekomen.
Maar ook Wim bedankt voor het, net als Paul, sorry zeggen.

Alhoewel iedereen vervangbaar is vormen jullie beiden voor de Koplopergemeenschap toch zo'n bron van kennis, dat wij die niet graag zouden willen missen!

heren, Succes!

René

(Märklin Digital CU6021 4xCF80 5xKeyboard Interface6041 9xS88 20xK83)
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  08:52:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Aan Paul,

mooi dat het toch nog een vrij positief vervolg zal krijgen.Is goed voor alle modelbouwers in de treinwereld.

Aan Wim,

was mss wat hevig in mijn reaktie maar blijf toch minder respect tonen tot zolang het taalgebruik en de af en toe vrij onbeschofte opmerkingen niet van de baan zijn.Ik kan daar gerust tegen maar het verziekt een forum.Dit ondanks je goede kennis van het programma.Mss eerst 2 maal nalezen alvorens op de knop verzenden te drukken.

Reakties closed voor mij.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  09:09:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Wim,

Toppie dat er een positief vervolg komt.
Even de zinnen verzetten helpt altijd.
Soms helpt een flinke wandeling ook wel.
Zie graag uit naar de versie 8,0.
Kan ook wel begrijpen dat er eens een einde aan moet komen, om meer ruimte te maken voor andere en eigen hobbies.
Bedankt voor de ontwikkeling van een volwaardig programma.
en natuurlijk de ondersteuning van beide heren.
Mvg Ab Boezerooij

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

AdrieE

Netherlands
123 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  09:10:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Aan Paul en Wim,

Ik ben voor beide dankbaar dat jullie deze produkten hebben en blijven maken.
Dit maakt althans voor mijn de hobby toch nog betaalbaar.
Hopenlijk dat men in de toekomst wat respectvoller met elkaar kan om gaan want onze hobby is wel erg leuk.

groet Adrie

Koploper, MRDirect ROCO-multimaus s88XPressNetLI
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  10:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopers, Paul en Wim,

Ik ben blij dit alles op deze zaterdagmorgen te lezen.

Groeten Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina

PietMB

11 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  10:43:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,
Heel positief dat je toch nog verder gaat om Koploper aan geregistreerde gebruikers beschikbaar te stellen hieruit blijkt dat je je kindje niet aan zijn lot over wil laten en zorgt dat hij zijn weg verder vindt in de modelspoor wereld.
Alle opmerkingen over fouten en bugs zijn niet terecht kijk maar wat Microsoft presteerd en daar moet je dik voor betalen.
Ik ben zelf begonnen met Koploper en gelijk een grote baan gebouwd alles werkt naar behoren verder fijntunen is een kwestie van veel experimenteren en je gezonde verstand gebruiken het programma biedt hier alle mogelijkheden voor.
Er wordt soms verwezen naar het programma I-train niet gratis en een zogenaamde mooiere layout, als je wel eens gezien hebt hoe de sporen layout er bij het schaal 1:1 Prorail dus eruit ziet is dat van Koploper er een kopie van geen overbodige z.g.n fraaie toevoegingen alles is puur functioneel. Paul ik hoop dat je op de nieuwe manier van licentie verstrekken weer veel plezier mag beleven aan je fantastische programma.
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  10:58:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen.

Wij hebben op het 3 railforum ook het woord doorontwikkelen gebruikt.Wat we daarmee bedoelen is dat het programma met de tijd meegaat.Niks specifieks verder.Dus zeg maar blijven onderhouden.Wij kennen driekwart van de mogelijkheden nog niet eens en zijn dus beginners en zouden het zonde vinden als het dood zou bloeden door persoonlijke vetes.

In ieder geval is bovenstaande geschreven door Paul positief en dat opent toch weer mogelijkheden.

Iedereen blij dan toch?

Harald & Alex

Ga naar bovenaan de pagina

Garfield

Belgium
11 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  11:09:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Gegroet allen

Veel heb ik niet geschreven op dit forum noch lastiggevallen met vragen. Ook niet via mail maar een grote voorstander en gebruiker van koploper !

Mijn hersenkronkels.

Ik vermoed Paul dat er veel meer gebruikers zijn nu en in de toekomst dan u denkt. Ik zit te denken hoe men in godsnaam dat zou kunnen achterhalen en een van de mogelijkheden is inderdaad terug een registratie in te bouwen. Maar dan nog.
Toen ik een paar jaar geleden terug met modelspoor begon en notie kreeg van digitaal en uw programma moest men nog registreren. Ik vroeg geen registratie aan omdat ik dat als struikelblok zag, zou het wel aangevraagd hebben moest ik er niet te buiten gekund hebben. Tja Vlaamse bescheidenheid hé. Enige tijd later werd het vrijgegeven en heb bijgevolg nooit een registratie aangevraagd en heb enkel met de vrije versies gewerkt.

In een meningsverschil dient men 2 klokken te horen luiden en ook ik wist de voorgeschiedenis niet. Deze is nu opgehelderd waarvoor dank Paul.
Ook ik had regelmatig aanvaringen met Wim op een ander forum. Dat had ook kunnen escaleren maar ik zwijg dan in alle talen op een forum.
Een forum is net als een sms, men mist een dimensie en daardoor wordt snel iet verkeert begrepen. Mensen dienen zich daarvan bewust te zijn.
Ik geef een praktisch voorbeeld. Ik kan "ja" met de stem zeggen met de betekenis dat het "ja" is. Door de intonatie in een stem zodanig te leggen en met lichaamstaal kan ik die "ja" ook als "nee" laten overkomen en dat ontbreekt vooral op een forum.

Ik heb geleerd Paul dat sorry zeggen geen zode aan de dijk brengt.
Zolang men niet AANVAARD dat er iets is wat voor anderen niet door de beugel kan zal dat nooit veranderen. In weze dient men niet aan de andere sorry te zeggen maar aan het zelf. Zolang men niet aan het zelf sorry zegt zal men steeds zien wat men altijd zag en bijgevolg veranderd er niets in hun beleving van de werkelijkheid.
En hier zit men weer met het gemis van lichaamstaal op een forum. Men kan dit zien en voelen als iemand gemeend "sorry" zegt. Wat men uiteindelijk tegen zichzelf zegt en niet zozeer tegen de andere.

Afspraak is afspraak, ik vind het eveneens jammer dat die niet nagekomen worden. Dat het uit de hand loopt is bijzonder spijtig, het lijkt wel een haat liefde verhouding.
Destructief gedrag kom vaak voor en dient enkel om een ander te kraken. Jammer Paul dat u zich heeft laten beet nemen en is uw conclusie dat u beiden schuldig bent juist. Ik kan enkel schrijven "Laat u niet vangen".
Zolang dat diegene die het destructief gedrag vertoont niets inziet is het beter de samenwerking stop te zetten.
De dag dat die persoon het antwoord weet op de vraag "Hoe diep is een rivier als men de bodem niet ziet" zal de dag zijn dat men kan overwegen de samenwerking te hervatten.
Jammer heel jammer dat het zo'n vaart gelopen is.

Dat het knap lastig is om alle parameter in te stellen staat buiten kijf. Ook bied het enorm veel mogelijkheden die niet iedereen gebruikt. Zoals Paul aangeeft dient een programma dat goed is niet doorontwikkeld te worden. Echter heb ik een andere optie voor de extra in te bouwen mogenlijkheid.
Paul kan u zichzelf inbouwen in het programma ?

Mijn conclusie.

Paul u begon ooit aan uw geesteskind. U stak uw hart en ziel erin en hielp zovelen met uw gratis programma. Dat in deze wereld die meer en meer wegzakt in geldgewin en hebberigheid.
Jullie samenwerking was en is top, het scheelt inderdaad een hele slok op de borrel. Dat u tot de conclusie komt dat u de velen niet in de kou kan laten staan is daar een bewijs van en eigenlijk doet u dat niet. U probeert de situatie te plaatsen en hoe het verder moet.

Hoe dat zal zijn zal de toekomst uitwijzen, laat het rustig bezinken.
Weet dat alles begint en eindigt bij het zelf, elke dag een kans is om het anders te doen, want als u kijkt zoals u altijd gekeken heeft zal u steeds blijven zien wat u altijd zag. Maar als u kan aanvaarden dat er ook een andere kijk is op eenzelfde gegeven dan schept u de mogelijkheid om uw blik te veranderen.

Vergeven is mooi, maar niet ten koste van uw eigen zelve.

Mvg
Jean-Paul

Bewerkt door Garfield op 28 jul 2012 11:14:33
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  12:41:48  Toon profiel  Reageer met citaat
@Paul,
Blij, dat je misschien toch nog een poging wilt wagen om het programma in de lucht te houden. Als dat het geval is, hoop ik tot de groep te mogen behoren, die van nieuwe ontwikkelingen gebruik mogen maken.

@Wim,
Het getuigt van karakter om via dit forum je excuses aan te bieden, ondanks alles wat over je gezegd, waaronder door mij.

Paul en Wim: dat jullie niet door één deur kunnen is duidelijk en uit de toon van alle opmerkingen, is mijn vermoeden, dat het in de toekomst ook niet gaat lukken. Maar dit is vooral iets voor de twee betrokkenen zelf. Inderdaad hebben een heleboel mensen, waaronder ik zelf, geen weet van wat er zich daadwerkelijk allemaal afgespeeld heeft tussen jou en Wim. Aan ons is het dus geen zaak om een oordeel of veroordeling uit te spreken.

Mocht ik mensen, om welke reden dan ook, via dit forum beledigd of geschoffeerd hebben: mijn excuses daarvoor. De emoties over onze mooie hobby lopen soms hoog op. Soms merk ik, dat ik beter even tot tien kan tellen.

Terecht zoals sommige mensen opmerken: laten wij stoppen met ons er mee te bemoeien en ons met onze hobby gaan bezig houden. Ik hoop nog lang van het programma én de kennis op dit forum gebruik te kunnen maken.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  13:03:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul en ook Wim,

goed dat het verschil bijgelegd is, super, was wel even schikken gisteravond,

Ik ben blij als de doorontwikkeling naar Versie 8 toch hopelijk beschikbaar komt,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

daveric

Netherlands
1 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  17:56:22  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt paul
naast koploper ook een oorstreler en rustgever....
l. vierne kende ik niet en ben gaan googlen:http://www.youtube.com/watch?v=GOlf8wbooO8
bedankt voor je visies....
zal ze zelf gaan gebruiken in mijn omgeving....
Ga naar bovenaan de pagina

carfreak

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  19:00:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Wim,

Allereerst is Koploper in zijn huidige form absoluut volwassen, ik zou het zelfs een super idee vinden als Prorail hiermee gaat draaien zodat de treinen meer op tijd rijden dan nu, en als ze dan ook nog eens gebruik gaan maken van de netwerkversie dan kunnen ze in het gehele land deelsystemen draaien en ervoor zorgen dat bij de eerste de beste bliksem inslag het spul plat gaat.

Als ze dan ook nog eens het gaan combineren met de hardware oplossingen van RoSoft dan komt het helemaal goed.

Kortom een prima combinatie van Hard en Software.

Het is zo in de hedendaagse wereld dat er mensen zijn die wel en mensen zijn die niet met elkaar kunnen opschieten. ( Zie het middenoosten)

Te truuk in deze is dat als je het van elkaar weet gewoon de discussie niet moet aangaan en een ieder in zijn waarde laat.
Tevens is het zo dat berichten en mail meestal verkeerd worden geintrepetreerd en er dan direct met een toon op gereageerd moet worden.

Bij zulke berichten is het gewoon zo dat je er eerst over na moet denken en dan nadien moet reageren.

Op deze manier houd men het vingerwijzen in toom.

Ik zou zeggen gewoon doorgaan met het goede werk wat wordt gedaan.

Met vriendelijke Groeten

Adriaan Bodewits
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 28 jul 2012 :  19:22:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Wim en alle andere Koploperisten,

Het deed me goed dit draadje te lezen en te zien dat excuses over en weer zijn aangeboden en aanvaard. Dat brengt in ieder geval wat rust in het geheel, al begrijp ik de insteek van Paul om toch af te bouwen heel goed. Ik ben wel heel blij dat versie 8 er nog gaat komen, want ik was gisteren al heel enthousiast geworden toen ik in een ander draadje las wat daar allemaal in zou komen.
Om tenslotte de handschoen van Paul over het doorontwikkelen op te pakken het volgende. In mijn ogen is Koploper een zeer compleet programma, waarin vrijwel alles mogelijk is. Dat kun je dan vaak, door de uitgebreidheid van het programma, op verschillende manieren bereiken. Elke manier heeft daarbij weer zijn voor- en tegenstanders. Het is in mijn visie daarom een "proven technology"-programma, dat niet echt doorontwikkeld hoeft te worden. Natuurlijk blijven er altijd wensen, zoals bijvoorbeeld het automatisch tractie kunnen rijden, maar Paul heeft al eens uitgelegd dat dat in het programma heel lastig is in te bouwen. Daarom ben en blijf ik blij met Koploper zoals het nu is. Alle Koploperisten kunnen volgens mij daarmee nog jaren vooruit.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

nighttrain

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 29 jul 2012 :  21:15:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Top mannen dat jullie elkaar kunnen vergeven!!

Ik begrijp Paul z`n argumeneten helemaal.
Ik zou zo 1,2,3, niet weten wat ik er nog bij zou willen hebben.
Ik werk nog met 7.1 nog geen up-date nodig gehad, ga ik pas doen als er problemen zijn gevonden, of het echt nodig is.
De baan is in uitbreiding en er heeft geen trein meer gereden na september 2011, verwachting is weer te kunnen rijden zo januari 2013.
Tegen die tijd zal vaersie 8.0 ook wel uit zijn.
Daarom wil ik zeggen:
Paul neem vooral de tijd....
En Wim....... (ik weet het even niet).

Maar 1 ding is zeker; JULLIE maken beide zulke mooie dingen!!!



H0, NS, DCC, Intellibox, Koploper, BMD16-SD, tijdperk 4/5
Ga naar bovenaan de pagina

Svetlana-KT88

5 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  02:01:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul

Wist niet dat je een orgelliefhebber was en het instrument ook nog zelf bespeelt . Zag je n.l stiekum op een van de sociale media sites. de muziek van Louis Vierne ken ik wel evenals andere impressionisten als Charles Marie widor, Alexandre Guilmant, Marcel Dupre,Ceasar franc etc; en niet te vergeten al die andere klassieken.
Ik bespeel zelf geen instrument,dit in tegenstelling tot mijn familie, en ben dus meer een HiFi luisteraar van klassieke muziek via de iets betere componenten.
Voor wat betreft het programma Koploper; ik kan me hier nog geen mening over vormen aangezien ik nog een groentje ben v.w.b het programma Koploper. Ben n.l dit jaar pas echt begonnen met de opbouw van mijn baan op zolder. Dus dat beloofd nog wat. Wat ik nog wel kwijt wil is dat ik na veel lezen op het 3-railforum alleen maar tot de conclusie kan komen dat ik met dit gratis pakket genoeg mogelijkheden heb temeer waar voor andere software met vergelijkbare mogelijkheden ook een aardig prijskaartje aan hangt. Tot slot; over de reacties hier geplaatst tussen jou & Wim Ros kan ik alleen maar alle lof toejuichen maar dat past ook in ons morele besef als je begrijpt wat ik bedoel.

mvg

Edzard van Delden

Bewerkt door Svetlana-KT88 op 30 jul 2012 02:06:31
Ga naar bovenaan de pagina

tod

27 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  09:59:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik moet zeggen, ik kom zelden op dit forum.
Ik wist dat er van alles speelde maar het fijne nee.
Daarom fijn dat de lucht is geklaard.Dan kunnen met mij vele gebruikers nu verder met buildnummer 18 die sedert gisteren te downloaden is.
Paul dank voor alles aangaande Koploper.
Gisteren nog een tijd buiten met LGB en de combinatie Massoth/Koploper gereden en dat ging als vanouds, dus goed.
Alleen de buurhond was het niet eens met het geluid van de stoomlok, dus overblafte hij dat soms.
Maar dat staat los van Koploper en een blaf neutralisator bestaat voor zover ik weet niet.
ton
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  12:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Blij eens wat vriendelijke woorden op een forum te lezen! Koploper is gewoon een fantastisch programma en dan nog gratis ook! In het buitenland trekken ze zich soms de haren uit het hoofd, dat ze het niet kunnen gebruiken i.v.m. de taal. Waarom het op zoveel forums fout moet gaan blijft een grote vraag. Wellicht hadden de schreeuwers onder ons beter in de politiek kunnen gaan. Daar kunnen ze zich helemaal uitleven en ernaar luisteren doet zo langzamerhand toch niemand meer! Ergo, als ze er niet zijn gaat het beter. Dat zie je aan Belgie: anderhalf jaar geen regering en het land staat er beter voor dan het onze. Laat dat een les zijn voor ons. Wees constructief of hou anders je mond!

Groeten,
Douwe
Ga naar bovenaan de pagina

vandermaas-almere

Netherlands
40 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  17:52:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Paul,

Ik weet 'gelukkig' niets van alle perikelen uit het verleden. Ben wel van mening dat er op de diverse forums vriendelijkere bewoordingen gebruikt mogen worden. Alleen dan maakt het interessant alle verhalen te lezen.

In iedergeval ben ik blij dat na de support stop toch noch regelmatig een update gereed kwam. Zaten daat met neme zaken tussen waar ik op zat te wachten nou meestal niet.

Gebruik ik alle componenten die in Koploper zitten ook daarop kan ik met zerheid stellen nog bij lange niet.

Ben in iedergeval wel blij dat er een nieuwe versie komt dat die weer voor geselecteerde gebruikers wordt het is dan maar zo tenslotte is de geestelijke vader die het voor het zeggen heeft.

Groot voordeel is natuurlijk nog steeds de zeer gebruiksvriedelijkheid in combinatie met de gratis verstrekking.

Ik blijf dat het meest prettige vinden voor de hobby.

Ik hoop dan ook van harte dat de Massoth gebruikers niet vergeten worden in de nieuwe versie.

Gr. Gerard



Met spoorse groet,
Mit heisse pfeifen,

Gerard van der Maas
NL - Almere

Club: GrootSpoorGroep Nederland
Win7 - Dimax1200z - 2.63
> Koploper 7.5.16
> Rocrail 2.0 rev. 3566
Ga naar bovenaan de pagina

ffxpvc

Belgium
67 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  19:22:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik denk dat wellicht de meeste mensen zich niet zoveel bezig houden met forums en dergelijke. Daarom denk ik dat de meesten gewoon blij zijn met een programma zoals Koploper. En wellicht zijn er veel meer gebruikers dan je vermoedt. Voor mij biedt Koploper al wat ik nodig hebt. Zit alles erin, wellicht niet. Maar geen enkel software programma bevat alle wensen van alle gebruikers. Dat kan ook niet. Maar hoe meer je het programma gebruikt hoe meer je tot de ontdekking komt dat hetgeen je dacht niet kon toch op te lossen is.

Ambtshalve ben ik veel bezig met PC, programmeren en dergelijke. Ik weet dan ook wat het inhoudt om een programma zoals Koploper met een grote K te maken en te onderhouden. Je krijgt nooit krediet als iets werkt enkel een hoop gezaag als iets niet werkt. Laat het nu dat laatste zijn waar juist forums voor worden gebruikt lees misbruikt.

Wat er ook allemaal van komt. Je programma heeft bewezen wat het kan. Voor de rest hoeft daar weinig aan toegevoegd worden.

met vriendelijke groeten
Danny

Koploper 7.5-18
MrDirect 8.0.g
Ga naar bovenaan de pagina

Syntus

Netherlands
99 Posts

Geplaatst - 30 jul 2012 :  21:08:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik respecteer jouw beslissing en het is ook aan jouw wat je met je eigen programma doet.
Mag ik je alleen nog vragen of je bij deze laatste download ook de handleiding nog beschikbaar wilt stellen.

Verder succes met welke wegen je zult kiezen.

Groeten Adrie
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina